Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
T3 ext wastegate adapter, vband, 3" LMM, B204FT drukgroep+ koppeling etc etc
Te koop aangeboden en wellicht leuk voor een van de volvolvo turbo rijders.
De prijzen zijn voor volvolvo leden incl verzenden.

T3 externe wastegate adapter, ook te gebruiken voor andere merken en modellen als de turbo maar een T3 flens heeft. Nieuw nog nooit gebruikt E30

Vband, gekocht als Garrett en KKK setup. E25

255 lph brandstofpomp. Nieuw, niet gebruikt. Incl toebehoren. E45 (nieuwprijs E75)

Hydraulische motorsteunen afkomstig van B204FT, doe maar een bod.

3" LMM 012, E40

011 LMM, E20

Saab 9000 zekeringenkast, upgrade voor de 240, E20

B204FT Koppeling + drukgroep, sterkste koppeling-drukgroep combo door de fabriek op een redblcok Volvo geleverd.

BMW oliekoeler, in goede staat, mooi groot, lang en plat. Van firma Behr E25

Eventueel 2x Cosworth T3
1x in zeer goede staat, minimaal speling aanwezig. E175
1x 0 klm na revisie, revisie met titanium lagers. Turbo zou 2.5 bar druk moeten kunnen hebben, geen speling! E275

Antwoord
Heb ik wat aan die T3 op mijn Volvo-tje ? Is het compressorhuis ook T3 ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
als je in het verkoop topic had gekeken jeroen, had je gezien dat de cosworth turbo's al verkocht zijn, tenminste 1 verkocht 1 gereserveerd.

en die cosworth turbo heeft een vlakke t3 flens, dus zul je je uitlaatspruitsuk ook aan moeten laten passen.

het is 'gewoon' een t3 turbo, maar moet wel goed zijn voor zo'n 310pk.
daarna stappen de mannen van ford over naar een T35 die je dik 400+pk geeft.

Antwoord
Hmm... Ok. Nou ik heb min of meer besloten voorlopig even mijn best te doen met de Mitsu. Eerst maar eens kilometers gaan maken en repareren wat er nu nog kapot gaat.... Ook maar eens kijken wat mijn EGT doet en kijken of ik het maximale uit mijn Mitsu kan halen. Voorlopig nog genoeg te onderzoeken. Als het goed is wordt ik pro in temperatuurmetingen en laat dat nu juist eventjes het belangrijkste zijn.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Jelmar schreef:als je in het verkoop topic had gekeken jeroen, had je gezien dat de cosworth turbo's al verkocht zijn, tenminste 1 verkocht 1 gereserveerd.

en die cosworth turbo heeft een vlakke t3 flens, dus zul je je uitlaatspruitsuk ook aan moeten laten passen.

het is 'gewoon' een t3 turbo, maar moet wel goed zijn voor zo'n 310pk.
daarna stappen de mannen van ford over naar een T35 die je dik 400+pk geeft.

gewone T3 alleen niet zo snel aan het scheuren, veel betere wastegate (imho) en bijna 3" uitlaat direct uit de turbo. Lijkt er sterk op dat mitsu die turbo goed bekeken heeft toen ze de vlakke/schuine flens versies van de nieuwere volvos maakten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
nou, ik heb sinds vandaag met de 740 Tic enorme pluimen bij afremmen, verlies olie, waarschijnlijk via turbo, en heb je MBC er nog niet eens opgeschroeft. zit een beetje met de handleiding( heb ik dus niet), stel dat ik 'm er verkeerd opzet, geeft dat dramatische , onherstelbare schade aan blok oid?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
ik zal de handleiding even afmaken en dan hier op het forum plaatsen Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zwaardere koppeling Coenraad 11 14.825 12 April 2013, 16:10
Laatste bericht: Coenraad
  wastegate accumulator bunne 2 3.206 18 June 2010, 18:02
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)