Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CO 0,0
#11
kost kleine €100,- en smeert de kleppen, zodat je kop heel blijft op LPG

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vla...leppen.htm
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#12
vergis je niet, het zal best soepel gaan maar ook 6-7 sec zal aan de krappe kant zijn.

een 240GL hebben we het over als ik mij niet vergis ?

Een standaard 740 Turbo heeft al dikke 10 sec nodig om naar 100 te komen, en die hebben toch al gauw 40/50 pk meer (ligt eraan welke motor je in je 240 hebt).

Zijn gewoon wat feitjes.
Antwoord
#13
Jelmar schreef:vergis je niet, het zal best soepel gaan maar ook 6-7 sec zal aan de krappe kant zijn.

een 240GL hebben we het over als ik mij niet vergis ?

Een standaard 740 Turbo heeft al dikke 10 sec nodig om naar 100 te komen, en die hebben toch al gauw 40/50 pk meer (ligt eraan welke motor je in je 240 hebt).

Zijn gewoon wat feitjes.

toch heb ik ook genoeg tests gezien waar ze in 9 seconde naar de 100 zijn die 740 tics, soms zelfs sneller.

7-8 seconde naar de 80 haalt ie zeker de 240. in ieder geval trekt ie in de lagere versnellingen (1 en stukje 2) snel, zelfs vergeleken met een standaard turbo omdat die in de 1 de turbo niet op gang krijgen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
mijn turbo hakt er vooral in z'n 3 goed in, redelijk G-gevoel ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#15
Het is een "goed ingereden" 240 GL estate, op LPG ook nog. Zo na 3500-4000 rpm begint-ie te fluiten, zou er toch stiekum een turbosmurf in het handschoenkastje zitten?

Ik zou wel 0-100 willen doen, er zijn alleen niet zoveel snelwegen hier die beginnen met een stoplicht en dat ik ook nog vooraan sta of achter een haastige M5. Bovendien kom je dan echt in de derde versnelling en hevige tegenwind terecht, kost een hoop tijd/vermogen. 13 seconde vlgs de boekjes, moet beter kunnen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Citaat:Het is een "goed ingereden" 240 GL estate, op LPG ook nog. Zo na 3500-4000 rpm begint-ie te fluiten, zou er toch stiekum een turbosmurf in het handschoenkastje zitten?
*Dop veegt zijn slok drinken van zn beeldscherm af
hahaha
Antwoord
#17
ja ik heb ook wel eens tussen acceleratie gemeten, 80-120 (90-130 op de teller dus) deed ie in iets van 9 seconde of 8,5. lang niet slecht voor een 240 die bijna niet gemodificeerd is. in ieder geval zat om leuk door het verkeer te komen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#18
Turbosmurf haha.

Eerlijk is eerlijk, 240's zijn toch gewoon traag.

Die standaard carburateurblokken wel in ieder geval. Op gas helemaal. Op benzine kan ik een Punto met 55 pk net voorblijven.
Antwoord
#19
flashlube; naar mijn mening commerciële onzin. Ik geloof er niet zo in sorry :Smile
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#20
Om even terug te komen op de 0-80 tijd, als ik hardop meetel (21, 22, 23...., helemaal wetenschappelijk) kom ik bij de 8-9 seconde. Net geen Lotus Elise tijd zeg maar.

It was fun while it lasted.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)