Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aangeschaft 264 DL van 1975
Ik vind het een erg leuke auto, die 264. Liever dat dan twee 740's. Mooie luxe donkerblauwe platen erop en gaan!

Ik denk niet dat het te duur is, maar de verhoudingen zijn wel een beetje zoek: de lpg-installatie is minstens de helft van de hele auto...
Antwoord
Denk dat je gelijk hebt. Als er al lpg in zou zitten kom je denk ik op een andere prijs. Maar goed, na alles overwogen, de reacties gelezen en verder gespit te hebben op het net heb ik besloten om van koop af te zien.
Ben voor onderhoud en reparatie afhankelijk van anderen, de carrosserie stelt me nog steeds niet gerust en de - in mijn ogen - toch wel complexe techniek t.o.v. van bijvoorbeeld een B20 gaat op termijn misschien voor hoge kosten zorgen.
Voor dit geld kan ik misschien ook een hele mooie in technisch goede staat verkerende 142 aanschaffen... Of iets overwegen op diesel, geen backfires en andere nadelen van lpg
Antwoord
Ik denk dat het geen verkeerde beslissing is om de auto te laten staan.
Ik zet toch wel wat vraagtekens bij die overgespoten plekken en denk dat er wel het een en ander aan geknutseld is. het interieur is volgens mij ook niet origineel, want mijn 265 heeft dezelfde kleur en dashboard, maar wel blauwe bekleding.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Edmen schreef:
scimitar schreef:Kijk goed uit voor roest! Die spuitplekken kunnen heel goed ellende verstoppen.
Kijk ook goed in de kofferbak, onder de mat en rondom de wielkasten.

Done ... rondom de wielkasten 1 plekje verder ziet het er goed uit, evenals onder de matten en in de kofferbak. 't zit hem echt rond de ramen en de verlichting

Vreemd..
De eerste plekken die roesten zijn meestal de de achterschermranden (op de puntlasnaden) en de hoeken van de reservewielbakken.

Bekijk vooral de conditie van de achterschermranden; niet alleen de buitenkant maar de onderranden. Kost je een schep met geld om die te herstellen als ze verroest zijn.
Antwoord
We hebben gisteren de acherschermranden nog even goed bekeken. Er zit een klein beetje roest. De bodem hebben we op de brug bekeken en die is keihard en origineel...

Ik heb er in principe van afgezien maar nog niet uit mijn hoofd gezet. Het is eigenlijk puur de carrosserie die me tegen staat maar als ik voel, merk en zie hoe hij rijdt, stuurt en schakelt en dat de auto 25 jaar in eigendom is geweest van een leraar autotechniek dan is een carrosserie misschien wat minder belangrijk. Daar is volgend jaar wel iets aan te doen... Het houd me bezig :twisted:
Antwoord
Onbelangijk bij-feitje: een '75'er 264 DL is wel een vrij bijzondere uitvoering. Wie kocht nou zo'n ding: een 6-pitter in de basisuitvoering. Voor minder geld had je een luxere 244 GL injectie....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Edmen schreef:...als ik voel, merk en zie hoe hij rijdt, stuurt en schakelt en dat de auto 25 jaar in eigendom is geweest van een leraar autotechniek dan is een carrosserie misschien wat minder belangrijk. Daar is volgend jaar wel iets aan te doen... Het houd me bezig :twisted:

Toch blijft de carosserie het allerbelangrijkst als je een een oldtimer koopt naar mijn mening.
Persoonlijk ben ik al lang op zoek naar een oude 245 met liefst een slechte motor,deuken in de carosserie enz. maar wel met goede achterschermen.
Maar die zijn dus heel zeldzaam heb ik wel gemerkt.
Er zijn wel goede te vinden zoals bijv. uit Californie alleen betaal je daar absurde prijzen voor.
Antwoord
eb naar verschillende auto's gekeken in mijn prijsklasse - Volvo en Mercedes - en daar is niet veel in te vinden.
Kans is groot dat ik hem toch aanschaf en dit omdat
- Er komt een nwe lpg installatie in
- de bodem is keihard en origineel
- schakelt erg goed, rustig, geruisloos en vloeiend
- het interieur is erg netjes en de hemel is in een goede staat en schoon
- de auto heeft 4 nieuwe banden
- voorkeuring apk levert op: 2 nwe wiellagers voor, niet werkende kachelventilator en achterlicht glas RA
- Auto is in een goede technische staat.
Enig minpunt is dus de carrosserie. Na nogmaals goed bekeken te hebben heeft deze wel bijgewerkte plekken maar is verder hard. Een nieuwe laklaag zet ik voor volgend jaar op de agenda en dan ben ik van mening dat ik er toch een mooie auto heb staan voor dat geld die technisch in een goede staat verkeerd
Antwoord
Dan wens ik je iig veel plezier met je nieuwe aanwinst!

En blijf regelmatig hier op het forum langs komen om ons te vertellen dat we ongelijk hadden (hoop ik :wink: ) om je deze auto af te raden.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Thnx ... en ja, blijf zeker terugkomen hier. Wil natuurlijk het uiterlijk van de auto wel verbetern in de loop van de komende maanden en misschien een keer LM-velgen, leren interieur etc.... dromen.... Big Grin
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)