Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Nice, schon vellingen! Rijd een stuk beter of niet? Enne....mooie auto natuurlijk!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Ja, voor mn gevoel ligt de auto een stuk beter op de weg.
Zijwind gevoeligheid en last van spoorvorming heb ik nog niet echt getest. Niets opvallends, dus misschien is dat ook wel verbeterd.
Antwoord
Wat betreft die spoiler voor je 144...

http://www.ipdusa.com/Volvo-140/Exterior...-319-3912/

Volvo 245 GLE, november 1992<br />Volvo 144, januari 1968, B18A<br />Volvo Amazon Combi, september 1967, B18A
Antwoord
Die doen hun naam wel eer aan. Wink

Die volvofiel had ziet er wat beschaafder en beter passend uit.
Antwoord
Zo mooi weertje dus maar weer even aan de volvo geprutst.

Nu de bumper eraf is viel het lichtbruine op het spatbord meer op. Voorop het puntje zat al sinds ik m kocht wat roest, daarom had ik in de tussentijd al een vervangend spatbord gekocht, maar nog nooit was het ervan gekomen.

Het puntje roest begon zich steeds verder uit te breiden en ik wilde voordat het voorfront aangetast zou worden het spatbord eraf hebben.

Vandaag dus stap 1:
[Afbeelding: spatbord001.jpg]

De bouten bij de boven en achterzijde gingen allemaal erg makkelijk los. De bouten vooraan die bijna 40 jaar te maken hebben gehad met regenwater/pekel en andere ongein, waren wat hardnekkiger. Enkele waren te eigenwijs en braken af bij de eerste de beste krachtmeting.
Het spatbord leek vrij hard het puntje voorop viel nog wel mee, de meeste roest zat onzichtbaar en onderaan. Dat was wel een voordeel; de bouten konden zo makkelijk bereikt worden: de steeksleutel deed zijn naam eer aan:
[Afbeelding: spatbord002.jpg]

Even de nieuwe passen:
[Afbeelding: spatbord003.jpg]

Lijkt prima te passen, binnen kort even goed ontvetten, opschuren en netjes groen spuiten.
Antwoord
Zo de afgelopen tijd was ik nogal druk en daarbij was het nogal regenachtig weer dus de volvo heeft weinig aandacht gehad.
Toch nog wat kunnen doen:

Onder het ruiten sproeiertankje zat een verfbladder. Na wat gepeuter, geprik en geschuur zaten er 2 kleine gaatjes. Dit wilde ik liever gelijk lassen zodat later bij het netjes monteren van het spatbord, ik de binnenkant (ontbrekend binnenspatbord bij de 140) netjes kan behandelen en alles netjes is.

Dit is weer hard, de restjes die ik binnenkort over heb zullen het grijs in groen doen veranderen:
[Afbeelding: voorkantontroest002.jpg]

Tevens het spatbord ontdaan van vieze vingers en licht opgeschuurd, stuken die te diep geschuurd waren een laagje spray gegeven. (volgende keer liever weer de kwast). De gaatjes voor die versierselen een druppeltje fertan gegeven, helaas liet de regen vervolgens mooie strepen achter, dus dat ziet er wat droevig uit;
[Afbeelding: voorkantontroest003.jpg]

Aan de andere kant knippelichtje ook even een behandeling schuurpapier+fertan+zinkspray gegeven.
[img width=449 height=600]http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/voorkantontroest004.jpg[/img]

Onderaan op deze foto is nog wat inwerkende fertan te zien. Morgen even voorzien van een grijs afdek laagje.

Nu de knipper lichten er toch af lagen meteen deze maar eens even een opfrisbeurt gegeven:

Het chrome randje is van het zelfde materiaal gemaakt als de kentekenplaatverlichting; verchomed plastic. Het plastic word dof en chrome bladdert af.
Dus ik heb alle chrome er maar af gedremeld, opgeschuurd en gespoten (aan de achterzijde) met wheelspay gespoten. De buitenkant heb ik vervolgens waterproof geschuurd. Waardoor er een "spiegel effect" zou moeten ontstaan. (heel glad aan de buitenzijde met "zilver" aan de binnenzijde). Het resultaat hiervan vind ik niet helemaal verpletterend, wellicht is het plasic te veel vergeeld in de afgelopen 38 jaar en helpt het opschuren niet meer.
Dus misschien dat ik het randje gewoon rondom met wheelspray spuit. (heb nog zon randje reserve).

plaatjes bij de praatjes:

randje zoals het van de auto afkwam:
[Afbeelding: knipperlicht001.jpg]

Oorzaak:
[Afbeelding: knipperlicht002.jpg]

No blingbling:
[Afbeelding: knipperlicht005.jpg]

Alles weer helemaal ready:
[Afbeelding: kinpperlicht001.jpg]

Dan nog een zoekertje:
Ik zoek nog 11 van die bevestigings plasticjes om de sierstrips mee vast te zetten.
Ook ben ik nog op zoek naar een robuste antenne, liefst een 240 of 740 achtige met spiraal onderaan.
Antwoord
Hoi Dop,goed bezig. Dat wordt weer een strakke bak.
Ben ik effe blij dat mijn 244 net klaar is Wink

Die typische old school antenne's met zo'n veerspiraal aan de voet wou ik ook hebben en na lang zoeken heb ik ze gevonden en meteen maar een aantal besteld in chroom en zwart,dus als je er ÃÃn wilt moet je ff een gil geven ;D
Antwoord
Dit jaar wilde ik eens op een Roadtrip-achtige vakantie. Nagedubt te hebben over Zweden is het dit jaar toch Frankrijk geworden. Mijn ouders boden aan om met hun 850 te gaan, omdat mijn 144 niet in showroomstaat verkeert geen slechte optie...
Zo'n 850 is misschien minder romantisch dan de 144, maar wel comfortabeler, sneller en betrouwbaarder...

Hieronder wat leuke pics van de vakantie

De trip begon volvolvo toen we door België reden:
[Afbeelding: IMG_0030.jpg]
Het "broertje van"de auto van het "broertje van". (jubileum 244)
[Afbeelding: IMG_0032.jpg]

Evenverderop in Frankrijk, las ik op een matrixbord dat er een auto in brand stond.

Dat klopte; van behoorlijke afstand al zichtbaar.
[Afbeelding: IMG_0033.jpg]
Wij gingen als de Brandweer (sneller zelfs):
[Afbeelding: IMG_0035.jpg]
Rookt best wel zo'n trekauto, gelukkig konden ze de caravan op afstand brengen...
[Afbeelding: IMG_0036.jpg]

Eenmaal aangekomen op de eerste bestemming Normandie genoten van de mooie bezienswaardigheden. Met name de aanvoerhaven Arromanches en Omaha beach waren indrukwekkend.
<plaatje uploaden>

Op de parkeerplaats bij het museum in Arromanches zag ik een 245 die me bekend voorkwam; Rob??
[Afbeelding: IMG_0051.jpg]

Een rots in de branding (kunstmatige duinen bij de kust):
[Afbeelding: IMG_0081.jpg]

Vervolgens werd in Normandie wat minder weer, dus als een speer naar het zuiden. Helaas had de 850 er wat minder zin in. In plaats van de bekende Roffel was er een pruttel met rookgordijn wat uit de uitlaat kwam

[Afbeelding: th_MVI_0087.jpg]
(let maar niet op commentaar Wink )
De gagrage gaf de auto direct op en wilde dat ik sloopkosten zou betalen, aldus de ANWB alarmcentrale. Volgens hen was de koppakking stuk en werden de kosten op 2000-3000 euro geschat. Mooi niet, de garagehouder en ik waren er juist overuit dat nìèt de koppakking was. Toen ik wist hoe de lijntjes liepen wat telefoontjes gepleegd; kortom auto naar NL, wij verder met een vervangende auto.

Ondanks dat het een Renault was stonden de kleur en eerste cijfers van het kenteken van deze Blue Lagune me wel aan.
[Afbeelding: IMG_0107.jpg]

Bovendien kon ik zo ook nog onderweg met de 144:
[Afbeelding: IMG_0240.jpg]

Op de terugweg kreeg ik een berichtje van het thuisfront; de auto was aangekomen bij de dealer, het euvel was vrijwel direct gevonden en gerepareerd; kapotte injector in een van de cilinders. Kosten; circa evenveel als de kosten die ik heb bespaard met het rijden van de diesel-leenauto.

Hier stond ook een 850 met een kapotte injector, of was het toch een bosbrand.
[Afbeelding: IMG_0248.jpg]

Ondanks dat hij vrij lang in het midden bleef rijden, toch een leuk gezicht. Reed toch nog vrij vlot (ca. 130) met 4 personen + vouwwagen.
[Afbeelding: IMG_0250.jpg]

Deze simca's worden behouden van de terror van franse garages, wat een koekenbakkers zijn dat...(weer wat geleerd deze vakantie).
[Afbeelding: IMG_0238.jpg]

Ondanks en dankzij de leenauto toch een erg leuke vakantie gehad.
Volgend jaar Zweden denk ik....
Antwoord
he dop,
staat heel goed die strakke gaatjes-velgen op je 100serie ik heb ze ook onder m'n 245 en vind ze heel gaaf staan.
lekker simpel robuust staal en 15 inch.
Antwoord
Leuk vakantie verslag en vooral dat commentaar bij het filmpje ;D
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)