Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lengte bougiekabels
Bij mijn B20 setje wat ik op FCP had besteld zitten allemaal verschillende afmetingen...:???

[Afbeelding: BougiekabelsFCP-1.jpg]

Lijkt me ook niet echt ideaal als je overal een zelfde vonk wil afleveren.
Antwoord
Mwaah, theoretisch misschien. Maar in de praktijk maakt een centimeter meer of minder bij een snelheid van een paar honderdduizend km/s (iets minder dan de lichtsnelheid) niks uit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ik weet niet beter of ze hebben idd. allemaal andere lengte, ze geven toch ook niet allemaal tegelijk een vonk ?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Bij mijn B20 setje wat ik op FCP had besteld zitten allemaal verschillende afmetingen...:???

Lijkt me ook niet echt ideaal als je overal een zelfde vonk wil afleveren.

Idealiter zijn de kabels zo kort mogelijk. Voila, de optimale set ;D

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Je moet inderdaad uitkijken dat de kabels niet tegen het blok of een ander massa punt, de vonk slaat dan al over voordat hij bij de bougie is, en je voelt de motor een keer inhouden.

Vandaag even de kabels vervangen:

Deze "volvo-racing-blue" wires kwamen er vanaf, zag er ongeveer uit als de spagettie bij Huib. Inderdaad ook deze set kabels bestond uit 2 lange en 2 wat minder lange.
[Afbeelding: IMG_0161.jpg]

De FCP draadjes zijn precies op maat.
Het zijn gelukkig gewoon de goede, ik dacht dat het een of ander derde rangs Yankee spul was. Het zag er namelijk nogal chaotisch uit (voor een leek) allemaal verschillende lengtes, aansluitingen en daarnaast paste de kabels niet op de bougies. De bougies moesten eerst van hun puntjes worden ontdaan.
[Afbeelding: bougiepuntjes001.jpg]

Motor start lekker snel (deed hij sowieso al als hij warm is), dus ben benieuwd bij de eerste koude start.
Antwoord
Dat is ook zoiets stoms. Waarom geeft men niet alle bougiekabels dezelde kop?
Bij sommige moet het dopje wel op de bougie blijven, bij andere weer niet. Weet iemand dit?

Fijn dat je eruit bent, dop!
Antwoord
kan dat met de leeftijd te maken hebben? bij die B21-kabels die ik er nu tussen heb hangen konden de dopjes erop blijven zitten, en aangezien dat een nieuwere motor is..

Ik wil nog wel ff de juiste kabels erop zetten, is er nog niet van gekomen want weekje weggeweest
Met de Volvo en ze deed het perfect!! zo met de nieuwe puntjes en bougies en alles, was blijkbaar dringend aan vervanging toe
Maar nu heb ik wel steeds het gevoel of ik niet even onder de kap moet kijken of er geen funny burnmarks ergens opzitten ofzo
Antwoord
Ja zou kunnen.
Het zijn misschien de "orginele" kabels; in de tussenliggende 38 jaar zal er wel wat veranderd zijn. Door te kiezen voor de oldschool kabels kies je blijkbaar ook voor oldschool bougieaansluitingen.
Er zullen vast wel (korte) kabels te krijgen zijn met moderne aansluitingen.
Deze werken overingens perfect bij mijn B20, loopt stuk rustiger, en topsnelheid ligt weer wat hoger. Binnenkort puntjes en kapje routine matig ook even vervangen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nwe bougiekabels? jake jerrycan 4 3.664 10 June 2006, 02:29
Laatste bericht: alexvolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)