Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwisje: Wat is hier bijzonder aan?
Ik had dat allemaal niet gezien. Al met al is dus veel 'niet origineel' aan deze auto.
Als ik Albert (en Bram?) een beetje inschat, willen ze alles toch wel weer origineel
maken. Een flinke klus. Succes! Smile
Antwoord
Dat is dus gewoon een 242 met een verkeerde motor :-*

Edit: en een verkeerde neus.
Antwoord
Op zich is het koetswerk geheel origineel met alle trim,zeg alle chroom. Ook de motorkap is dus origineel en de grille is dat evenzeer.

Wat klopt er niet aan deze auto in vergelijking zoals hij van de band liep:

koplampen,moeten dus dubbele ronde exemplaren zijn.
lichtmetalen velgen welke van een 760 afkomstig zijn,origineel is 14"staal met chroomringen
de kleur is niet origineel,deze auto is net als zovele in de USA een keer overgespoten in een niet Volvokleur,er zit champagnezilver metallic onder en dat komt er ook weer op.

Het juiste antwoord is al voorbij gekomen en dit is het:

[Afbeelding: Foto-7PS7KCJQ.jpg]

Ticcie had het dus goed,het is een Volvo 262 GL uit 1976

Ja, Dop het klopt dat ik hem al eens had gepost maar vrijwel direct was hij weer verdwenen met de crash van dee site.....Vandaar dat ik hem nog eens goed neerzet en ik dacht dat jullie aparte 200's wel geinig zouden vinden.
Antwoord
het type embleem! ;D
Antwoord
Die rubbers op die voorbumper zijn ook wel joekels groot. Op welke modellen zijn deze zo groot geleverd?
Antwoord
Dirk242 schreef:Die rubbers op die voorbumper zijn ook wel joekels groot. Op welke modellen zijn deze zo groot geleverd?

Amerikanen, de 242GT heeft ook van die reusachtige bumpers
Antwoord
Dirk,de bumpers zijn identiek aan die van jouw auto alleen zitten er 2 extra rubber strips thv de nummerplaat om het lege alu op te vullen.

Voor de freaks even wat data van dit model:

Geïntroduceerd in 1976 en alleen voor de amerikaanse markt bedoeld en dus ook daar verkocht. Er zijn er niet meer dan 2400 stuks van gebouwd en daar is nu nog een klein aantal van over en ook in de USA is deze auto bijna uitgestorven :'(

Motor: B27E/F
Uitrusting net als de 264 GLE dus met automaat,leder(bruin),schuifdak,elektrische ramen en spiegels.

In 1978 is deze auto "opgevolgd" door de 262 C en verdwenen.

Of er al een 262 GL in NL rijdt is mij niet bekend maar misschien is dit de eerste :Smile
Antwoord
daar is nu nog een klein aantal van over en ook in de USA is deze auto bijna uitgestorven :'(

Jaha, daar een beetje verdrietig over doen, terwijl dit natuurlijk de reden is om er mee te pronken! Wink
Antwoord
Nou Stinky,dan snap je het niet helemaal.........
Ik vindt het gewoon jammer dat dit model ook daar inmiddels bijna uitgestorven is,dit is de eerste die ik te koop vond :Smile En ja de prijs was dusdanig interessant dat wij het leuk vonden om hem te kopen.

Trouwens,wij gaan er niet mee pronken maar hem opknappen en dan zal er een liefhebber voor gezocht worden die hem wil koesteren.
Antwoord
Voor verzamelaars is er niks leuker dan het krijgen van iets zeldzaams. Daar is helemaal
niks mis mee hoor. Maar jullie zijn dus geen verzamelaars.

Hetzelfde geldt ook voor handelaars. De zeldzame 262 GL in goede originele conditie zal
veel meer opbrengen dan, zeg een 244. Met handelaars is pricipieel ook niks mis.

Echte liefhebbers zouden zo'n zeldzame auto zelf houden denk ik.

Blijft er nog 1 alternatief motief over: liefdadigheid. Als dit jullie drijfveer is, dan niks dan lof.
De dagen dat ik op de weg zit zijn ook veel leuker als ik veel oudjes zie.

Dit lijkt een lelijk postje geworden te zijn, maar dat is niet de bedoeling geweest. Wat ik wil
zeggen is dit: deze 262 is natuurlijk extra leuk omdat ze zo zeldzaam zijn. De waarde (in welke
zin dan ook) van een object wordt mede bepaald door de zeldzaamheid. That's all.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hier niet op reageren hele aparte vogel Volvo240 0 52 23 September 2025, 13:50
Laatste bericht: Volvo240
  ben hier wezen kijken henqui 10 6.938 4 April 2006, 21:49
Laatste bericht: Sander van Buiten
  Hier hebben ze ze ook!!! Divadi 4 4.597 6 December 2005, 22:08
Laatste bericht: Robbert242DL

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)