[/quote]
dat hoeft dus niet meer, mag elk blok erin schroeven mits het niet te gek is, qua motorsteuenen ed. als het maar veilig is.
regels zijn redelijk versoepelt, en mag dus ondanks dat er 4 cilinder 2300cc oid op je papieren staat er rustig een 5, 6 of 8 cilinder inschroeven.
ook de kleur op kentekenbewijs en daadwerkelijke kleur van de auto hoeven niet overeen te komen

[/quote]
Wat ik begrepen heb is dat de gegevens van het kentekenbewijs nog wel degelijk overeen horen te komen met de auto! Het enigste verschil is dat de overheid het nu de taak van de autobezitter vindt dat deze gegevens kloppen.
Dit is nou typisch zo'n geval van regels schrappen door de overheid , die alleen maar tot verwarring leidt.
Als je een V8 in een 240 gooit en je wordt bij een grote verkeerscontrole aan de kant gezet ,loop je nog steeds het risico van een kentekeninname en verplichting om de auto opnieuw bij de RDW aan te bieden voor een nieuw typegoedkeuring :o
Overigens, als iemand hier een persoon weet die met een Volvo 240 V8 op kenteken rondrijdt, dan wordt het allemaal wat makkelijker. Als er eenmaal een typegoedkeuring is afgegeven dan lijkt het me voor de volgende ombouwers een stuk eenvoudiger en goedkoper