Topics: 163
Ik heb als tip gehad om de doppen van de kokers af te halen zodat ze goed kunnen ventileren.
Dit is prima gelukt, de kokers zijn nog helemaal hard en dat wil ik graag zo houden.
Echter zitten ze helemaal vol met takjes, baadjes en ander organisch materiaal wat er niet inhoort. Ik heb de afwateringsgaten in de bodem van de koker intussen gevonden en open gemaakt voor zover ze dat nog niet waren.
Hoe krijg ik die zooi eruit (die paar plukjes die ik er met de hand uit kon halen schiet niet op). Zal binnenkort eens kijken wat de stofzuiger voor wonderen kan verrichten (gezocht: kaboutertje met bladruimer ;D)
Hoe komt het er eigenlijk in? Via het rooster onder de voorruit en/of ventilator? en hoe voorkom ik dat er weer troep inkomt. Bestaan er voor de 140 ook van die sneeuwkappen?
Topics: 32
Eeeh.. welke kokers bedoel je dan ???
Als er in de kokerbalken, takjes ed. zitten, dan moeten ze er ook in gekomen zijn....En dat roept dan weer andere vragen op. :
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 38
de oprolautomaten van de voorrolgordels zitten met demontabele kommen in de kokers, als je de rolautomaten dus verwijderd kan je een heel eind voor en achterwaards in de koker met bijvoorbeeld een stofzuigerslang.
Als je slim bent haal je bij de plaatselijke milieuboer/ kringloopwinkel een stofzuigerslang voor .50 euro en kan je de slang die na de klus onder de krassen en tectyl zit gewoon wegkieperen.
Onder de zekeringskast zit ook een gat afgedekt met een plastic plug, je moet om die te bereiken wel de mattenzooi verwijderen.
succes
Topics: 51
De zooi komt er gewoon in via het rooster aan de voorzijde en langs de A-stijl, een soort natuurlijke luchtstroom door je kokerbalken, als je afwateringsgaatjes open zijn.
Uitzuigen via de doppen, er zit er ook een in je wielkast aan het einde van de balk, daar verzamelt zich de meeste drab, daarom ook vaak doorgerot daar.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
vergeten te vermelden, het gaat om de kokerbalken in de boden, onder de deuren dus.
De dop bij de wielkast had ik nog niet naar gezocht. Zal daar ook even gaan kijken en schoonmaken. Hoe bereik ik die dop?
Ik weet nog niet waar die zit, maar als hij in de wielkast zit zal ik m wel weer moeten terugplaatsen denk ik.
Het gaat om een 144 uit 1970, die heeft nog geen oprolbare gordels. Dus van die kant kan ik er niet in.
Topics: 51
die dop zit meestal in de tectyl verstopt, je ziet hem vanzelf, of met een beetje kloppen,
als je de rolgordels niet hebt zit de bevestiging van de gordel aan een plaat die je er in zijn geheel kan uithalen, (en evt rolgordels plaatsen).
Kan je er toch bij
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
volvoman0_0 schreef:die dop zit meestal in de tectyl verstopt, je ziet hem vanzelf, of met een beetje kloppen,
Is het het wel waard om die dop eruit te halen, denk dat ik dan meer ellende op mn nek haal.
Misschien kan ik er met de stofzuiger slang ook wel bij?
volvoman0_0 schreef:als je de rolgordels niet hebt zit de bevestiging van de gordel aan een plaat die je er in zijn geheel kan uithalen, (en evt rolgordels plaatsen)
Goede tip!
Topics: 38
Die dop / gat in je wielkast kan wel eens weg zijn :o
Als er aan je wielkasten en / of dorpels gelast is, bestaat de mogelijkheid dat een gemakzuchtige lasser het te veel moeite vond om er weer een gat in te maken >
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 5
Ik heb een stuk tuinslang aan de zuigmond van de stofzuiger bevestigd met een hoop tape en zo via de doppen aan de binnenkant de boel eruit gezogen. Gaat langzaam omdat hij regelmatig verstopt, maar werkt prima. Verder met een houtje (1/2 knijper ofzo) een beetje peuren.
Amazon Combi 1967---144deLuxe 1972---
2x 780 Bertone V6 1986---240DL 1988---940 estate Sports Edition 1997---XC60 D4 AWD 2015
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Zoiets was ik ook van plan. Dan zuigt hij ook lekker hard en raakt de stofzuigerslang zelf niet beschadigd.