Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dag 240, Hallo 940
Hallo,

Zoals misschien al elders is gelezen: Er zaten toch wel wat zaken aan te komen die wij de auto niet meer waard vonden (ook al zat er veel op wat gewoon goed was!). Het probleem was ook dat onderdelen soms moeilijk te verkrijgen waren voor een voor mij redelijke prijs (denk alleen maar aan een redelijk interieur). Op de sloop staan nagenoeg geen 240's. Dat maakt de 240 dus al duidelijk de (ook door mij geliefdere) klassieker!

Maar eerlijk is eerlijk. Als je een misschien wat matig afgestelde (en mogelijk ook iets uitgestelde) B230F vergelijkt met het geweld wat onder de kap zit bij de 940 LPT/LPI....... Interieur is deels leder en op zich heel redelijk. Aan de buitenkant is het duidelijk dat ik me niet zo druk maak om wat krapper geklemd te worden (vooral een probleem voor de overige weggebruikers 8) ). Er zit een mogelijk werkende Airco in (is met het weer van vandaag 10o C niet goed te testen) en nog wat meer zaken die ik niet verwend was op de 240. Ook zal het met die bandenmaat (15"lichtmetaal) ook minder problemen opleveren om goede banden te vinden.

Nu is alleen de vraag of ik nu nog wel welkom ben?

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Tuurlijk wel. ;D
Zelf 1 van onze mods ( die wel heel druk is met afstuderen) rijd een 9 :-\

We willen natuurlijk wel specs en plaatjes zien Tongue
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ja, nee, waarom niet?

Ik zou ook een 940 kopen als deze 240 uit elkaar valt, tegen die tijd (over een jaar of tien DV) kosten ze ws. minder als een 240.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Peter Timmer schreef:Tuurlijk wel. ;D
Zelf 1 van onze mods ( die wel heel druk is met afstuderen) rijd een 9 :-\

We willen natuurlijk wel specs en plaatjes zien Tongue

Phuuww!

Nou ik zal dat zeker proberen te doen na zaterdag (dan kan hij opgehaald worden).

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Oh dus het is nog niet te laat! Wat zie je toch in zo'n rijdende blokschaaf? Heb je de achterkant wel eens bekeken? Hoe breed kan een achterklep zijn! En denk maar niet dat er meer in past.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Als jij een 245 met Turbo en MS (LPG) weet voor om en nabij hetzelfde bedrag dat ik nu kwijt ben voor de 940? (En dan bedoel ik niet een restauratie project :o )

Nee ik denk dat het voor deze ronde te laat is Wink. Ik vind de 240 op zich gewoon mooier maar als ik me daarmee extra kosten op de hals haal....

We zijn nu weliswaar meer kwijt dan gehoopt dit jaar (de afschrijving was overigens -40 EURO per maand!!) maar het lijkt er nog wel op dat we nu ook nog kunnen gaan voor een ander project (voor het gehele gezin). Een 406/407/408 of 508 (of misschien een F55).

Marc

PS: Zijn er mensen die weten wat het project is wat ik gedachten heb ???
Antwoord
Ja, volgens mij bedoel je Mercedes 406/407/408,de extra grote bestelbus(of vrachtbus) en met F55 bedoel je toch een Hanomag Henschel?

Dat is aanzienlijk groter dan een Volvo station dat is zeker.

Alleen jammer dat die dingen niet vooruit te branden zijn en oorverdovend op de Snelweg. En roesten kunnen ze als de beste.
Antwoord
Bingo,

Ja we zijn op zoek naar een dergelijke kampeerbus. Dat zou toch wel eens goed moeten werken met twee kleine kinderen en een newfoundlander.

Marc
Antwoord
Waarom geen Volkswagen LT??
Roest net zo hard als de anderen, maar iets minder herrie.

Een 240 werkt ook prima op vakantie met twee kinderen en een newfie, kan ik je uit ervaring mededelen Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Hallo,

ik weet het ik moet nog steeds eens wat foto's plaatsen :-[

De airco doet het in ieder geval! (Wat een genot gisteren) Je gaat nu voor je lol nog eens extra om rijden (hoewel bij het tankstation....)

Ik zag in ieder geval dat de 240 nu op marktplaats staat. Dus iemand anders mag de kilometers vol gaan maken!

En tja het zal inderdaad wel lukken met twee kinderen en een newfie (koosnaampje vooral bekend onder de kenners) in een 2(9)40 op vakantie te gaan. Alleen is het minder handig als je wilt rondtrekken. In zo'n vakantiehuisje is het goed te doen maar met een vrouw in het onderwijs ook behoorlijk prijzig. Met een tentje zien we niet zitten met een baby. En een camper is ons goed bevallen in Canada (tja is wel een heel ander soort land).

De LT als camper was ook zeker een optie alleen vindt ik zo'n 508 (406/407/408 zijn handiger want dan mag ik wel instappen Big Grin i.v.m. laadvermogen en voertuiggewicht) net even mooier en heb ik redelijk vertrouwen in dat Mercedes zijn reserveonderdelen beter voor elkaar heeft voor oudere modellen dan bijvoorbeeld audi (niet dat dat die een bus hebben gebouwd, hoewel de Q7 ??? ). Maar een geschikt (prijs/kwaliteit) exemplaar blijft altijd lastig en we zitten desnoods te denken om het uit te stellen tot volgend jaar en tussendoor een grootrijbewijs te halen (ikke dan ;D).

Voorlopig zijn we echter nog aan het aftellen (zonder dat we weten wanneer we precies bij 0 zijn :Smile ) naar de bevalling van onze tweede.

Groeten vanuit Nieuwegein (waarvandaan ik gelukkig sinds de nieuwe server weer op volvolvo kan!)

Marc
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)