Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
amerikaanse knipperlichten naast europese koplampen monteren
Wie heeft ervaring met het monteren van Amerikaanse knipperlichtunits in combinatie met Europese koplampen? (Volvo 245 1992)

Ik heb de originele Amerikaanse knipperlichtunits (wit 'glaasje' met kleine oranje zijreflector) gekocht in Goteborg, maar bij poging tot montage bleek dat deze niet op de lichtgrijs plastic steunen aan de zijkant van de koplampbak passen zoals de Europese knipperlichtunit (die schuift er zo op en klikt dan vast met een zwart plastic palletje), in plaats daarvan hebben de Amerikaanse twee in het knipperlichthuis gegoten schroefgaten. Maar er is niks aan het Europese koplamphuis waar iets in valt vast te schroeven.
Zo te zien moet er dus maatwerk worden gedaan: er zal wat gezaagd moeten worden in het plastic van ofwel het koplamphuis ofwel het knipperlichthuis (of allebei) en dan iets om ze aan elkaar te koppelen d.m.v. metalen plaatjes en parkers, clips o.i.d., maar hoe krijg je de twee units dan precies op de juiste afstand van elkaar aan elkaar gekoppeld...?

Alternatief, alleen het 'glaasje' vervangen (d.w.z. het Amerikaanse glaasje op het Europese knipperlichthuis schroeven) gaat ook niet 1-2-3, want het schroefgat aan de zijkant van het glaasje valt niet samen met het gat in het knipperlichthuis!

Het moet echt kunnen, ik heb in Zweden een 245 gezien waar men dit gedaan had. (zie plaatje) [Afbeelding: img0403px8.th.jpg]

Groet, Tyn245GL
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
eigenaardig ... ik zou alleen de glaasjes vervangen en dat ene schroefje maar vergeten ...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Deze wil ik (later als ik groot ben) ook!!!! En ik wist dat het niet 1,2,3 ging. Dus als je ze voor me kan regelen.... ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Da's raar, in mijn originele knipperlichtglazen zitten ook gewoon gegoten schroefgaten hoor. Heb toen witte glaasjes besteld en die hadden ze toen ook gewoon. Wist niet eens dat er afwijkende montagemanieren zijn ??? ??? Mijn tank dateert ook uit 1992 (my '93), aan wat zou dat dan kunnen liggen? Productieplaats? (ik heb een Zweed)

Dus ik vermoed dat die Zweed dan ook gewoon de schroefgaten had, en denk dat het dan wel eens lastig zou kunnen worden om jouw knippers toch te monteren!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rubicon schreef:Da's raar, in mijn originele knipperlichtglazen zitten ook gewoon gegoten schroefgaten hoor. Heb toen witte glaasjes besteld en die hadden ze toen ook gewoon. Wist niet eens dat er afwijkende montagemanieren zijn ??? ??? Mijn tank dateert ook uit 1992 (my '93), aan wat zou dat dan kunnen liggen? Productieplaats? (ik heb een Zweed)

Dus ik vermoed dat die Zweed dan ook gewoon de schroefgaten had, en denk dat het dan wel eens lastig zou kunnen worden om jouw knippers toch te monteren!

De mijne is ook een Zweed (geproduceerd in Goteborg), denk niet dat het daar aan ligt. Er is naast het Europese (wit boven, oranje beneden) en Amerikaanse (wit boven, wit met oranje zijvlakje beneden) type tevens een derde type (door sommigen "Italiaanse" genoemd vanwege standaardmontage op sommige Polars) met wit boven en geheel wit beneden. Deze derde bedoel ik niet, maar die kan inderdaad de schroefgaten wel op dezelfde plaats hebben zitten als de Europese dus dat die bij jou wel paste zou kunnen. Het punt is vooral dat de Amerikanen niet alleen een ander knipperlichthuis hebben maar ook een geheel ander koplamphuis (volledig plastic, geen glas, andere reflector en.... andere bevestigingspunten voor knipperlichtblok), en daardoor de twee blokken niet zo maar te combineren zijn.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Antwoord
Vandaag eindelijk de amerikaanse knipperlichtblokken kunnen monteren op onze 245 GL ! Van oorsprong is dit een USA-uitvoering dus nu ziet ie er weer uit zoals hij uit de fabriek kwam.

Was niet eenvoudig omdat deze USA-knipperblokken out-of-the-box niet passen aan de bevestigingspunten van de Europese koplampblokken. Maar met vijl, paar parkers, hoekbeugeltjes en veel passen en meten is het uiteindelijk gelukt.

Verder nog een kapot achteruitrijlichtglaasje van het achterlichtblok vervangen ($9 reparatiesetje, dankzij FCP Groton, scheelt weer ruim 90 euro aan een nieuwe).

En een irritant rammelend hitteschildje op de uitlaatpijp vastgezet met een slangklem, dus nu kunnen we weer ongestoord genieten van het prachtige Volvo-motorgeluid. Moet eigenlijk gelast worden maar daar had ik nog even geen zin in.
Volvo for life
Antwoord
Hopelijk is het bij jou beter gelukt dan bij die Zweed. Dat zit er wel een beetje schots en scheef op eerlijk gezegd.
[Afbeelding: img0403px8.th.jpg]
Antwoord
Hu? Ik had hier toch een bericht geplaatst ??? Goed, dan nogmaals:

Heb je foto's Tyn?

Gr Big Grin
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
thuur schreef:Hu? Ik had hier toch een bericht geplaatst ???

Ik was ook al aan het kijken, maar dat was hier:

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...0#msg81000

;D
[Afbeelding: B.jpg]
Antwoord
@jos245 - Het is erg fraai geworden, niet zo slordig zoals op die foto van die Zweed, maar mooi vlak in lijn met de koplampglazen en met de juiste kleine tussenruimte. Ben er best trots op. Want het was een flink gepriegel...

@thuur - Foto's zal ik snel plaatsen - moet het eerst even ophouden met regenen...

@mehn en thuur - PS ik had dit bericht inderdaad twee keer gepost omdat dit eigenlijk in de rubriek Elektrisch thuishoort. Smile

Volvo for life
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvootje naast een pooltje klaas 19 9.869 1 May 2006, 19:39
Laatste bericht: klaas

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)