Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sporadisch stilvallen.
Ik wist niet goed waar het te plaatsen,
dus ik plaats het hier maar
(als de admin-personen hier een betere plaats voor weten, verzet dan maar Big Grin )

alleszins:

Tijdje geleden was ik eens zwaar in panne gevallen met de volvo,
2tal minuutjes rijden, en geheel stilgevallen zonder hem nog te kunnen starten...
met veel moeite naar garage gegaan,
en daar werd de stroomverdeler, bougies, bougiekabels vervangen.

2tal maandjes later, vandaag dus... weer ff rijden, 2tal minuten bij wijze van spreken,
en gewoon stilvallen... en niet direct willen starten...
zwaar al pompend starten en dan nog ff tegensputteren...

heeft iemand nog een idee? want m'n vader wil niet zomaar de garage laten gokken, maar de vorige reparaties waren dus niet echt DÃ oplssing...

21jarige student zoekt hulp bij oude rotten in het vak Wink
Antwoord
vertel een hoe oud je auto is en wat het type motor is dan kunnen we beter meedenken
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Volvo (logisch Wink ) 240 gl uit 1986
en ik als ik mij niet vergis B 230 K motor (maar daar twijfel ik precies weer ff aan Confused)

edit/toevoeging: bij zijn onderhoud hebben ze ook carburator gecleand met wat product

edit/toevoeging2: zou het batterij kunnen zijn die versleten is? ik heb geen multimeter, dus het uitmeten is geen optie momenteel Confused
(ik heb ook niet echt verstand van autos, maar als ik dingen aan mijn vader voorleg, kan hij er meestal wel logisch mee om
Antwoord
Je kunt het brandstofpomprelais eens openmaken en kijken of de solderingen nog goed zijn.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Jan-Willem schreef:B230K is niet gelevert in de 240.
ik zal je moeten teleurstellen,
ik ben net onder de motorkap gaan kijken, ik heb werkelijk een B230K motor, (foto als je bewijzen wilt)

toch al bedankt voor de reactie Wink
Antwoord
Jan-Willem schreef:Maar stickertje van B230K of niet, het technische deel blijft er het zelfde over.
Foto's mag je plaatsen, maak er dan gelijk eentje van je carb incl inlaat spruitstuk.

thx dat je er moeite wilt voor doen :p
maar euhm, je praat tegen een auto leek,
waar vind ik carb en inlaat spruitstuk...

onder de motorkap weet ik waar ik olie moet bijvullen of andere dingen die ik moest weten voor mijn rijexamen,
maar het meer gevorderde spul weet ik echt niet
:-\ voel me beeeeetje dom nu Big Grin
Antwoord
Het is nog eenvoudiger met die B23/230. In 1985 werd de lage frictie motor geintroduceerd, met aangepaste krukas en lichtere zuigers, drijfstangen e.d. De B19 werd de B200 (2.0L), de B23 de B230 (2.3L), en de B21 (2.1L) varianten verdwijnen door de zijdeur.

De B230K werd niet in de 240 geleverd in NL, wel in Engeland, Zweden, Belgie, enz.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Het is nog eenvoudiger met die B23/230. In 1985 werd de lage frictie motor geintroduceerd, met aangepaste krukas en lichtere zuigers, drijfstangen e.d. De B19 werd de B200 (2.0L), de B23 de B230 (2.3L), en de B21 (2.1L) varianten verdwijnen door de zijdeur.

De B230K werd niet in de 240 geleverd in NL, wel in Engeland, Zweden, Belgie, enz.

dus aangezien ik belg ben,
en de volvo naar mijn weten uit belgië komt
dan is het wel mogelijk dat ik de B230K motor heb?

@jan willem, zodra ik tijd heb zal ik foto's nemen,
en op 21jaar voel ik mij zeker niet te oud om bij te leren over auto's Wink
Antwoord
Jan-Willem schreef:Als je veel op dit forum komt dan leer je snel.
Domme vragen bestaan er niet toch !!!

Het inlaatspruitstuk zit rechts op de motor als je tussen de koplampen staat.
Daarop/daaraan hangt staat de carburateur, zo'n geval met allemaal slangetjes en
een grote slang voor de lucht toevoer vanaf het luchtfilter...

Succes, en je bent nooit te oud om wat te leren...

MvG Jan-Willem Woermeijer

http://users.pandora.be/Koen3/Volvo/Volvo/
http://users.pandora.be/Koen3/Volvo/Volvo/IMG_3895.jpg

hier 2 links met foto's :p
1 met 4 foto's van de motor.
2 de foto getrokken voor de motorstaande :p
Antwoord
Dat is een Solex Cisac carburateur, toevallig niet de meest betrouwbare of eenvoudige. Als je ergens goedkoop een andere kan vinden zou ik dat eens proberen. Goeie kans dat die zich in een 740 bevindt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)