Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
#1
Inmiddels al weer een tijdje geleden besloten dat ik maar eens moest stoppen met het tunen van mijn V40 (die ergens op de 300PK zit):

http://www.volvolvo.nl/smf/index.php?topic=2306.0

Maar stoppen met tunen zal niet lukken, wel wist ik dat ik achterwielaandrijving wilde en dat ik een 240 bere-mooi vond/vind.
Na maanden wikken en wegen, zoeken en lijstjes plussen/minnen maken heb ik besloten dat het modificeren van een 240 (zoals jw240 gaat doen) te hoog gegrepen is voor mij, daar ik de middelen/kennis(sen) niet heb (met name het ontbreken van een garage houdt me tegen).

Dus is het een 940 geworden. Een 940 holiday estate van Maart 1997. Met verder bijna alle toeters en bellen erop die ik maar wilde. 240.000 kms hier en daar een klein deukje. Heel donker antracietgrijs.

Ik krijg 'm de 13e pas, dus heb nog geen foto's.

Dat LPT ga ik natuurlijk fixen, want 135PK bij 1412KG dat kan natuurlijk niet Wink

Fase0:
- Gat in bekleding (laten) herstellen
- Afstandsbediening op de CV.
- Andere kleine dingen.

Fase1:
- "turbobricks" chippies
- MBC en boostgauge, waarschijnlijk 200PK 320NM

Fase2:
- Gele konis (misschien een beetje verlagen)
- andere uitlaat (alles 3" en racekat)
- andere MAF (is al onderweg),
- andere turbo,
- grotere injectoren; 300PK 430NM.
- Miischien weer water/alcohol injectie (net als op de V40)

Fase3: (Als ik zover doorga)
- misschien 16V conversie
- flowen porten spruitstuk
- NOG grotere turbo
- nog grotere injectoren
- Indien nodig (indien de turbobricks chippies het niet meer aankunnen) externe ECU.
- Intercooler
- en kweetnietwatallemaalnogmeer

Wordt vervolgd.


Janis
Antwoord
#2
super! Zo heb je een prachtige basis om te tunen, zowat het beste 'redblock' motorblok dat ze gemaakt hebben!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Gefeliciteerd Janis! Keep the soul alive ;D
Volvo 850 T-5R '94<br />Volvo C70 T5 '99<br />Volvo 240 GLT '89<br />Volvo 850 T5 '94 (racer)
Antwoord
#4
hou ons op de hoogte.

vooral met flink veel foto's ;D ;D ;D
Antwoord
#5
Er gaat gewoon niks boven een redblock -hij mag van mij ook wel geel zijn :Smile - en RWD !

succes met tunen !
Antwoord
#6
Jelmar schreef:Er gaat gewoon niks boven een redblock -hij mag van mij ook wel geel zijn :Smile - en RWD !

succes met tunen !

bedoel je zoiets ;D ;D ;D
[Afbeelding: revisie59mv0.th.jpg]
Antwoord
#7
:Smile Wink geloof het wel ja
Antwoord
#8
kaasie schreef:hou ons op de hoogte.

vooral met flink veel foto's ;D ;D ;D

Dat zal ik zeker doen.

Ben nu bezig met research.

Het is toch gemakkelijker om onderdelen te vinden voor de 940 (dan heb ik het over prijs/prestatie).

Zo blijkt een Ford RS500 intercooler (250 euro of zo) exact te passen. Moet je eens op zoek gaan naar een IC voor een V40,... KASSA
Grotere MAF nodig? eentje uit een 960 of een Saab past.
Turbo's, keuze zat (op een V40 past niets zonder aanpassingen).

Janis
Antwoord
#9
Eerst plaatje, gehaald van de website van de verkoper:

[Afbeelding: f_945rhpfi_8a07m_001bfefe.jpg]
Antwoord
#10
v40jlt4 schreef:Eerst plaatje, gehaald van de website van de verkoper:

Bij een Volvo dealer gekocht of gewoon een garagebedrijf?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels Gideon 27 12.028 20 March 2008, 21:45
Laatste bericht: Gideon
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 10.000 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)