Topics: 3
Hoi allemaal,
Mijn vriendin heeft 9 jaar geleden een 240 GL van haar ouders gekregen, de Volvo is er nog in tegenstelling tot.... . Dus is zij zeer zuinig op deze auto, hij gaat dan ook nooit meer weg. Hij is in onderhoud bij een Bovag garage in Haarlem ( Naar volle tevredenheid) Maar de laatste tijd
slaat hij zo nu en dan spontaan af.
Het lijkt wel of de buitentemperatuur ermee te maken heeft, hoe warmer het wordt, des te vaker het gebeurd.
Het garagebedrijf heeft al de benzinepomp vervangen en de rotor. Echter zonder resultaat.
Het lijkt erop dat hij afslaat wegens bezinegebrek. Hij start vervolgens weer na flink te pompen en goed door te starten.
Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Elke tip is welkom.
Alvast bedankt,
Arno
Topics: 82
Beetje aanvullende info is ook welkom, er zijn tig verschillende 240 GL's gebouwd van 1983 tot 1983. Bouwjaar en motortype is wel het minste. Een foto van het motorblok is ook handig voor diagnose op afstand, kunnen we op instemmen voor de energie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hij is van juni 1990, motorblok is 2,3 liter. Automaat, 4 traps.
Bedankt
Arno
Topics: 28
Ik heb een soort gelijk probleem gehad bezinepomp vervangen en alsa nog stil komen te stil komen te staan op de A2 bijna 2 uur lang. Wel raar om dan vervolgens met de auto op een ambulance terug ter worden gebracht naar huis. En naar heel lang zoeken was het volgende aan de hand er werd valse lucht meegezogen. Er kwam dus wel bezine naar de pomp maar te wenig. Daarom vanaf de tank alle klemmen en leidingen vervangen en hij reed beter dan ooit.
wellicht kan je hier iets mee.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
hellohaas schreef:Ik heb een soort gelijk probleem gehad bezinepomp vervangen en alsa nog stil komen te stil komen te staan op de A2 bijna 2 uur lang. Wel raar om dan vervolgens met de auto op een ambulance terug ter worden gebracht naar huis. En naar heel lang zoeken was het volgende aan de hand er werd valse lucht meegezogen. Er kwam dus wel bezine naar de pomp maar te wenig. Daarom vanaf de tank alle klemmen en leidingen vervangen en hij reed beter dan ooit.
wellicht kan je hier iets mee.
Dank je,
240 is ook al een keer met ambulance afgevoerd, daarna is de benzinepomp vervangen. Zonder resultaat. Was 't bij jou ook temperatuur afhankelijk???
Arno
Topics: 2
Ik heb het een kleine 2 jaar geleden ook gehad met mijn auto (245 aut '87) en het probleem nam toe naarmate zomer naderde. Op een gegeven moment was even boodschappen doen en tanken al een probleem. In eerste instantie dacht ik aan een brandstof probleem, maar het bleek een electronisch probleem: veel benzinedampen, maar geen vonk.
Eerst de bobine vervangen, maar het probleem bleef. Volgens de wegenwacht werd de bobine te warm en zou koelen met een doekje wel eens kunnen helpen. Bij mij hielp alleen wachten. Vervolgens de pulsgever vervangen (kabel tussen vliegwiel en ??). Een ongelooflijk moeilijk bereikbare plaats waar de automaat voor zit. Het zit al die tijd maar met 1 bout vast, maar nooit meer problemen gehad.
Dank je, het lijkt op mijn probleem, naarmate het warmer wordt, wordt het erger.
Arno
Slaat de auto af terwijl je rijdt of als je stilstaat (stationair draaiend)? Slaat af bij hobbels, gas los, tank half leeg, rij je op LPG?
Als de inlaatlucht te warm wordt zou je de dikke aluminium slang van het luchtfilterhuis naar de uitlaat eens weg kunnen halen, dan krijgt-ie altijd koude lucht. Die slang kan je zelfs beter weglaten.
Topics: 30
Wat is het nut van het weghalen van die aluminium slang en de toevoer van koude lucht?
Betere verbranding of zo?
Wat is eigenlijk het doel van dat slangetje, motor eerder op temperatuur?
Kan het dan geen kwaad die slang weg te laten/halen?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
In het luchtfilterhuis zit een flap met thermostaat die warme lucht vanaf de uitlaat toelaat zolang het koud is, een grap voor Noord Zweden zodat je motor eerder opwarmt. Als-ie kapot is neemt-ie altijd hete lucht, slecht voor de luchtmassameter en het brandstofmengsel.
Ik zat te denken aan omgevingstemperatuurgevoelige storingen, vandaar.
...kan ook zijn dat dit probleem erger wordt naarmate de tijd verstrijkt, dat het warmer wordt ligt aan de tijd van het jaar.