Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 uit italie do or don't ??
Bij autopaashuis kan ik anders wel even voor je gaan kijken, en wat foto's maken. Is nl 5 minuten van Groenlo
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
JoostV6 schreef:Bij autopaashuis kan ik anders wel even voor je gaan kijken, en wat foto's maken. Is nl 5 minuten van Groenlo

Bedankt voor het aanbod!

Maar mijn probleem is kiezen,..

Voor het geld van een 1991/1992 240 Super Polar krijg je een 1997 940 met alles erop en eraan (en met een turbo).

Ik weet op dit moment niet wat slim is om te doen.

Ik wil iets tunen en ik wil een betrouwbare auto voor woon/werk etc.

De V40 verder tunen is logisch omdat er al veel geld inzit, maar onlogisch omdat ie voorwielaandrijving heeft.
Dan zou dus de V40 mijn dagelijkse auto worden.

Een 240 tunen zou ik het liefste willen, maar ik wil ook wat luxe. Een "oude" turbo 240 tunen vind ik weer zonde, dus moet het een nieuwere zijn. Probleem is dan, dat om er veel PK's uit te kunnen halen, er een ander blok/versnellingsbak in zou moeten. Kan/wil ik dat zelf doen? zo nee, dan wordt het weer erg prijzig.

Dus lijkt een 940 LPT vanaf 1995 de beste basis.

En zo verandert mijn mening ongeveer dagelijks :?

Lastig, want een paar dagen geleden was ik ervan overtuigd die 240GLE te kopen (ik had zelfs de financien al geregeld).

Normaal gesproken kan ik vrij gemakkeljik knopen doorhakken, nu even niet.

Ik denk dat mijn grootste issue is dat ik zelf geen garage heb. End at probleem is best lastig op te lossen.
Antwoord
Ik haat het werkelijk dit te zeggen, maar [size=7px]volledig objectief beschouwd kies je in dit geval inderdaad het beste voor een 940. [/size]

Mijn keuze voor een 240 is louter emotioneel, maar economisch gezien is en blijft het een slechte keuze. Maar daar kan ik prima mee leven hoor :lol:
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rubicon schreef:Ik haat het werkelijk dit te zeggen, maar [size=7px]volledig objectief beschouwd kies je in dit geval inderdaad het beste voor een 940. [/size]

Mijn keuze voor een 240 is louter emotioneel, maar economisch gezien is en blijft het een slechte keuze. Maar daar kan ik prima mee leven hoor :lol:

Da's ook de reden waarom ik deze knoop niet doorgehakt krijg. Als een auto puur een vervoermiddel zou zijn voor mij dan was het simpel. Maar emotie speelt ook mee.....

Aan de andere kant, is een mooie (originele) 240 niet waardevaster dan een 940?
Antwoord
Dat zeg ik altijd al, nog objectiever zei iemand hier laatst dat je dan nog beter een nissan primera o.i.d. kunt nemen.tja
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
v40jlt4 schreef:Aan de andere kant, is een mooie (originele) 240 niet waardevaster dan een 940?

Vraag me overigens af of die 940's nog lang zo 'goedkoop' (toch in verhouding met de 240) gaan blijven...
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
henqui schreef:motorkap van die sPolar is ook een beetje 'omhoog' gekomen (droge scharnieren - verbogen) lijkt het...

Had mijn 240-je ook, je kon de veer vanuit de bestuurdersplek zo zien. . Gewoon de bout (of moer, ben ik effe kwijt) wat loshalen en aandouwen. Ja meestal zit ie al op de aanslag, maar als je met z'n tweeën bent (eentje hangt op de motorkap de ander sleutelt, dan krijg je de motorkap wel iets lager.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Dat zal vast wel,ze sterven minder hard uit en zullen ook niet zo gauw voor klassieker doorgaan.Voorlopig is het nog lekker en betrouwbaar rijden voor een prikkie.Uitzoeken op het maximale aan opties is het.Op mijn 940 heb ik uitgerekend zit voor ongeveer tienduizend euro aan opties.Heb in de afgelopen 4 jaar alleen maar beurtjes en banden laten doen.Niets is er nog kapot gegaan
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Rubicon schreef:
v40jlt4 schreef:Aan de andere kant, is een mooie (originele) 240 niet waardevaster dan een 940?

Vraag me overigens af of die 940's nog lang zo 'goedkoop' (toch in verhouding met de 240) gaan blijven...

Ik denk dat de 240-adoratie nog wel even aanhoudt. De 240 was tijdens de productie al een klassieker. Niet vreemd, want de 240 is 19 jaar lang in productie geweest. En ÃÂigenlijk moet je vanaf 1966 rekenen, want de 200 is niet veel meer dan een geëvolueerde 140/164. (en dan kom je op 27 jaar!)

De 700/900 is in totaal ook lang in productie geweest, maar ik kan me niet herinneren dat ik de 900 indertijd zo aandoenlijk antiek vond als de 200 halverwege de jaren 80.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Nee, bij die van ons ook niet. Onze 940 limited edition komt te koop bij Carlo Schmidt.

Diegene die onze volvo koopt kan verzekert zijn van nog jaren en jaren rijplezier. Met een 940 met full options!
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)