23 July 2008, 07:30
Als mijn motor (244 B21A 1979) stationair draait werken al mijn electrische gebruikers (ruitenwissers, el. ramen. e.d.) minder snel dan wanneer ik bijvoorbeeld op de snelweg rijd. Zeker als ik dan ook nog m'n verlichting en de kachelmotor aan heb.
Sinds gisteren is daar ook nog mijn benzine en temp meter bij gekomen, als ik nu stil sta met stationaire motor zakken allebei de meters een behoorlijk stuk en wanneer ik weer rijd lopen ze weer op....(binnen enkele ogenblikken!)
Mijn accu ziet er niet echt fris meer uit (corosie rond de polen e.d.), maar ik heb geen idee hoe oud ie is en hij voldoet in principe.
De dynamo is nog vrij jong (2 jaar ofzo)
Zou dit alles te maken kunnen hebben met een te zwakke accu of moet ik hier toch aan spanningsregelaars gaan denken?
Sinds gisteren is daar ook nog mijn benzine en temp meter bij gekomen, als ik nu stil sta met stationaire motor zakken allebei de meters een behoorlijk stuk en wanneer ik weer rijd lopen ze weer op....(binnen enkele ogenblikken!)
Mijn accu ziet er niet echt fris meer uit (corosie rond de polen e.d.), maar ik heb geen idee hoe oud ie is en hij voldoet in principe.
De dynamo is nog vrij jong (2 jaar ofzo)
Zou dit alles te maken kunnen hebben met een te zwakke accu of moet ik hier toch aan spanningsregelaars gaan denken?
Helaas geen Volvo meer..