Topics: 82
Lassen is leuk, het is eigenlijk spelen met vuur.
B :
Yeah. Huh-huh. Fire! Fire! Fire!
CY:
So what's the coolest thing you've ever burned?
BH:
Uh...Beavis's eyebrows. Huh-huh.
Dop, ik heb ook lichtere glaasjes met veel beter zicht maar als je daarmee een paar uur bezig bent kost je dat evenveel nachtrust. Nadeel van dimmende laskappen is dat ze ook een opstarttijd hebben en tegen die tijd ben je alweer halverwege met je proplasje. Nadeel van alle laskappen is dat ze overal tegenaan stoten als je in een wielkast o.i.d. bezig bent.
Voor een plaatje hier en een gaatje daar las ik ook gerust zonder bril, even de andere kant opkijken. Het meeste UV licht wordt ook nog eens afgeschermd door de lastoorts zelf.
Ik maak me meer zorgen om de rook en roetwolken die ontstaan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
Haha ja mn kleren ruiken erg lekker.
Topics: 26
Heb ik afgelopen weekend ook gedaan, zonder laskap, maar dan staan de rest van de week je velletje wel erg strak (en is er inmiddels af)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 0
HansDAF schreef:Heb ik afgelopen weekend ook gedaan, zonder laskap, maar dan staan de rest van de week je velletje wel erg strak (en is er inmiddels af)
dan ben je nog goed er van af gekomen als je pech hebt staan je zelfs de traanen in de ogen als je evn niet oplet
Topics: 26
Lassen wordt toch niet mijn hobby hoor :-\
Inmiddels wel klaar:
- Achterbalk vervangen
- Vloer weer aan achterbalk gelast
- Vloer onder achterbank dichtgekast
- Linker wielbak vervangen ( nog een paar lasjes) Vandaag rechter besteld.
Wat ook slecht bevalt is slijpen zonder bril. Is wat langs m'n oog gevlogen. >
Wordt nu wel koud, buiten werken.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 15
HansDAF schreef:Lassen wordt toch niet mijn hobby hoor :-\
Inmiddels wel klaar:
- Achterbalk vervangen
- Vloer weer aan achterbalk gelast
- Vloer onder achterbank dichtgekast
- Linker wielbak vervangen ( nog een paar lasjes) Vandaag rechter besteld.
Wat ook slecht bevalt is slijpen zonder bril. Is wat langs m'n oog gevlogen. >
Wordt nu wel koud, buiten werken.
Gewoon een goede veligheidsbril opzetten, dempt ook nog enigzinds het UV bij punt en hechtlassen
(dit houdt dus niet in dat je onbeschermd kan lassen, t vermindert alleen de kans op lasogen een beetje .. )
Was blijkbaar niet duidelijk, je moet echt wel een kap gebruiken, voor hechtwerk is een goedkope "automatische laskap"
in de praktijk vaak helaas te traag en komt klaasvaak alsnog langs en kost je dat een nacht rust..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Topics: 107
Mensen,lassen zonder kap: doe het niet, ook al is het maar even snel een paar puntlasjes zetten !!
En denk niet dat het ok is als je je ogen sluit onder het lassen,want dan vergis je jezelf.
Ik spreek uit eigen ervaring.Het is geen pretje als je bij zonnig weer constant het gevoel in je ogen hebt dat er steentjes in zitten.
Topics: 22
jos245 schreef:Mensen,lassen zonder kap: doe het niet, ook al is het maar even snel een paar puntlasjes zetten !!
En denk niet dat het ok is als je je ogen sluit onder het lassen,want dan vergis je jezelf.
Ik spreek uit eigen ervaring.Het is geen pretje als je bij zonnig weer constant het gevoel in je ogen hebt dat er steentjes in zitten.
klopt!
mijn automatiche laskap is wat slecht (china modelletje) maar toen deze het nog deed was het ideaal (licht/donker in minder dan een milliseconde). Ik merk heel goed dat even de vlamboog zien al effect kan hebben. Ik ben aan het sparen voor een Speedglass kap, dan gaat het niet stuk....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 1
jos245 schreef:Mensen,lassen zonder kap: doe het niet, ook al is het maar even snel een paar puntlasjes zetten !!
mwoaah dat valt reuze mee hoor, als je maar een goede wijvinger/ogen synchronisatie hebt
het is een groter probleem voor je ogen als je steeds na het lassen in het nog roodgloeiende lasplekje kijkt, dat brand veel meer in op je ogen
ik ben autoschadehersteller, en zo afentoe heb ik ook een restauratieprojektje onder handen, en om eerlijk et zeggen heb ik meer last van een laskap dan zonder, in de meeste gevallen moet je lassen op lastig bereikbare en krappe plekken.
het enige wat ik na zo'n intensief lasdagje altijd wel moet doen is flink smeren met aftersun
ik heb zelf in de schuur ook een cebora bravo 155 staan, en dat is een prefect apparaat voor semiproffessioneel gebruik
Topics: 10
Boxerman schreef:[
ik heb zelf in de schuur ook een cebora bravo 155 staan, en dat is een prefect apparaat voor semiproffessioneel gebruik
Ik zit er over te denken zelf ook zo een te kopen, staat bij rustbuster voor 720 eurie. Zijn er vergelijkbare apparaten voor een iets vriendelijker prijsje?