Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FWD tuning etc
#1
die T5R verkoop je dan weer, en koop je een V70R voor terug.
hou je geld over om aan je 245 te sleutelen, en je hebt een degelijke, up-to-date snelle bak.

de V70R in kwestie;

KLIK

De verkoper is Eric Roos, van Roos Motosport. vroegere Peugot tuner, daarna is ie de Cosworths in gegaan. leuk leuk.
Antwoord
#2
zo eentje heeft een onze vriend zopas gesloopt :-(
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
Gechipt en boostcontroller en dan 310 pk zeggen... yeah right..

Bovendien houd je echt geen geld over als je zoiets rijdt.

Sorry hoor, ik ben net zo'n 850/875 liefhebber als 240, maar die verhalen dat je met een chip 50 pk pakt is nog nooit bewezen op een rollenbank. Daarbij is een 850/875 veeeeeel duurder in onderhoud dan een 240. Als mijn geld ooit op is dan weet ik het wel. Gewoon een 240 8)


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#4
Volgens mij de 3 inch RVS uitlaat over het hoofd gezien ?

maargoed dan zal het 10pk minder zijn. ik ben niet zo heel erg thuis in de FWD/AWD auto's.
maar als ik ET mag geloven zit ik met een chippie, een inleg filter en 2.5 inch uitlaatje bij een V70r al op 285 pk ?

dan zal een 3 inch uitlaat & boostcontroller nog best 15pk extra kunnen opbrengen ? (als we het op 300pk houden)

En dat het wat kost om zo'n ding te rijden.. tja...

dromen mag toch ? ;D

Het is ook niet dat iedereen een volledig gerestaureerd Ama combi heeft staan ;D Wink

en als je echt geld wilt zien/hebben zal een 855T5R of V70R SNELLER geld opleveren dan een ama combi ?
(misschien iets minder, maar dat zal je dan voor lief moeten nemen)
Antwoord
#5
Een boostcontroller is enkel om te hoge en piekdrukken tegen te gaan. In mijn ogen dus een lapmiddel... Beter is goede chiptuning, die mogelijkheid heb je bij een 850/875.

De waardes van ET zijn representatief ja. Met een chip zit je rond de 280pk. Filters doen niet zoveel, het standaard luchtfilterhuis van de 850 is goed tot zo'n 450 pk.

En dromen moet je hebben idd! 8)

Meeste 'tuningswaar' voor je geld is een 850 T-5. Beginnen aardig betaalbaar te worden en je hebt een geijkt upgradeplan. Velen zijn je voor gegaan (ook >320pk).


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#6
weer wat geleerd Smile

ik heb niks met de FWD auto's(op enkele meesterlijke projecten na...... en dan heb ik het niet over volvo) . zijn wel gaaf hoor die FWD volvo's, maar RWD is meer mijn ding.

Net nog ff stukkie dwars bij een oprit, kreeg mooi een dikke duim van een porsche rijder die na mij ook nog ff heerlijk dwars ging. SUPER ;D

Maar ik vind een electronische boostcontroller geen lapmiddel, maar een heerlijk apparaat !
maar dat komt misschien omdat redblok auto's van zichzelf geen ecu hebben die boost kan regelen??
als het idd alleen gebruikt word om de druk netjes te houden tja...
beetje dure grap dan ????

buiten het chiptunen nog ff dikke 300+ eu neerleggen.
(of je moet nog wat hebben liggen, of net wat leuks tegenkomen)
Antwoord
#7
Je RWD liefde begrijp ik prima hoor ;D

Inderdaad zul je bij een 240/740 andere middelen moeten aangrijpen om de (opgevoerde) druk onder controle te houden. Ik bedoelde ook een boostcontroller in een 850-achtige.

De bedoeling is dat je de maximale druk kunt regelen. Bij grotere intercoolers kun je b.v. 's winters last krijgen van een stuk hogere turbodruk. Je maakt dan een setup per seizoen b.v. Of dat je weet dat je bepaalde drukken alleen kunt toestaan vanaf een bepaalde toerental. Of je zet hem op een 'veilig' programma als je de auto uitleent... Mechanisch is dit een stuk moelijker betrouwbaar te maken.

En dan nog: een paar dagen geleden heeft een 850 kromme drijfstangen opgelopen omdat de automaat (!) net op het verkeerde moment overschakelde. De boostcontroller (of beter: het geheugen daarvan) liet een piekdruk zien van 1.85 bar :-X Dat heeft de controller dus niet kunnen voorkomen, het maximum stond op 1.4 bar. Wel moet ik zeggen dat er een grotere turbo op was gezet, maar de software nog niet was aangepast.


Misschien kan een moderator dit draadje afknippen, want het is wel erg off topic aan het worden zo? ;D


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#8
even hierheen verplaatst.

@Jelmar: kun je die knakker die die V70 verkoopt even voor mij contacten ivm de volvo amazon. Ik heb geen account en ik zie geen mailknopje bij zn profiel. Wie weet hapt ie. Ik heb wel trek in zoiets. ;D

henqui schreef:zo eentje heeft een onze vriend zopas gesloopt :-(

helaas wel..maarja hij had niet al te veel keus. Achteraf had ik m wel voor hem op Ebay.co.uk (GB) kunnen verkopen. Maar achteraf is een koe in de kont kijken...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F Tuning? gydomatra 12 13.175 8 November 2018, 00:34
Laatste bericht: Raymond_63
  Wie heeft er ervaring met chip tuning aben 6 4.048 6 February 2012, 22:22
Laatste bericht: Doeke Dobma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)