Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Henqui's Super Polar
favroom schreef:
Bert N schreef:2 Jaar geleden nog nieuw te bestellen bij de dealer. Volgens mij heeft estate service ook te koop. Prijs ongeveer 240 euro.
Ik heb hem inderdaad bij Walter (Hooftman) besteld. Zo'n twee jaar geleden nu... Ik zal even opzoeken wat ik betaald heb!

wat kostte ie?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ticcie schreef:let wel op: alu en blik verdragen elkaar niet zo goed, gaat corroderen. Dus ik zou niet zomaar een aluplaat daar bevestigen.
nee ik denk dat het wat anders wordt...zit nog te denken.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Zo...vandaag weer eens een stukkie gereden met de sPolar! De banden ff 'bijgepompt', aircopomp stelmoer geplaatst en vastgedraaid (goed zo Ferdinand! :-))
Kwam tot de ontdekking dat er geen schuimrubber geluidsdemping tussen de carrosserie en de versnellingsbak zit waardoor de motor toch wel wat veel geluid maakt in de cabine. Ook dat de schokbrekers (vóór in ieder geval) aan vervanging toe zijn. Ze maken lawaai op hobbels en zijn erg 'sponzig'. Ook zit er geen plastic plaat onder de motor (kan geen kwaad zeker?) Moet ook nodig de voorbanden/-wielen laten balanceren en uitlijnen.

Verder zeer tevreden, wagen trekt goed en aircootje is toch wel lekker, ook als de ruiten beslagen zijn!

Ach: lekker al die klusjes :-)

De kinderen vonden het maar wat mooi die electrische ruitjes :-)

En en ster(retje) in de voorruit, heb je die al laten behandelen Ferdinand :?: :wink:
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Wanneer komen die foto's van na de aankoop nou?
Antwoord
ja, foto's ben ik dol op [size=7px]meerdere met mij denk ik....[/size]
The Swedish Pride! | 240 GL Sedan 1984 B23F 82KW Automaat
Antwoord
Die beschermplaat onder de motor is geen probleem als die niet aanwezig is. :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Heb e.v.t. nog wel een oude liggen voor je , alleen een paar gaten moet je dan een grote ring opzetten want die zijn wat gescheurt.

[size=9px](Peter , sinds afgelopen weekend ben ik er achter dat ik familie heb wonen in Hardinxveld Giessendam 8) , alleen zonder volvo)[/size]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
henqui schreef:Zo...vandaag weer eens een stukkie gereden met de sPolar! De banden ff 'bijgepompt', aircopomp stelmoer geplaatst en vastgedraaid (goed zo Ferdinand! :-))

Dat de banden wat leeg zijn kan na ruim 9 maanden van stilstaan en heel af en toe een ommetje... Jij rijdt er trouwens ook niet veel mee?! Was dit voor het eerst sinds twee weken?

En gelukkig zat de aircopomp niet los! Heb je al een adres voor het bijvullen?

henqui schreef:Kwam tot de ontdekking dat er geen schuimrubber geluidsdemping tussen de carrosserie en de versnellingsbak zit waardoor de motor toch wel wat veel geluid maakt in de cabine.

Dit vind ik interessant! Ik vind namelijk dat zijn broertje ook niet bepaald stil is. Maar ik dacht dat dat komt omdat er geen isolatie tegen de motorkap zit... Ik zal morgen eens in de versnellingsbak tunnel gaan kijken!

henqui schreef:Ook dat de schokbrekers (vóór in ieder geval) aan vervanging toe zijn. Ze maken lawaai op hobbels en zijn erg 'sponzig'.
Dat geluid heeft de andere ook. Komt dat dan van de schokbrekers? Ik begreep dat het van de rubbers kwam?! Ben benieuwd naar je oplossing!

henqui schreef:Ook zit er geen plastic plaat onder de motor (kan geen kwaad zeker?)
Kun je bestellen bij Wagner & Gunther. http://www.w-und-g.de/download/wg20015032006.pdf

henqui schreef:Verder zeer tevreden, wagen trekt goed en aircootje is toch wel lekker, ook als de ruiten beslagen zijn!

Mooi! Maar die van mij is toch mooier Smile

henqui schreef:Ach: lekker al die klusjes :-)

Ik ben ook een lijstje aan het maken voor de sleuteldag bij Walter...
Ik heb ineens wat elektra problemen. Radio en aansteker vallen uit!
Zekering al vervangen, maar geen geluk. Moet toch maar eens de draadjes van dichtbij gaan bekijken...

henqui schreef:De kinderen vonden het maar wat mooi die electrische ruitjes :-)

Ik vind de Anna- proof implementatie geweldig. Je kunt de knopjes op de drie deuren dis- ablen.

henqui schreef:En en ster(retje) in de voorruit, heb je die al laten behandelen Ferdinand :?: :wink:

Nee. Ik heb het wel eens gevraagd, maar kreeg toen een heel verhaal over risico's van scheuren e.d. over me heen dat ik dacht "laat maar".
En het stoorde me ook niet echt...
Ferdinand Vroom - Volvo C70 2.4i 2006 - info@ferdinandvroom.nl
Antwoord
favroom schreef:Je kunt de knopjes op de drie deuren dis- ablen

Alleen achter toch?
Antwoord
Bij mij is het alleen achter om de schakelaars uit te zetten.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 Polar met Egg Crate Grill!! KennOne 9 13.830 25 July 2016, 15:45
Laatste bericht: v700r
  De Polar op nieuw niveau. KennOne 1 5.340 15 March 2016, 17:35
Laatste bericht: EdRaket66
  Henqui's nieuwe aanwinst henqui 39 21.918 15 November 2006, 21:30
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)