Topics: 107
PP! schreef:maak 'm nou niet gek 
Volgens mij maakt ie ons gek ;D
Wat die expansievat dop betreft: om wat voor auto gaat het hier eigenlijk??
Ik heb nl. nog nooit een 200- model gezien met een veer onderaan de dop zoals je dat hebt bij auto's met een gesloten druksysteem.
""
Net even gechecked, maar vloeistof niveau staatnog steeds tot net onder de dop
Misschien teveel erin gemikt?, kan dat?""
Niveau tot net onder de dop is teveel.
Op de zijkant van het vaatje staan als het goed is de koud-warm merktekens.
Normaal vul je het vaatje tot aan de felsrand in het midden of iets erboven.Maar niet tot vlak aan de dop.
Topics: 176
Citaat:om wat voor auto gaat het hier eigenlijk??
122S met B20B
Er zijn hier gelukkig meerdere mensen met (kennis van) amazons en/of b20 blokken en
het (specifieke) Ama-forum (V44.nl) is ruk, en de responstijd ligt hier een factor 100.000 hoger
Citaat:Op de zijkant van het vaatje staan als het goed is de koud-warm merktekens.
Ik heb geen (expansie)-vaatje, wel een overlooppijpje.
Topics: 107
Rob schreef:Citaat:om wat voor auto gaat het hier eigenlijk??
122S met B20B
Er zijn hier gelukkig meerdere mensen met (kennis van) amazons en/of b20 blokken en
het (specifieke) Ama-forum (V44.nl) is ruk, en de responstijd ligt hier een factor 100.000 hoger 
OOhhhh... van Amazones heb ik weinig kaas gegeten
Topics: 82
Als ik zo de kronkels in dat rode slangetje zie gaat er weinig tot geen water door... Hoe dan ook, slangtechnisch zit het wel goed.
Beetje koelwater lozen, nieuw rubber onder de dop (met een stuk binnenband of een passende O ring kom je een heel eind) en kijk maar eens wat er gebeurd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Citaat:slangtechnisch zit het wel goed.
Dus ook de 'rode' bypass? die hoeft niet dicht?
Over de kronkel; was op dat moment het enige wat ik had liggen, het kan beter, dat moet ik toegeven.
Vanavond even lozen en mijn rubber aanpassen, en scheuren maar!.
(heb alleen geen motortemperatuurmeter meer, dus of ie echt te warm wordt, weet ik niet; nou ja, dat merken we vanzelf)
Topics: 163
Rob schreef:Citaat:slangtechnisch zit het wel goed.
Vanavond even lozen en mijn rubber aanpassen, en scheuren maar!.
Pas je wel op vanavond
Mocht hij overlopen kan je ook de bijpass/kronkel dichtknijpen, of beide slangen afdoppen.
Topics: 17
Rob,
Wat is er aan de hand met je temp meter?
Misschien heb ik er nog een liggen!
FF of Topic
Het betreft een AmazoN dus geen Amazone, dat zijn dames die dwars op en paard zitten.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
De aansluiting op het motorblok is gebroken. (als je voor het blok staat, linksachter-bovenop)
Ik heb me laatst laten vertellen dat dat een 'kwik-gevuld' draadje is en dat het 1 geheel is vanaf blok naar meter (en dus duur).
wat heb jij dan liggen?
Anders koop ik wel
Zoiets, weet alleen niet waar ik dan de temp-sensor ik moet/kan prikken
Topics: 82
Waarom zet je het draadje niet vast op die sensor met een stukje ambachtelijk soldeer? Desnoods met elastiekjes, plakband of een wasknijper, als het maar contact maakt. Lijkt me stug dat er kwik inzit.
De thermostaat van de kachelkraan, dat is een gevuld hol buisje. Meestal met ether.
Laat maar, het zal toch wel een holle buis zijn naar de temp meter als ik v44 moet geloven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
yep, 1 geheel (Nr. 673999 FYI)
â¬120.
Net wat te duur................
52mm klokkie kost nog geen â¬10, alleen nu nog even die sensor ergens tussen prikken........