Kan bijna niet en toch ... de koppelingskabel is gebroken! Nu ik terugdenk kan ik het beroerde koppelen opeens plaatsen.
Maar, weet iemand hoe je dat terugzet. Ik heb een nieuwe, de oude is er uit, maar als de nieuwe op z'n plekkie zit hoe dat dan af te stellen?
Nu is er aan het oude ding niets te zien waaraan je af kunt leiden hoe te stellen. Vandaar mijn vraag.
Daarmee samenhangend, zijn de versnellingsbakrubbers eenvoudig te wisselen? Ik wilde dat eigenlijk op de sleuteldag gaan doen.
Topics: 54
da's vreemd , de koppeling zou je toch gewoon bij de ontkoppelingsvork waar de kabel op de motor zit af kunnen stellen met een stelmoer op de kabel. :-k
en de versnellingbakrubbers zijn vrij eenvoudig te vervangen op de brug.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Dat was dus een eitje, alleen jammer dat de auto van de krik ging, de blokken om te stutten verschoven waren en ik nu een paar gekneusde ribben heb, wat is zo'n auto zwaar zeg.
In documentatie zal ik er binnenkort een draadje aan wijden.
Topics: 41
een koppelingsdraadje
zet er meteen bij dat je NOOIT!! onder een auto moet gaan liggen die op een krik staat!( en ook niet op blokken!!)
Steunen meot je hebben!
blij dat het nog goed met je gaat, want een kleine 1300 kg houden zelfs jouw gespierde buikspieren niet tegen
(pas je wel op next time??

hock: )
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 135
OEI!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Alleen de kriksteun drukte maar op het borstkastje dus het valt mee maar ik voel het wel. De blokken die ik heb zijn van de driepoot-achtige dingen bedoeld om de krik-functie over te nemen. Die stonden denk ik niet zo stevig en die heb ik denk ik zelf met een onhandige beweging verzet. Toen kwam het zootje omlaag. Jammer want op de sleuteldag had het allemaal wat makkelijker gegaan.
Topics: 135
toch niet in de ziektewet nu hoop ik ??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Daar is wel wat meer voor nodig.
Topics: 14
Bikkel! Pas je voortaan wel een beetje op!?
Topics: 256
inderdaad zeg! ff schrikken!!!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68