13 May 2008, 14:40
ik zeg...gaaf! Maakt m wat moderner zo.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Dop's showroom
|
13 May 2008, 14:40
ik zeg...gaaf! Maakt m wat moderner zo.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
13 May 2008, 22:45
Inderdaad, houwen zo!!! 8)
14 May 2008, 12:14
Nou die zocht ik nog wel ja, ik heb de verchroomde bouten al liggen.
Weet je die diameter en de manier van bevestigen?
14 May 2008, 12:27
DopdeDouwer schreef:Nou die zocht ik nog wel ja, ik heb de verchroomde bouten al liggen. Die dopjes klemmen zich vast rond de uitstekende rand op het midden van de velg. De 75-77? modellen hebben dat soort dopjes op de velg. Ik denk niet dat ze op de latere velgen passen , maar je kunt er maar op een manier achter komen: even passen ![]()
14 May 2008, 13:02
De 240 heeft verder uitstekende en ruimere "centreercirkels" op de naaf dan de 140 (die heeft ze achter helemaal niet).
Dat weet ik omdat ik een 240 dop op de voorste wielnaaf van mijn 140 wilde proberen en die er na een rondje rijden al bijna naast lag. Op de 240 klikte deze dop muurvast op de wielnaaf. Dus ik vermoed dat 240 naafdoppen ook geen 'plug and play' zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 May 2008, 22:23
Marc1970 schreef:Well done, nu zijn de banden weer aan de smalle kant natuurlijk! Ik heb ook zoiets, 240 velgen met 185/80, lekker breed en plakken in de bocht.Ja heb ik ook gemerkt, normaal wilde er weleens een binnenste bandje piepen op de rotonde, nu veel beter contact lijkt het. Marc1970 schreef:...de '72-'74 wieldopjes (die met VOLVO rondom) er zo op lijken te passen.Dat was ik inderdaad van plan maar de naafkapjes leek me mooier. Er bestaan ook andere naafkapjes die eruit zien zoals die van CVT240T, maar dan met uitsteeksels/lipjes rondom aan de buitenkant, die achter de velg klem zitten. Marc1970 schreef:Heb je de velgmaat in de originele velgen gezien?Ja dit stond er: 4,5J x 15L (L= kan ook andere letter zijn ben ik ff kwijt). Dus breedte 4,5J en 1,5inch is wel 3,8cm dus dat is misschien de ET waarde. cvt240turbo schreef:Gevonden..... 4 stuks...Ik heb je een PB'tje gestuurd
16 May 2008, 18:31
@#%@#%%$@# ver de #$%#%@# ver.
Ik baal ontiegelijk, even van me afschrijven: Ik ben afgelopen weekend in Lelystad bij een 142 wezen kijken als opvolger. Niet heel mooi (deukjes, ontbrekende strippen, binnenbekleding etc, wel LPG) 750 euro overeengekomen, maar aangezien de APK bijna afliep (binnen 2 maanden). Wilde ik er een APK op hebben die ik trouwens zou betalen. Vandaar ook de gordel die ik bij "gevraagd" had gezet. Gistermiddag mailde hij of ik het geld wilde overmaken voor de apk...'s avonds zie ik de auto opnieuw op marktplaats staan (advertentie was al verlopen). Nu heeft hij opeens geen zin meer, hij heeft haast om het ding te verkopen, en gaan de hogere biedingen voor. De suf persoon... Ik kan nu wel allerlei scheldwoorden opschrijven maar dat heeft geen zin. Ik ben het nu even helemaal zat. Ik weet dat mijn 144 technisch prima is dus ik ga mijn marktplaatsspeurtocht anders insteken: Opzoek naar een goed lasapparaat, dan los ik het zelf wel op. Lijkt me trouwens veel leuker ook: iets opbouwen in plaats van een auto zien aftakelen.. Misschien moeten we er maar eens een topicje over wijden tips voor lassen voor beginnelingen.
16 May 2008, 18:43
DopdeDouwer schreef:Gistermiddag mailde hij of ik het geld wilde overmaken voor de apk...'s avonds zie ik de auto opnieuw op marktplaats staan (advertentie was al verlopen). Hij heeft zich misschien bedacht toen hij hogere biedingen zag op zijn auto? Weet hij veel dat de meeste bieders niks meer van zich laten horen als je ze een mailtje stuurt dat ze de auto op kunnen komen halen ;D
17 May 2008, 00:11
waardeloos.... en helaas zijn er best veel verkopers die zo reageren. Gewoon mee kappen zou ik zeggen. En of een andere zoeken, of je eigen 144 opknappen, zo rot is die nou ook niet toch?
PS. Er bestaan ook eerlijke verkopers gelukkig! Bijv. Stijn/Easyride waar ik het eerste maar niet hoogste bod had neergelegd voor z'n 244 en hem toch kreeg!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
17 May 2008, 00:38
Nu wordt je smsje: "frustraties wegzuipen" pas duidelijk :-X
Zuur zoiets, jammer dat mensen zo handelen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|