Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
yes, daar heb ik een tijd mee gereden in m'n vorige turbo (schokdempers waren duurder dan de hele auto letterlijk). Reed prima en enorme verbetering tov de lekke dempers die eronder zaten

Dus geen goed vergelijk voor het verschil. Maar wat mij betreft waren de veren nog te slap, dus ik denk nu de ideale combinatie te hebben gevonden. Ik wacht nog met de ipd stabi's, want dat wordt mij waarschijnlijk te.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
met de ipd stabs wordt de auto niet stugger wel merk je goed dat hij niet meer overhelt in de bochten
mijn auto met gele koni's, verlagingsveren, ipd stabs en de pu bussen is het net een kart geworden
ik kan er nu super hard de bocht mee om
niet dat ik dat altijd doe maar hij heeft nu wel een superfijne wegligging
maar hij is er niet stugger mee geworden
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik hoef niets te corrigeren
en op spoorvorming is hij niet gevoeliger geworden vindt ik
wel is het zo als je slechte wegen hebt bijvoorbeeld kinderkopjes oid
dat het dan niet zo fijn rijdt veel trillingen geen rammels maar
ik rijdt toch het meeste snelweg en dan rijdt het super niet gevoelig meer voor zijwind ed
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 22
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2007
Hoi Chris,
sinds een ruim half jaar heb ik Bilstein sport dempers met Lesjofors verlagingsveren onder mijn 245 zitten. En rubber bussen, voor vervangen, achter nog origineel.
In NL rij ik eigenlijk alleen snelweg en in de stad. Met het nieuwe onderstel is de auto compleet veranderd. Voorheen kon de auto eigenlijk alleen hard vooruit en dan alleen nog bij droog weer. Nu kan ik ook bochten en op- en afritten op snelheid door zonder dat de achterkant de voorkant probeert in te halen. Moet zeggen dat ik stage 0 heb overgeslagen dus ik kan niet vergelijken met een goede standaard set-up, alleen met de zompige vering en dempers waar ik de auto mee had gekocht. Verkeersdrempels vragen nu wel wat meer aandacht, maar ook weer niet zo erg dat ik er overheen moet kruipen. De auto heeft er een paar rammeltjes bijgekregen in het dashboard maar tot nog toe valt het me alles mee.
Vorig weekend tijdens een tripje naar de Ardennen heb ik de auto voor het eerst op Belgisch asfalt kunnen testen: alle hobbels, ribbels, kuilen, sporen en wat ze in Belgie nog meer verzinnen in hun wegen komen door door het stuur. Maar niet zo erg dat ik hoefde te corrigeren. Op hele slechte dorpswegen moest de ophanging hard werken. Prima wegligging maar niet direct comfortabel. Als ik daar dagelijks zou moeten rijden zou ik waarschijnlijk minder harde veren monteren. Nu was het vooral heel leuk om te kijken hoe de auto zou reageren. Als je een keer wilt proefrijden voor het gevoel dan is dat denk ik wel te regelen.
Overigens: na het bericht van Ticcie pver het achterover leunen van zijn auto kijk ik al het hele weekend of de auto niet helt, maar bij mijn auto is daar geen sprake van. Achter staat eerder een fractie hoger dan voor.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik heb ook het idee dat de achterveren minder verlagen dan de voorste
maar dat komt denk ik doordat de originele achterveren door de ouderdom ook wat zijn doorgezakt
en met verlagen heb je wel weer nieuwe veren, dus.
maar als je veel slechte wegen rijdt is het niet direct aan te raden omdat het comfort er wel iets op achteruitgaat\
wel wordt de wegligging waanzinnig moet ik zeggen
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
als je nou die verlagingsset goed wil hebben...zou ik opteren voor een set verstelbare Koni's.
Veel mensen denken dat ze gewoon de veertjes vervangen en klaar is Kees. Kan, maar dat werkt natuurlijk niet optimaal. Verstelbare Koni's zijn sportdempers die voor verlaging geschikt zijn (veerkarakteristiek wordt dus niet negatief beinvloed door een kortere veringsslag) en je kan ze stugger zetten of comfortabeler.
Ik heb ze vooronder de 245 samen met een APEX 40mm verlagingsset. En dat stuurt als een trein. Daarnaast geen last van hinderlijke stoten of bobbels vind ik. Ietsje stugger dan normaal...maar standaard vond ik het allemaal echt te veel een grote boot op wielen. Voor mij perfect. Achter heb ik het nog standaard, maar wel met PU-bussen wat ook enorm de stijfheid (dus minder deinen) ten goede komt en dus het overhellen tegen gaan. De auto staat dus wat laag voor en normaal achter..best een mooi gezicht ook. Niet overdreven.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ja als je bang bent dat na het verlagen de auto te stug wordt zou ik persoonlijk koni rood pakken
die zijn lang niet zo stug als de gele
of een ander merk demper zou ook een goed alternatief zijn
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Dirk242 schreef:Citaat:Veel mensen denken dat ze gewoon de veertjes vervangen en klaar is Kees.
Ik wil hierbij wel vermelden dat "iedereen" (oa European Tuning) zegt: "Tot 4 centimeter hoef je niks aan je schokbrekers te doen".
Ik verwissel wel rondom schokbrekers, maar niet in Koni geel. Puur omdat me dat veel te veel geld kost. Een soort koni rood moet vast voldoende zijn en zal de auto een beetje zijn normaal gedrag laten behouden.
"Tot 4 centimeter
hoef je niks aan je schokbrekers te doen" dat is toch precies wat ik zeg...Hoeft niet, maar is wel beter zei ik.
Koni rood is natuurlijk geen slechte demper en ik denk ook goed voor verlagingswerk. Maar ik legde alleen de ultime situatie voor om comfort te kunnen beïnvloeden. Dus verstelbaar zodat je het naar smaak kan instellen. Ja, hoe mooier hoe duurder...thats a fact.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"