Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schommelend stationair toerental 740 tic
MegaSquirt. Gebruik de zoekfunctie.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zou het ook aan de LMM kunnen liggen?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Die ellendige LMM die motronic gebruikt, daar zou het wel aan kunnen liggen ja.
Antwoord
In dat geval zou ik de LMM die op MP staat wel eens kunnen proberen. Alleen de laatste drie cijfers van van het nummer dat er op staat verschilt met de LMM die er nu in zit, namelijk 035 bij deze en 067 bij mij. Voor de rest is het model hetzelfde.

http://link.marktplaats.nl/155099351

Ik heb ook eens wat verhalen over MS gelezen. Erg positief allemaal, alleen bij sommigen wat geklooi met de injectoren. Ik zou het wel willen proberen, maar dan moet ik eerst precies weten welke onderdelen ik moet aanschaffen.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Ik zou zeggen praat eens met iemand die vaker met MS gespeeld heeft, en kijk op dit forum <<klik hier maar eventjes dan.
Antwoord
dank, dat is een goed info-forum over ms.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
@Jelmar, bedankt voor je mail, het is me nu duidelijk geworden wat de mogelijkheden zijn rond MS.

Het is zo dat ik heb besloten het MS-verhaal te laten rusten. Dat betekent dat ik op zoek ga naar een motronic uit een andere volvo die goed stationair liep. Dat is voor mij de goedkoopste oplossing van het probleem. Natuurlijk heb ik nog niet alles kunnen uitsluiten, het zou nog iets "kleins" kunnen zijn. Maar het vervangen/schoonmaken van onderdelen en dan kijken of het probleem verholpen is, lijkt me nu het beste.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Geen probleem.

Tja ik reken er een bedrag voor (nog ver onder de prijs als tuners als Beek Autoracing/ Speedcentre/ Kronenburg dat doen) maar blijft best wel een berg geld.

Er gaat gewoon een hele hoop tijd in zitten als het goed moet gebeuren, en als je zelf de kennis er niet voor hebt, en niet supertechnisch aangelegd bent, kun je het ook beter aan een ander overlaten.
Niet lullig bedoelt.
Antwoord
Weet ik Jelmar, de kennis van auto's van sommigen op dit forum, waaronder jij, gaat ver boven mijn pet. Maar daarom is dit forum ook zo leerzaam voor de mensen die net komen kijken Wink.

Om technisch echt goed te kunnen worden moet je er veel tijd in steken. Dus lezen, reparatie uitvoeren, daar weer van leren, etc... Die tijd heb ik niet. Daarnaast ontbreekt het me aan een sleutelruimte, waar je de auto kan neerzetten, demonteren en uren kunnen lopen klooien zonder dat de auto om een bepaalde tijd weer weg moet.

Maar de simpele reparaties doe ik zelf en zijn ook leuk, zoals de onderdelen vervangen waar je geen aparte gereedschappen en machines voor nodig hebt. Ga binnenkort zelf de kleppen stellen, moet ook niet zo moeilijk zijn.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Kan een backfire (kortsluiting en intercooler eruit gegooid) de ECU en de Motronic op zeep helpen. Of staat dit compleet los van elkaar?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)