Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ja en nu ???
Oke,

Eindelijk (waarvoor dank) kan ik weer redelijk bij het forum. Nu ook maar weer eens wat actiever worden (ik was niet of nauwelijks meer online sinds het nieuwe forum). Alleen.................

Ik heb nu een (nog niet te kwantificeren) lekkage bij de kleppendeksel :-[ . Vond hem op een gegeven moment een beetje stinken en schok toen ik de lekkage zag. In eerste instantie leek het mee te vallen maar nu ben ik niet zo zeker. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de pakking "gewoon" slecht geworden is (sinds ik de wagen heb zijn er drie keer kleppen gesteld). Er is nog steeds geen overdruk in het blok Smile . Dat is goed maar ik zag ook toevallig dat een moer van het uitlaat spruitstuk dol is. (spontaan ??? want ik heb er niet aan gezeten en ook voor andere zaken kan ik me geen reden bedenken dat hij los moest). Het is mogelijk dat dit al was en dat het nu opvalt. Als dit hersteld moet worden kan ik beter gelijk een andere kop laten plaatsen met alle kosten van dien.

Maar goed wat nu verder. Voel er aan de Ãne kant wel wat voor om hem te vervangen (en vindt de 945 LPT/LPI liefst automaat een goed alternatief, mag toch ;D ) maar aan de andere kant...
Als ik gewoon even het lijstje afloop ben ik gewoon bang dat als ik dat allemaal op orde zou willen brengen dat dat niet zinvol is. De stoelen zijn namelijk niet helemaal optimaal, de motorkap en bij de achterklep en ÃÃn wielrand zit roest. De voorwielophanging heeft bij de vorige eigenaar eens een klap gehad en moet bij een schadebedrijf eens goed uitgelijnd worden (as kanteling is niet goed meer van ÃÃn van de voorwielen). En dan nog eens wat diverse andere kleinigheden. Het is in ieder geval op dit moment geen potentiële "concours de elegance" winnaar (maar dat heeft ook wel eens wat voordelen Big Grin ). Oh jaa, dan is er nog steeds het issue dat er toch een kleine niet te traceren storing zit in het motormanagment (overigens voor het dagelijkse gebruik geen probleem en op benzine rijdt hij intussen goed alleen als je niet even op LPG schakelt is er het vervelende lambda lampje).

Als ik dat alles op een rijtje zet ben ik bang dat hoewel ik zeeeer waarschijnlijk volvo blijf rijden ik de 245 moet laten gaan. Misschien overbodig maar ik ben toch ook benieuwd naar meningen/tips van derden. Want aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat het voor mij dan moet stoppen bij 614.000 km op de teller.

Marc

Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Als ik je mankementenlijstje en de km. stand bekijk zou ik er geen geld meer instoppen maar een andere 245 kopen die wat jonger is,minder km. heeft en roestvrij is.

Zo duur zijn ze niet Smile
Antwoord
Het is ook erg keuk om een hoge Km-stand 240 in stand te houden....

Klepdekslepakking met nieuwe dop en seal kost misschien 15 euro.. Als je het er zelf op kunt zetten is dat een goedkope oplossing.
Boutje uitlaatspruitstuk vast, fertan+ferpox oid op de roest... al weer een stuk verder Wink
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
ik ga met JW240 mee
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:ik ga met JW240 mee

prima!
als het niet te ver weg is zet ik het er ook wel op Wink. vaak genoeg de boel open gehad.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:Het is ook erg keuk om een hoge Km-stand 240 in stand te houden....

Klepdekslepakking met nieuwe dop en seal kost misschien 15 euro.. Als je het er zelf op kunt zetten is dat een goedkope oplossing.
Boutje uitlaatspruitstuk vast, fertan+ferpox oid op de roest... al weer een stuk verder Wink

En de voorwielophanging? Wink
Antwoord
Rijd ie nu ook al een heel tijdje mee rond, dus kan nooit zo heel ernstig zijn.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
En een keer goed laten uitlijnen, kost 50 eurie, scheelt ook al een hoop!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Voor het uitlijnen zijn we in 6 weken tijd 3 keer wezen uitlijnen (dus meer eer is er niet te behalen want het is ook nog eens door drie onafhankelijk van elkaar zijnde bedrijven gebeurd). Voor rechtuit geen probleem (is ook askanteling en dat merk je dan blijkbaar niet). Voor strak links (of was het nu rechts, dat krijg je als je er op zich mee hebt leren leven ;D ) krijg je het gevoel dat de auto over het voorwiel heen wordt gedrukt. En dat is niet prettig op zich. De mooie krappe draaicirkel is daarmee wel een beetje weg >Sad .

Met een kleine (2de) op komst heb ik helaas niet veel tijd (en zin :-[ ) om voor de deur te sleutelen aan de auto (ik heb nu wel andere dingen te doen en aan mijn hoofd). Ik ben per beurt ongeveer even veel kwijt als de auto gekost heeft en dat is dan met banden of uitlaat. Op zich valt me dat niet tegen! Ik heb wel eens duurdere auto's gehad.

Ik zat er naar aanleiding van jullie opmerkingen ook al weer over te twijvelen want betrouwbaar is hij (na alle koelslang ellende 8) ) wel gebleken. En het is eigenlijk ook zonde van de investeringen in banden, uitlaat, stuurinrichting. Ik was in ieder geval niet op de hoogte van spul om een tapeind (wat overigens behoorlijk onder de olie gelekt is) mogelijk te herstellen. Dan denk je al gauw aan een andere kop. En dan.....

Op zich is zeker het onderblok wel goed. Geen over/onderdruk (ook niet bij meer toeren). De V-snaar slipt sinds kort maar dat lijkt dus ook niet zo vreemd met die olie. Morgen ochtend heb ik een redelij idee van hoeveel olie hij plotseling lekt. Hoewel mijn vrouw aangeeft (toen ze laatst achter mij aanreed) dat er iets blauwe rook uitkomt denk ik dat di heel erg meevalt. Zekere geen blauwe pluimen door lekkage langs de klepstelen (120 in zijn 4 gas los en er weer op gaat goed).

Morgen ga ik in Obdam even kijken. Zal toch ook de quick cheap fix methode bespreken want hoewel we mogelijk budget vrij kunnen maken hadden we eigenlijk andere plannen! Ik kan het in ieder geval niet goed beoordelen (omdat ik dergelijk middelen niet ken) en als het een nieuwe kop betekend (ik heb nog minstens 0,4 mm op het dunste plaatje over) dan denk ik dat wij afhaken (juist ook vanwege de rest, en eigenlijk ben ik de koppeling nog vergeten die het niet helemaal meer redt als ik volgas weg trek in z'n 2 op benzine, met mogelijk meer dan 10% meer vermogen, overigens geen problemen met de koppeling verder).

Overigens voor de kosten.... De auto heeft me 500 gekost dus de auto kost me qua onderhoud minder als 100 EURO per maand (bij 35.000 km per jaar).

Goed ik ben in voor advies en morgen weten we mogelijk wat we doen.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Jw240 schreef:Boutje uitlaatspruitstuk vast, fertan+ferpox oid op de roest... al weer een stuk verder Wink

Ik was even aan het googelen maar ik zie denk ik nu even niet hoe je dit bedoelt. Zelfs een ringsleutel maat 12 past eigenlijk te ruim! Ik heb het nog niet geprobeerd om hem los te draaien maar vast werkte niet.

Marc

PS: Anders komen ze morgen misschien ook met een oplossing.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)