Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
cvt240turbo schreef:Jw240 schreef:Waar heb je die 2K lak gehaald, cvt240turbo?
http://www.jpcarcolor.nl/
ok mooi!
Ik wil graag mooie 2K lak om steunen, beugels, wielen, assen, balken en wielophangingsdelen netjes te doen.... eens informeren wat dat kost!
En een potje in de juiste redblock rood kleur
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Jw240 schreef:hier is een interessante download over roestpreventie ed met Fertan, ferpox, owatrol, mike sanders en andere producten:
http://www.tbs-aachen.de/pdf/Rostschutzfibel.pdf
Geniaal bestandje, jammer van het Duits maar ik ben al over de helft.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Overigens lees ik nu dat de Owatroll olie niet goed samen gaat met 2 componenten lak/acryllak. Er is dan een tussenlaag nodig bijvoorbeeld FERPOX. Of een menging van FERPOX en Owatroll goed samengaat met een 2k laklaag is de vraag.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 41
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2007
Kijk ook eens bij
http://www.frost-auto.nl/ Zelf ben ik erg te spreken over POR15 (
http://www.por15.nl)Hier kun je ook lezen over de (on)mogelijkheden met dat spul. Koop alleen geen grote pot want als het eenmaal open is geweest kun je het niet lang meer bewaren.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Na even wat lezen lijkt dat Por15 ook wel wat ja. Maar of het ook geschikt is voor het bijwerken van plekjes? Zo te lezen wordt het knetterhard, prima, maar lastig als je het weer even wil opschuren misschien?
Berichten: 41
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2007
Voor de onderkant/balken bodem etc. is het perfect voor de delen die in het zicht zijn is het wat lastiger omdat als je erover wilt aflakken je een speciale primer nodig hebt. (ticoat primer of self etching primer) Er is ook por putty om eventuele gaatjes mee te dichten. Zonder te lassen lijkt mij dit een goed alternatief.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
sommige van die lakken kunnen slecht tegen UV licht. let er dus op als je bijv POR-15 gebruikt, laatst op turbobricks was iemand die met een bepaalde variant ervan problemen had in de zon.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja dat las ik ook, die wordt denk ik niet, welk goed voor kokers en bodems lijkt me inderdaad.
Zal binnenkort ff een overzichtje tiep'n
Berichten: 41
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2007
Als je por op de buitenkant gebruikt moet je zowiezo aflakken in de kleur van de auto... en dan heb je het probleem van verkleuren door uv niet meer. Dat metal ready is ook een goed spulletje ter voorbereiding van je plaatwerk het maakt de plaat enigzins ruw en laat een zink-fosfaat laagje achter wat roesten tegengaat.