Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Evt. aanschaf 240 sedan
Prachtige auto.

Zoiets zou ik ook wel willen.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
henqui schreef:ik weet er ook ÃÂÃÂn te koop in Voorhout, een erg mooie!
zie hier: http://auto.marktplaats.nl/volvo/6038634...40-gl.html

Hendrik,
Toch deze die je bedoelde in je PB. Ik liep er laatst "per ongeluk" langs. Zag er mooi uit maar ik ben meer een estate-tiep, zoals zo'n fraaie als jij die laatst verkocht.
http://volvo240.jouwbegin.nl, meer dan 500 volvo 100 en 200 links.
Antwoord
Ik heb van de beheerder van het Register-forum een mailtje terug gekregen, en hij heeft mijn verzoek doorgestuurd naar het secretariaat van het register. Dus nu maar hopen dat hun mij verder kunnen helpen.

Er zit namelijk geen onderhoudshistorie bij de auto. De verkoper denkt wel dat hij ooit eens gerestaureerd is, dit gezien de optische staat van de auto, dit lijkt mij ook aannemelijk want hij ziet er optisch keurig uit.
Dus nu maar hopen dat de vorige eigenaar mij kan vertellen wat er op techninsch gebied allemaal al gebeurd is, zodat ik evt. niet voor erg onaangename verrassingen kom te staan.
Ik houd jullie op de hoogte...

Gr. Cees
Antwoord
Ik heb het voor je opgezocht in de "registervloot", de auto was van lidnummer 512. Je schiet er niets mee op, maar dat is alls wat (voor leden) te achterhlen valt.
Het is de enige auto die op dit lid staat ingeschreven.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ik had het lid.nr. ook al gevonden, en heb dat door gemaild aan het secretariaat. Hopelijk willen ze mij de informatie sturen van dat lid.nr.
Antwoord
Ik via het register in contact gekomen met de vorige eigenaar. Hij heeft mij wat foto's gestuurd van de restauratie van de wielkasten achter en nog wat foto's van de auto in zijn geheel (ook bij het Volvo-museum in Zweden :roll: ) HIj heeft mij de nodige informatie verstrekt over de auto, waarop ik besloten heb de auto niet te gaan bekijken en evt. aan te schaffen.
Hij heeft de auto in 2001 gekocht en met pijn in het hart weer verkocht in 2006. Er moest teveel aan gebeuren en dat ging hem te veel kosten.
De motorkap en spatborden moeten gespoten worden (roest en gebarsten lak).
De koplampreflectors moeten vervangen worden, en ook de bestuurderstoel is versleten.
Hij zweet olie, en ook radiator is niet best meer. De bodemplaat was al eens gelast maar moest weer gebeuren.
En er zitten veel roestplekken onder de raamrubbers, zodat je samen met de spatborden en de motorkap eigenlijk de hel auto moet spuiten.
Tevens moeten de velgen ook gestraald en gespoten worden.

Al met al dus een hele waslijst....en daar heb ik het geld niet voor over en de tijd en middelen niet voor beschikbaar.
Jammer, want het model en de kleur zijn fantastisch en de wagen ziet er zo op het eerste gezicht prachtig uit!!
Ik ben in ieder geval blij dat ik contact heb weten te leggen met de vorige eigenaar en dat hij mij alles heeft verteld over de staat van auto.

Voorlopig blijf ik dus maar weer verder dromen van een mooie 240 sedan met neus....en blijf ik natuurlijk rondneuzen overal.

Gr. Cees
Antwoord
nu ben ik best blond, maar die bij Potgieter is er dus nog?
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Hij staat nog bij Potgieter te koop voor 1450 euro, en word geleverd met nieuwe APK.
Antwoord
wellicht heeft Potgieter er wat aan gedaan inmiddels en is de staat van de wagen verbeterd?

de betreffende wagen:

[Afbeelding: KX64YD.jpg]

met kenteken KX-64-YD (zo heet het plaatje, dus dat is makkelijk!)

Citaat:Opmerking: Klassieker, wordt afgeleverd met nieuwe APK, zo mee inruil bespreekbaar Zit zeer goed in de lak, van een liefhebber geweest. Interieur is mooi, instelbare niveuregeling achter, motorkaprand onderaan iets roest, kan tegen meerprijs gespoten worden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Potgieter heeft hem naar een poetsbedrijf gebracht, zoals je ziet staat hij er nu prachtig bij!
Ik denk niet dat ze er verder veel aan gedaan hebben, dit gezien de prijs. Als ze hem gedeeltelijk hadden laten spuiten of lassen zou hij denk nu niet te koop staan voor 1450 euro.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanschaf advies XC90 2.5 benzine Bane_87 0 350 7 September 2024, 05:48
Laatste bericht: Bane_87
  aanschaf 245 TRS 5 4.767 26 April 2021, 07:05
Laatste bericht: Dopski
  244 zoek en aanschaf tips 244w 51 34.790 19 May 2020, 23:57
Laatste bericht: Volvo240
  achterlichtpakking 244 sedan tot78 pieter2 2 3.612 17 July 2018, 17:04
Laatste bericht: pieter2
  Volvo 240 sedan in 1:18 verkrijgbaar Wijnand 1 3.896 3 June 2016, 11:53
Laatste bericht: Wijnand
  Vraag over aanschaf occasion 240 sandermulder 1 3.243 4 November 2015, 08:32
Laatste bericht: henqui
  volvo 740 sedan 1987 'belastingvrij' volvo245GLTturbo 2 3.548 10 December 2013, 14:40
Laatste bericht: oudevolvo
  aankoopadvies volvo 240 sedan, USA uitvoering hekkie 4 4.681 9 January 2013, 15:51
Laatste bericht: hek
  ik overweeg aanschaf amazon maar zit met nog een paar vragen Jeroen V 31 19.014 15 May 2011, 19:23
Laatste bericht: Jeroen V
  aanschaf 740 poling 23 11.227 8 February 2011, 23:29
Laatste bericht: Sebastiaan!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: