Als je echt een goede krik zoekt, kijk dan hoe laag hij in zijn laagste stand is, hoe hoog hij max. opkrikt, hoe groot het hefvlak is, wat hij max. opkrikt en wat hij weegt.
Ik heb er bij een garage-groothandel aanbieding ⬠175 excl. voor betaald(Merk:Level equipment), hij is 80mm in de laagste stand en 450mm in de hoogste, het hefvlak is dik rubber dia. 150mm op staal dia. 120, heft max. 2500 en weegt 45kg. Prijs was incl. 2 bokken van elk 3000kg hef, 270mm-450mm hoog.
Alle waar naar zijn geld, maar onder een Praxis of Gamma krik ga ik niet liggen, die gebruik ik hooguit om een een wiel iets te heffen of een bout eruit te drukken als mijn baksteen op de eerstgenoemde krik staat.
Voor ⬠2 per stuk hadden ze bij van Cranenbroek stalen opklapbare skeggen om voor en achter de wielen te leggen.
Wat je ook koopt blijf eraan denken hoeveel je zelf aan het huidige leven hecht en wat anderen jou waard vonden als ze zonder je verder moeten. :

:

:

En hoe duur hij ook is het blijft een stalen cilinder met een plunjer en wat olie die hem laat werken, daar kan heel veel aan kapot, vandaar die bokjes. ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.