Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
maar ff serieus. Leuk topic dit!! Alleen....waar zijn de foto's? ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Antwoord #8 bevat een foto (gemaakt door de verkoper).

Verder is er niets aan de auto veranderd.
EDIT: Nee wacht, er zit een ander nummerbord voorop inmiddels ;D

Ik wil graag ietsje grotere velgen 16" b.v., maar het is extreem lastig om iets (2e hands) voor een 740/940 te vinden door die lastige ET waarde (20 of 25 oid). 43's zijn er zat te vinden.

Er zijn mooie "spacers" te koop, maar voor ongeveer 200 euro. Tsja, waarschijnlijk al ik niet veel keus hebben.

Ik wil onder het motor-kappie de boel ook eerst eens schoonmaken, daarvoor durf ik niet eens een foto te maken.

Antwoord
Ik zal vanavond je even mailen janis, heb het nogal druk gehad.

ik heb nog setje 17ers liggen (je zal ze vast al wel gezien hebben)

mogen voor 175 euro weg (meer info kun je evt. voor mailen of je moet het al ergens anders op het forum gelezen hebben)

Antwoord
Jelmar schreef:Ik zal vanavond je even mailen janis, heb het nogal druk gehad.

ik heb nog setje 17ers liggen (je zal ze vast al wel gezien hebben)

mogen voor 175 euro weg (meer info kun je evt. voor mailen of je moet het al ergens anders op het forum gelezen hebben)

Je bedoelt die Rail velgen? Die had ik helemaal niet gezien. Ik dacht dat geheel "te koop" verplaatst was, maar daar stonden maar 4 advertenties hahaha wat dom van mij.

Als het deze velgen zijn ben ik misschien wel geinteresseerd (als mijn remschijven heel blijven Wink)Even op zoek naar je mailadres.

EDIT: Hmm, ik heb zojuist de foto gevonden van de velgen op een (je?) auto en moet zeggen dat ik minder enthousiast ben.

Antwoord
Die foto is van de Rial velgen op mijn 740 ja.
smaken verschillen ik vind ze ook niet de mooiste, maar de prijs maakt een hoop goed.

Ik zat te denken aan 150/175 euro, en dan zitten er 2 goede 235/40 bandjes om, en 2 205/50 bandjes die nu vervangen moeten worden.
Maar de velgen zijn wel recht, en zien er goed uit (geen grote stoeprandschade of wat ook).

Ik moet het geheel idd nog even bij te koop plaatsen op de volveiling :-[ :-[ :-[ :-[

mijn mailadres; jelmar-apenstaart-tiscali.nl ik zal ook nog even de beloofde mail sturen.. (was gister avond in slaap gevallen :-[)
Antwoord
Even een update, de chippies zitten erin en de MBC staat op 1 Bar.

Dat lijkt er al veel meer op Wink

Maar de grootste verrassing zijn de chippies bij "gewoon rijden". Gewoon 50 door de bebouwde kom b.v. Hij rijdt veel soepeler.

Ik ben er wel blij mee i.i.g.

Antwoord
is 1 bar niet een beetje hoog met standaard injectoren & standaard bezinedruk?
lijkt mij wel............

Maar met een wideband lambda weet je het gauw genoeg Wink
Antwoord
Standaard injectoren op 3Bar leveren 336cc/min (of meer, want ik vind ook wel 390cc/min).
Mijn V40 had 312cc/min injectoren en liep op 1 bar niet te arm. 1.1 ging net, 1.2 liep ie te arm, maar ik deed het toch, omdat ik waterinjectie had.

Je went overigens heel erg aan PK's, want de 940 vind ik nog steeds traag.

Die wideband moet er wel op, maar tegelijkertijd met een nieuwe uitlaat. Dan kan er meteen een aansluiting voor gemaakt worden.

Maar ALLEReerst het blokkie testen, kijken of het wel slim is, om te tunen..
Antwoord
en toch kan het goed zijn dat ie aan de arme kant loopt Wink
Maar dit is puur ervaring van mijn kant Wink (met een B230FT)

Ik heb het zelfs wel eens gezien bij een andere 740 die had zn turbodruk maar verhoogd naar 0.8/0.85 bar (vanaf 0.5) en had bovenin de toeren een afr van 16:1....

nou bleek de LMM niet helemaal perfect meer tezijn, maar zelfs na die vervangen & aangepast te hebben blijf hij aan de arme kant. (14.6 gemiddeld)
Antwoord
nice!
gooi er een goede uitlaat onder, die standaard shit is echt begrenzend... Wink
Met de chips, boostcontroller en uitlaat moet je sneller dan een t5 zijn, een hele ronde 7 naar de 100 moet lukken schijnt....
is idd een goed idee om er eens met een wideband aan te meten!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels Gideon 27 11.386 20 March 2008, 21:45
Laatste bericht: Gideon
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 9.590 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)