Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
n' tipje van de sluier
uiteraard! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
nou dan laat ik de motorkap maar voor wat hij is denk ik :-k

maar ik bewaar de 'neus' wel voor ooit misschien een schade gevalletje of zo [-o<

hoe zit het eigenlijk met de olie koeler als ik de intercooler inbouw ?

die zit dan mooi in de weg daar naast de radiateur , waar wordt de olie koeler dan geplaatst ?

ik heb geen voorbeeld meer van hoe het zat want van de oorspronkelijke 244 TIC was de motor al kaal en heb alles los liggen in dozen en kofferbak.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Sander van Buiten schreef:Huis, ik zou ook de platte neus houden. Stoer bij zo'n Turbo!
Mooi project, veel succes!

wie weet Sander , mag ie een keer mee naar groningen 8)
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
a.huis schreef:hoe zit het eigenlijk met de olie koeler als ik de intercooler inbouw ?

die zit dan mooi in de weg daar naast de radiateur , waar wordt de olie koeler dan geplaatst ?
Voor zover ik weet, blijft die gewoon zitten waar 'ie zit; de intercooler komt voor de radiator, de radiator gaat dmv langere steunen wat naar 'binnen' en de fantunnel wordt vervangen door een platter exemplaar (al zou ik meteen voor een elektrische fan gaan)...?!

Anders ff bij Ticcie onder de kap loeren!
Antwoord
ik vind persoonlijke de opstaande neus iets mooier, maar ik zou 'm lekker origineel houden: flatnose dus!

De oliekoeler moet een beetje worden verplaatst, anders komt idd tegen de radiateur. je kan de steunen ietsje afzagen of nwe maken (meestal zijn ze behoorlijk verrot). de onderste steun kun je geloof ik omkeren. gelukkig heb je nu wat mensen die een goed voorbeeld voor je kunnen zijn :lol:
Antwoord
de tijd zal het leren , eerst moet de motor goed knorren dan gaan we over op IC en wie weet nog eens iets van kaasie erbij 8)
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
a.huis schreef:wie weet Sander , mag ie een keer mee naar groningen 8)

Bring it on, Huis!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
na een dagje in de weer te zijn geweest om alles na te lopen aan de motor en dergelijke,

(en na grote ruzie met het oliefilter die wel h??l erg vastzat :evil: )

heeft de 244 turbo na een aantal jaren stil te hebben gestaan weer eens gedraaid en deed dat eigenlijk zonder problemen en bijgeluiden ,moest alleen iets doorstarten maar daarna ging hij prima en nu bij een tik met de sleutel loopt hij best..

alleen jammer dat ik de weg nog niet op mag om even de auto echt lekker op temp. te laten komen.

en nu maar hopen dat de rest net zo voorspoedig zal gaan Smile
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
a.huis schreef:alleen jammer dat ik de weg nog niet op mag om even de auto echt lekker op temp. te laten komen
kan toch wel ff? Nee, doe maar niet! Zonde van het geld als je gesnapt wordt en ik heb begrepen dat ze streng zijn daar op 't eiland!

Maar mooi dat ie lekker liep!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
misschien ken je een bevriende garagist, met handelaarsplaten en mag je die even lenen om een 20 ? 30 km te rijden met de auto zodat hij weer lekker loopt en je hem even kan 'voelen'. Lijkt mij nuttig!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: