Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carrosserie onderhoudstips gevraagd
hoi allemaal,
helaas ontkomen we er niet aan om onderhoud aan plaatwerk / carrosserie te doen.
om goede tips te verzamelen ben ik dit onderwerp begonnen.
mijn vraag is aan hier puntjes ter vermelden die je kan bijhouden om erge(re) roestvorming ed te voorkomen.

zelf kreeg ik laatst een tip om de kentekenverlichting op achterklep eens na te kijken. het lampje zit met een soort rubber afgesloten. nou dus niet, want na een flinke regenbui kwam het water uit mijn klep gedruppeld toen in hem opende. ook de cv hielt het er daarom tijdelijk mee op.

dus laatst maar eens gaan knutselen om dit euvel te voorkomen:
nodig een broodmes, wat kunststof (wat in kniematjes wordt gebruikt, te koop bij gamma ed), een uurtje zin in knutselen.
plaatjes:

het lekke en totaal poreuze rubbertje
[Afbeelding: DSCF3286Medium.jpg]
opnieuw gesneden en zwarte gestifte rubber erin
[Afbeelding: DSCF3289Medium.jpg]
terugplaatsen in de klep
[Afbeelding: DSCF3290Medium.jpg]

tijdens monteren viel me op dat bevesitingsgaten voor een kentekenplaathouder ook open waren. deze met een plastic dopje vast gekit (acrylaatkit).

dit soort tips zoek ik om de wagen in goede conditie te houden!

Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
helaas komt het water waarschijnlijk niet binnen via dit soort gaten, maar via het rubber van je achterruit en/of je achterklepscharnier. Wat je ziet is het water dat een weg naar buiten zoekt.

Overigens koop je voor E5 een nieuw kentekenlampje incl. nw rubber en een frisse bevestiging die ervoor zorgt dat het lampje steviger tegen tegen je klep zit.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ik heb bij de witte 240 die ik had, ook lekkage gehad bij de achterruit van de achterklep. De kit die de ruit vasthield had losgelaten, waardoor al het vocht in de klep kwam te zitten, en zo begon te roesten. Het is schijnbaar een veel voorkomend probleem, bij de achterkleppen met gelijmde achterruit. :o
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
tja, ik ben bang dat je daar wel gelijk hebt;
na het vervangen van het rubbertje kwam er toch weer water binnen na een paar fikse buien.
moeten we daar maar eens naar gaan (laten?) kijken :-\
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Let ook even op het afsluitrubber om de klep heen.
ik heb al eens lekkage gehad door vuil tussen dat rubber en het dak :-\
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwijderen rubberaanslag op carrosserie Nicolaas H 3 3.541 28 December 2011, 14:56
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Volvo 440 GLT Den Haag - Hulp gevraagd Niels 14 10.511 15 October 2006, 14:09
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)