Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
Nederzweed schreef:..

Ik heb het zelfs wel eens gezien bij een andere 740 die had zn turbodruk maar verhoogd naar 0.8/0.85 bar (vanaf 0.5) en had bovenin de toeren een afr van 16:1....

..

Met of zonder chippies?
Volgens mij hebben de standaard chippies geen fuel-maps boven een bepaalde grens (0.8 bar misschien?).

Maar meten is weten dus een wideband komt er wel.
Antwoord
Met chip. (welke chip weet ik even niet)

Zonder chip & zonder de bleedvalve verwijderd te hebben (zoals je deze ook aantreft bij de 400 serie) kom je niet eens boven de 0.8 bar.

Mijne draait nu tijdelijk nog op standaard druk, want ik wacht nog op benzineslang voor mn drukregelaar, en een koppelstuk, zodat ik hem netjes aan kan sluiten op de fuel-rail.
gaat dat niet zoals ik wil maak ik wel weer een nieuwe, heb nog een paar meter alu benzine rail liggen Tongue

en is de standaard uitlaat echt zo begrenzend ?
Ik vind het reuze meevallen, zeker met de standaard turbo.

en ik heb alle mogelijke denkbare sorrten uitlaten gehad...
standaard, alleen andere einddemper, 2.5 inch van voor naar achter (huidig), 2.5 inch zonder dempers (sidepipe), 3 inch van voor naar achter met 1 demper, 3 inch sidepipe zonder dempers.

grote voordeel van 3 inch is dat je turbo sneller spoelt..
Maar turbogat bij een standaard turbo is echt nihil,zeker in verhouding als je eenmaal eens met een echte turbo gereden hebt.
(keihard inkomen bij 3800 rpm en doorknallen tot de redline 6300 rpm)

//Als weer naar de dragstrip ga zal ik het verschil testen tussen standaard uitlaat & 3 inch.
in april weer ergens naar Engeland, dus dan moeten toch een groot aantal mods aan de 740 al klaar zijn 8)
Hopen dat ik dan paar fatsoenlijke tijden neer kan zetten.
Antwoord
Apropos turbo. Zou dit passen?:

http://cgi.ebay.co.uk/Garrett-T38-Turbo-...dZViewItem

(Als je toch naar Engeland gaat Wink )

Welke FPR heb je?

Antwoord
Dat gaat wel passen denk ik zo ;D 8)

Ik heb een FSE FPR, heerlijk spul, mijne was helaas zonder meter dus die heb ik wel even besteld, wil graag zien hoe of wat.

Ik heb ook 2 van die jap fpr's liggen wel met metertje (nee geen AEM of wat ook) en die kosten geen drol, ik dacht omgeving van 55 euro.

Nu ben ik aan het verzinnen hoe ik het ga doen wat betreft carterontluchting, ik wil er wel een catch tankje tussen hebben, maar dit schijnt rot te gaan vanwege PCV Box ??
iig lekker aan het hobbyen.

En ik moet nog even wachten op de meters Sad want die zijn NOG niet binnen.
En welke wideband ik ga gebruiken ben ik ook nog niet helemaal uit...

Maargoeg ik ga weer vreselijk offtopic Wink

Antwoord
"begrenzend" in de zin dat ie met chips en uitgfreesd spruitstuk een stuk beter op gang komt als je een goede doorsnede uitlaat hebt. Vlak na de downpipe/kat zit er een lelijke knik in de uitlaat die echt een behoorlijk kleinere oppervlakte heeft. in ieder geval, volvo heeft een nette uitlaat standaard geleverd, maar voor 100Pk extra is ie wat krap bemeten.
IIRC moet ie met deze chips en uitlaat ergens rond de 7 naar de 100 zijn. Ik dacht dat ie dat nu lang niet zou halen. Ik had misschien de opmerking: "Je went overigens heel erg aan PK's, want de 940 vind ik nog steeds traag." iets te serieus genomen. Maar met een 300 pk V40 lijkt veel spul traag.. ;D

Over catch kannetjes: ik wild er ook een zelf maken, ik dacht dat het wel ging met een PCV box. Misschien heb je dese link nog niet gezien: http://www.pbase.com/stealthfti/pcv
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Misschien is dat het, ik heb geen kat of rare knikken in mn uitlaat zitten. (standaard ook niet)
Er is ook wel iets verschil met een 3'' uitlaat, maar dat verschil word pas echt duidelijk bij hoge drukken en/ of grotere turbo's, het verschil werd bij mijn K26 namelijk wel duidelijk merkbaar.

Bedankt voor die link over pcv box, ga ik even lezen Smile

Antwoord
Ik volg het even niet...

Hij maakt op die pcv box een extra aansluiting en die flowrestrictor haalt ie uit de oude aansluiting.
dan komen er 2 slangen van de pcv box; 1 gaat er naar een inlaatslang (waar ik zelf niet blij mee ben aangezien alles dan ook weer bij mn turbo komt).
En die andere slang gaat naar de catch can ???
en van catch can gaat ie dan naar ?????

Ik had zelf het volgende idee;
PCV box aanpassen, dus idd die flow restrictor eruit, dikkere slang naar catch can, en daar een k&n filterje op zodat ie ontlucht naar de buiten lucht, en niet weer mn inlaat in.

Of zeg ik nu iets heel stoms ??

Antwoord
Jelmar schreef:...
Maargoeg ik ga weer vreselijk offtopic Wink

Alles dat maar enigzins met het tunen van de een of andere Volvo te maken heeft vind ik per definitie ON topic Wink

En idd 300PK (ver)went.
Antwoord
nog even terug op de catch can/ pcv box.

als ik verder op zn website kijk heeft ie nog maar 1 slang, geen catch can meer, maar 1 slang van zn kleppendeksel naar zn inlaat.

Als iemand meer weet over de catch can, en of ik zoals ik gedacht/ gehoopt had ik zomaar naar de buitenlucht kan ventileren, zou ik het graag horen.

@ janis, ik zal morgen even foto's maken, was vandaag laat thuis dus was wederom te donker Sad
Antwoord
Jelmar schreef:nog even terug op de catch can/ pcv box.

als ik verder op zn website kijk heeft ie nog maar 1 slang, geen catch can meer, maar 1 slang van zn kleppendeksel naar zn inlaat.

Als iemand meer weet over de catch can, en of ik zoals ik gedacht/ gehoopt had ik zomaar naar de buitenlucht kan ventileren, zou ik het graag horen.

@ janis, ik zal morgen even foto's maken, was vandaag laat thuis dus was wederom te donker Sad

als ik het goed begrijp heeft ie het zo aangepakt (na vele dingen geprobeert te hebben):
PCV box - dubbele slang - catch can - turbo inlaat.
Ik zou de dubbele slang weglaten denk ik....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels Gideon 27 11.386 20 March 2008, 21:45
Laatste bericht: Gideon
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 9.590 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)