Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Ja,dat dacht ik al.
RESUMEREND:
Okee,morgenochtend zal ik die grote ronde schijf waar in het midden die bout zit met een tang lichtjes omhoog trekken met het contactslot aan.
Volgens jou moet ik dan horen dat het benzine aanzuigt.
Dus als ik die ronde schijf omhoog getrokken hebt kan ik het contactslot door draaien zodat hij start?
Okee stel dat hij dan loopt en ik zet hem weer uit.
Start hij dan een volgende keer weer goed of moet ik dan steeds weer met de tang aan de slag?
Of hebben we de boel hierdoor ontlucht?
Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Hij loopt weer.
Stationair loopt hij weer mooi.
Maar op een gegeven moment heb ik een verval stationair.
Ik heb hem vrij lang stationair laten lopen <(na een rit van 15 km en hij loopt(liep dus) mooi op snelheid.
Hij zakt dan heel langzaam van 1000 toeren naar 800 toeren.
En daarna plofjes uit de uitlaat.
Het zwarte wieltje heb ik inmiddels alweer behoorlijk uitgedraaid om hem stationair draaiend te houden.
Jammer,in eerste instantie liep hij mooi rond en nu dus die plofjes in de uitlaat.
Rijdend daarna merk ik dat ook tijdens het rijden.
Plofjes zijn meestal misfires, zijn je bougiekabels en de contacten echt goed ? en je bougies ook ?
het heeft dan iig met je ontsteking te maken.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
Ja,dat dacht ik al.
RESUMEREND:
Okee,morgenochtend zal ik die grote ronde schijf waar in het midden die bout zit met een tang lichtjes omhoog trekken met het contactslot aan.
Volgens jou moet ik dan horen dat het benzine aanzuigt.
nee , hij geeft de benzine onderdruk naar de injectors
deze gaan dus knerpen/suizen als je de luchtklep omhoog trekt.
Dus als ik die ronde schijf omhoog getrokken hebt kan ik het contactslot door draaien zodat hij start?
nee , als je de klep omhoog trekt en je start zal hij niet aanslaan.
maar geeft dan wel benzine als je het contact aan zet.
je geeft dan te veel benzine op dat moment en zal dan verzuipen als je de klep aanhoud onder het starten.
Okee stel dat hij dan loopt en ik zet hem weer uit.
Start hij dan een volgende keer weer goed of moet ik dan steeds weer met de tang aan de slag?
zoals ik al zei (goed lezen wat er bedoeld word leg nu alles 2x uit, maar dat geeft niet van vragen word je weis.?) , je haalt het rubber van de luchtmassameter af.
dan met een tangetje de klep voorzichtig omhoog trekken en kijken of de schijf niet onderin de trechter klemt.
klemt hij dan , klep in het midden afstellen.(zie ook topics over k-jet) staat alles in maar je moet het willen lezen).
klemt hij niet , dan benzine pomp aan zetten(zie topic over k-jet) en de schijf langzaam omhoog trekken.
nu beginnen de injectors te piepen/knerpen.
dat wil zeggen dat je benzine op de inlaatkleppen hebt.
nu moet hij willen starten.
Of hebben we de boel hierdoor ontlucht?
misschien luchtbel in maar denk het niet.
eerder klep die klemt
Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Bedankt voor de perfecte uitleg.
Dit weekend staat het even stil met de volvo.
Volgende week ga ik verder kijken betreffende de plof uit de uitlaat.
Bougies,kabels en rotor en verdelerkap zijn recent vernieuwd.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
en heb je je ontsteking gesteld?
Plofjes in de uitlaat moeten bijna altijd te maken hebben met je ontsteking, dus dan zou ie nog te laat kunnen staan.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Ik zal hem wat vroeger zetten.
Kreeg de indruk dat het aan de benzinepompdruk zou leggen.
Maar goed ontsteking zal ik vroeger zetten.
bedankt voor de tip.
wv.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
wel ff serieus bekijken he die onsteking
je kan hem niet zo maar vroeger draaien.
pingelen is dan zo klaar.
vooral met een motor die al niet helemaal 100% is.
hoe is je klepspeling??
Berichten: 114
Topics: 21
Lid sinds: Nov 2007
Normaal stel ik de kleppen zelf,echter 2 mnd geleden heeft mijn Volvo dealer dit gedaan incl distr riem (garantie)
dus of ze goed staan ,ja op vertrouwen dan maar.......