Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleppen stellen
Vraagje; Kleppen stellen bij elke grote beurt of steekt het iets minder nauw bij 244 benzine turbo motoren ('84)? En wat is de ontstekings volgorde ook al weer?
Antwoord
kleppen met enige regelmaat controleren/stellen.

maar hoeft echt niet om de 15000km ofso dat kan ook wel met wat langere tussen posen.

dat zal per persoon verschillen denk ik.

volgorde 1.3.4.2.

als de rotor naar het thermostaathuis wijst , dat is dan de 1e cilinder gezien vanaf de verdeelkap.
Antwoord
K. bdankt.
Antwoord
als je op lpg rijdt is mijn ervaring dat, zelfs bij de turbo, kleppen stellen om de 15dkm, max 20dkm echt wel nodig is (uitlaatkleppen 2e en 3e cyl. vooral, want die worden extra warm).
Antwoord
Ik ben benieuwd of er iemand in mn buurt is die me hier zaterdag mee kan helpen?

- Wat heb ik nodig? Haynes heb ik al.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ga even langs bij de grote onderdelen verkoop van Bram en Albert, daar is genoeg kennis aanwezig. ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
ja zou leuk zijn, maar das best een eind rijden voor mij. Plus ik ben nu meer geïnteresseerd in het goed en netjes laten lopen van mn auto dan geld uit te geven aan onderdelen.

En ik ga op vakantie dus veel geld heb ik nu niet om in de Volvo te stoppen. Sad
Antwoord
TheSaint77 schreef:

Citaat:- Wat heb ik nodig? Haynes heb ik al.

- Deze handleiding
- Klepstelgereedschap
- Klepstelplaatjes

Citaat:Ik ben benieuwd of er iemand in mn buurt is

Waar is "in mijn buurt?"
Niet dat ik kan kleppenstellen, maar moet het binnenkort ook nog een keer doen, en wil graag een keer meekijken.

Btw, Kleppen stellen voor 240 740 940 nu voor 75 euro, maar leuker is natuurlijk zelf doen
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Dirk Tittel heeft afgelopen zondag mijn kleppen gesteld. Hij loopt nu echt soepel.
De garage waar ik kwam (nu dus niet meer! Smile )had mijn kleppen zo strak gesteld dat de motor alleen maar slechter liep.
Dus niet elke garage kan zomaar van een 240 kleppen stellen.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Rob schreef:Waar is "in mijn buurt?"
Niet dat ik kan kleppenstellen, maar moet het binnenkort ook nog een keer doen, en wil graag een keer meekijken.

Den Haag
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)