Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krik
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

helaas heeft mn krik t zojuist begeven.. >Sad Dat ding aan de bovenkant welke je over t nokje heen schuift is nu plat. DAMN! En ik had m goed neergezet volgens mij maar ik moest flink omhoog vanwege de verlagingsset aan de voorkant. Volgens mij vond de krik dat niet zo leuk. Ach er zijn ergere dingen! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
ik heb altijd een 2 tons potkrik in al m'n auto's en een garagekrik thuis Wink Wink
is wel zo makkelijk, en als je krikt, gooi er dan ook even een bokje onder voor je eigen veiligheid:remember Siebrand in een grijs VolVerleden ;D ;D :-* :-*
kost tegenwoordig drie x helemaal niets
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
ja krikken kunnen zeer gevaarlijk zijn zorg dus altijd dat er blokken voor en achter de wielen liggen en er pas onder kruipen als er bokjes onder staan

van kinzo heb je al verstelbare en niet zo duur
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
ik ging alleen maar een wiel verwisselen. Maar geloof mij; ik ga echt niet onder de auto als ik m alleen op het krikkie heb staan. Dus ja wellicht ff voor een krik shoppen idd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
ja nadat een 940 hier door een originele volvo krik gegaan was hebben we gelijk een degelijke garagekrik gekocht, was 300 euro voor de helft meegekregen (lang leven aanbiedingen). Maar ook met deze krik, altijd blokken eronder en voor/achter die wielen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Die bokjes zijn belangrijk!. Mocht je geen bokjes bij je hebben, bv met lekke band onderweg, leg dan het wiel onder de auto bij een dragend punt. Mocht het misgaan, dan ligt de auto op het wiel en niet op jou.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
300 euro voor een garagekrik? Is dat goedkoop? Ik heb geen idee. Waar was die aanbieding? Is die er nog?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Citaat:300 euro voor een garagekrik? Is dat goedkoop?

Voor een Gedore misschien wel, voor een Gamma niet (die kosten 10% van dat bedrag en doet het bij mij uitstekend)

HIER staan er bijv. een paar, in alle prijsklassen

De Halfluts heeft ze ook, incl assteunen voor 3 tientjes. Kllllliiikkk

etc, ect, ect
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
scimitar schreef:Die bokjes zijn belangrijk!. Mocht je geen bokjes bij je hebben, bv met lekke band onderweg, leg dan het wiel onder de auto bij een dragend punt. Mocht het misgaan, dan ligt de auto op het wiel en niet op jou.

Wat voor auto is dat dan een 3 wieler ;D

áls ik een wiel wissel kom ik niet onder de auto want die van mij zitten aan de buitenkant Wink

Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Als je echt een goede krik zoekt, kijk dan hoe laag hij in zijn laagste stand is, hoe hoog hij max. opkrikt, hoe groot het hefvlak is, wat hij max. opkrikt en wat hij weegt.
Ik heb er bij een garage-groothandel aanbieding € 175 excl. voor betaald(Merk:Level equipment), hij is 80mm in de laagste stand en 450mm in de hoogste, het hefvlak is dik rubber dia. 150mm op staal dia. 120, heft max. 2500 en weegt 45kg. Prijs was incl. 2 bokken van elk 3000kg hef, 270mm-450mm hoog.
Alle waar naar zijn geld, maar onder een Praxis of Gamma krik ga ik niet liggen, die gebruik ik hooguit om een een wiel iets te heffen of een bout eruit te drukken als mijn baksteen op de eerstgenoemde krik staat.
Voor € 2 per stuk hadden ze bij van Cranenbroek stalen opklapbare skeggen om voor en achter de wielen te leggen.
Wat je ook koopt blijf eraan denken hoeveel je zelf aan het huidige leven hecht en wat anderen jou waard vonden als ze zonder je verder moeten. :Smile :Smile :Smile En hoe duur hij ook is het blijft een stalen cilinder met een plunjer en wat olie die hem laat werken, daar kan heel veel aan kapot, vandaar die bokjes. ;D ;D
[Afbeelding: Foto-F4RTQ7I8.jpg]
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  krik en assteunen jw 12 8.511 31 May 2007, 20:15
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)