Topics: 4
Een erg algemene vraag en het ligt natuurlijk aan de auto, maar ik vond op marktplaats een 240 superpolar uit italie (1991)
Mooi zwart, leer, airco (en nu niet snel onder mijn neus vandaan kopen hoor!)
3450 euro.
Volgens mij gaat dat nog 470 aan BPM kosten 30 euro APK en 100 euro kentekenbewijs. Klopt om te beginnen deze aanname?
Algemene vraag: Is het juist slim/om een auto uit Italie te kopen? Waar op te letten?
Specifieke vraag: Is dit een redelijke prijs? km-stand nog onbekend.
Ik ga straks kijken.
Topics: 52
Deze auto is niet zwart maar blauwgroen (petrol). De prijs zou best wel eens heel redelijk kunnen zijn, aangezien de meeste Super Polars twee keer zoveel kosten. Alleen die advertentietekst... "groeten sint en piet", zou dat voor humor door moeten gaan?
Topics: 135
ga maar langs. Ik ben benieuwd. De prijs is redelijk...maar je moet altid ff langs want foto's zeggen niet alles. Alhoewel de wagen er mooi op staat zo.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 36
Let op de kilometerstand. Italianen denken dat auto's met meer dan 2 ton technisch versleten zijn. Ze zijn dus niet vies van het terugdraaien van tellers. Dus extra goed op pedaalrubbers, stuur, pook, bekleding, rondomschade letten.
Er zijn kleinere motorinhouden geleverd in o.a. Italië wegens belastingen. Voor de rest maakt het niet uit, gewoon goed opletten.
Regel wel de verzekering/transport goed.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 26
mhh, aankooptips nodig Janis? Kijk even op mijn web-log.
Topics: 38
Ik zou zeker gaan kijken! Voor die prijs ziet deze op de foto's goed uit. Jammer dat die occassieroxs je deze 240 niet effe op kenteken zet, voor een handelaar is dat zo gebeurd. Als prive persoon moet je wellicht langer wachten op een keuringsafspraak.
Die occassieroxs geeft ook aan dat de papieren voor de rdw oke zijn, controleer dat ook even goed vooraf.
km stand is zonder onderhoudsboekje moeilijk te achterhalen en de italianen, ook Volvo it. is niet bepaald behulpzaam, zelfs niet in het vloeiend Italiaans!!
Probeer maar een goed gevoel te krijgen, want een 240 is het zeker waard
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 12
Anderszijds is het natuurlijk wel weer zo dat na die extra kosten en wat er eventueel nog moet gebeuren je toch alweer in de richting van de vijfduizend euro gaat, want dat ie zomaar klaar is met een apktje is wel erg rooskleurig.Ik zou dan persoonlijk de voorkeur geven aan een nederlandse GLE ofzo.Die hebben meestal wel ongeveer dezelfde uitrusting.Als je zelf weer van die italiaanse SP af wil worden er niet van die wereldprijzen gegeven, en staan ze ook niet in de rij.
45 1993,v70 awd 97
Topics: 30
@ v40jlt4
Hoe zag de bezichtiging vandaag eruit :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Topics: 4
deusjevo schreef:@ v40jlt4
Hoe zag de bezichtiging vandaag eruit :?:
Ben er even langs geweest idd. Er leek niemand te zijn. De auto zag er OK uit maar deed me niet veel. Was minder "speciaal" dan ik me voorgesteld had (wat dat is weet ik niet exact). Bij nader inzien heb ik ook niet zo veel zin in "het gedoe" (de auto bij de RDW krijgen etc).
Daarom heb ik geboden op een bordeaux-rode 240GLE uit 1993 (B230), ook met airco e.d.
Maar dan gewoon Nederlands, staat op marktplaats.
Ik denk dat ik deze Super Polar aan me voorbij laat gaan.
Bedankt voor de tips iedereen
Topics: 30
Met gratis 240 Register sticker :!:
Zier er wel mooi uit, luxe uitgevoerd, met historie, 259.000 km dus net ingereden en ook nog eens van een liefhebber waarschijnlijk.
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/vol...42823.html
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.