Topics: 257
zo eentje heeft een onze vriend zopas gesloopt :-(
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 36
Gechipt en boostcontroller en dan 310 pk zeggen... yeah right..
Bovendien houd je echt geen geld over als je zoiets rijdt.
Sorry hoor, ik ben net zo'n 850/875 liefhebber als 240, maar die verhalen dat je met een chip 50 pk pakt is nog nooit bewezen op een rollenbank. Daarbij is een 850/875 veeeeeel duurder in onderhoud dan een 240. Als mijn geld ooit op is dan weet ik het wel. Gewoon een 240 8)
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Een boostcontroller is enkel om te hoge en piekdrukken tegen te gaan. In mijn ogen dus een lapmiddel... Beter is goede chiptuning, die mogelijkheid heb je bij een 850/875.
De waardes van ET zijn representatief ja. Met een chip zit je rond de 280pk. Filters doen niet zoveel, het standaard luchtfilterhuis van de 850 is goed tot zo'n 450 pk.
En dromen moet je hebben idd! 8)
Meeste 'tuningswaar' voor je geld is een 850 T-5. Beginnen aardig betaalbaar te worden en je hebt een geijkt upgradeplan. Velen zijn je voor gegaan (ook >320pk).
Gr
Je RWD liefde begrijp ik prima hoor ;D
Inderdaad zul je bij een 240/740 andere middelen moeten aangrijpen om de (opgevoerde) druk onder controle te houden. Ik bedoelde ook een boostcontroller in een 850-achtige.
De bedoeling is dat je de maximale druk kunt regelen. Bij grotere intercoolers kun je b.v. 's winters last krijgen van een stuk hogere turbodruk. Je maakt dan een setup per seizoen b.v. Of dat je weet dat je bepaalde drukken alleen kunt toestaan vanaf een bepaalde toerental. Of je zet hem op een 'veilig' programma als je de auto uitleent... Mechanisch is dit een stuk moelijker betrouwbaar te maken.
En dan nog: een paar dagen geleden heeft een 850 kromme drijfstangen opgelopen omdat de automaat (!) net op het verkeerde moment overschakelde. De boostcontroller (of beter: het geheugen daarvan) liet een piekdruk zien van 1.85 bar :-X Dat heeft de controller dus niet kunnen voorkomen, het maximum stond op 1.4 bar. Wel moet ik zeggen dat er een grotere turbo op was gezet, maar de software nog niet was aangepast.
Misschien kan een moderator dit draadje afknippen, want het is wel erg off topic aan het worden zo? ;D
Gr 8)
Topics: 135
even hierheen verplaatst.
@Jelmar: kun je die knakker die die V70 verkoopt even voor mij contacten ivm de volvo amazon. Ik heb geen account en ik zie geen mailknopje bij zn profiel. Wie weet hapt ie. Ik heb wel trek in zoiets. ;D
henqui schreef:zo eentje heeft een onze vriend zopas gesloopt :-(
helaas wel..maarja hij had niet al te veel keus. Achteraf had ik m wel voor hem op Ebay.co.uk (GB) kunnen verkopen. Maar achteraf is een koe in de kont kijken...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"