Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onverzekerd ? pas op...
Door een stommiteit heb ik 2 keer in 2 jaar een klassieker van mij een tijdje, onbewust, niet verzekerd gehad (eerst de DAF, toen de Volvo). Wel gekeurd, niet geschorst en niet verzekerd voor een paar weken.
Gevolg: 4 maanden ontzegging van de rijbevoegdheid + 500 euro boete >Sad Sad :o
Pas dus op !!!!!!
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Klopt, maat van me had exact hetzelfde.
Auto geschorst (stond niet meer op de openbare weg), niet verzekerd, schorsing niet verlengd (vergeten), en 4 mnd rijbewijs kwijt & (ik meen nog een hogere) boete (omdat hij niet kwam opdagen...).

Van de zotte en zonde geld, maar iid goed dat je het even meldt!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Heb het zelf ook eens aan den lijve ondervonden.

Het ergste vind ik dat je dan geregistreerd staat als iemand die onverzekerd rond reed .

Die nieuwe wet deugt voor geen meter.
Iemand die doelbewust onverzekerd in een auto rondscheurt krijgt dezelfde straf als een liefhebber die vergeet de schorsing van zijn oldtimer(s) ,waar hij geen meter mee rijdt, te verlengen.

De reactie van de rechter was in mijn geval dat de wet nu eenmaal zo was omdat anders controle op onverzekerd rijden niet efficient mogelijk was >Sad
M.a.w., men heeft er geen moeite mee dat de goede voor de kwade moeten bloeden.
Antwoord
jos245 schreef:M.a.w., men heeft er geen moeite mee dat de goede voor de kwade moeten bloeden.
kl*te voor je, helaas gaat dat vaker zo Sad
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Op en top Nederland! Je vergeet wat en hoppetee $$$

Nee we zijn goed bezig,...

PS: hoe aso zou je moeten rijden voor een zelfde sanctie? Tongue

[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Mij ook al overkomen, goed om te weten dat de tweede keer je nog ernstiger aangerekend wordt. Omdat ik nogal vergeetachtig ben heb ik mijn reserve-Volvo 66 gewoon niet meer geschorst. De besparing is t.o.v. een WA oldtimer verzekering minimaal, en hij mag ook gewoon ergens op een parkeerplaats staan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
heb gewoon alles op een verzamelpolis staan, kost niets meer, mag er 5 auto's op hebben, voor hetzelfde bedrag ;D ;D ;D ;D, ik betaal € 220.- per jaar voor alles Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
PP! schreef:heb gewoon alles op een verzamelpolis staan, kost niets meer, mag er 5 auto's op hebben, voor hetzelfde bedrag ;D ;D ;D ;D, ik betaal € 220.- per jaar voor alles Wink

Wat zijn de voorwaarden voor zo'n polis? alleen maar oldtimers?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Met googlen kom ik alleen oldtimer brommerverzekeringen tegen. Een van de voorwaarden zal wel zijn dat er in 1 voertuig tegelijk mag worden gereden (als alleen de eigenaar er mee mag rijden is dit natuurlijk logisch ;D)
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
michiel schreef:
PP! schreef:heb gewoon alles op een verzamelpolis staan, kost niets meer, mag er 5 auto's op hebben, voor hetzelfde bedrag ;D ;D ;D ;D, ik betaal € 220.- per jaar voor alles Wink

Wat zijn de voorwaarden voor zo'n polis? alleen maar oldtimers?
je moet een dagelijkse auto hebben, en die heb ik: auto v/d zaak ;D Wink Wink
kijk even bij http://www.oldtimerverzekering.nl
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)