Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koen Wil bijleren
Jelmar schreef:en toen weer terug in elkaar ?

Nee, dat trukje is ie nu aan het proberen bij zijn turboproject ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Hallo Jan,

Ik vind het een goed idee om voor newbies wat te organiseren (ben er zelf ook ÃÃn, niet verklappen ;D). Het hoeft allemaal ook niet zo spectaculair, als je een goede ruimte hebt (Tittel?) ben je al een heel eind. Ik denk dat de meeste newbies ook niet de ambitie hebben om een volleerd automonteur te worden. Het gaat in eerste instantie alleen om de basiskennis, die je zelf verder uit kunt breiden.
Dus misschien een eerste cursusdag beginnen met basis autotechniek (lts) en daarna uitleg over klein onderhoud?

Zoiets valt toch wel te organiseren?

En met betweterige mensen zul je op dit forum weinig te maken krijgen, denk ik. Ik ben ze nog niet tegengekomen en ben erg dankbaar voor de 'pro's' die in Jip en Janneke taal proberen uit te leggen hoe een stoelverwarming werkt ;D

Ik heb hier in het Noorden nog nooit van een autorodeo gehoord, maar ik zal er eens op letten 8)

1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Peter Timmer schreef:
Jelmar schreef:en toen weer terug in elkaar ?

Nee, dat trukje is ie nu aan het proberen bij zijn turboproject ;D

;D ;D ;D

Dat uitelkaar halen ging nu met de oefening van vroeger heel goed, het inelkaar zetten gaat een stuk langzamer.

Het "noorden" is een heel ruim begrip voor mensen die niet uit het noorden komen. In dit geval is het noorden omgeving Zwolle (NieuwLeusen bijv.) waar ze veel aan auto rodeo's doen.
Antwoord
Even gedeeltelijk off topic, Ticcie, je leerproject is verkocht aan Frans Thelosen.
Hij komt hem vrijdagochtend ophalen. ;D
Voor Koen; Ticcie heeft eerst een Turbo uit en in elkaar geschroefd, was wat teleurgesteld over het resultaat en is toen opnieuw begonnen met een andere. Wink
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
erik om even op jouw opm. terug te komen;

in 1 dag doe helaas niet zo veel qua cursusjes.

om even een voorbeeld te geven;een basis-elektrocursus voor vrachtwagenmonteurs duurt al 4 hele dagen bij innovam.
en echt die basis is ZEEEEER belangrijk,

-sleutelen / storingzoeken wordt echt leuk omdat je weet wat je doen moet en hoe je een schema leest.
-je leert een multimeter gebruiken (en waarderen)
-je leert systematisch zoeken / redeneren

als je op elektrogebied een goede cursus wilt doen kan je in mijn ogen prima een experimenteerdoos kopen bij Conrad of zo'n elektronica-winkeltje.
als je alle proeven doet/bouwt (ook die waarvan je denkt dat je dat allaaang weet) doe je heel waardevolle basiskennis op.
koop geen kit waarmee je specifiek radio's bouwt maar een startkit.
van alles komt daar in aan de orde, schakelaars,transistoren,diodes,weerstanden, maar vaak ook simpele berekeningen die je inzicht geven in waardes.

met mijn zoon van 12 heb ik heel wat uren doorgebracht met zo'n doos die hij voor sinterklaas kreeg.
ik was verrast door het toch wel goede niveau van uitleg.

groet, jan

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)