Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aangeschaft 264 DL van 1975
#1
Goedenavond,

Ik ben Ed, kom uit het oosten van het land en val hier eigenlijk gelijk een beetje met de deur in huis om jullie advies te vragen. Iemand op het Volvo forum tipte me om hier ook eens een balletje op te gooien.

Ik heb vanmorgen een proefrit gemaakt in een 264 DL automaat. Ik zit er sterk over na te denken om deze auto aan te schaffen. Dat het een 264 is is eigenlijk toeval want ik zoek iets in de 200 serie en dan het liefst een beetje in de omgeving van OPldenzaal.
De auto is van 1975, is een van de vroege zescilinders en heeft momenteel 283.000km gereden. Er heeft lpg op gezeten maar als ik de auto aanschaf komt er een nieuwe installatie in. De auto is geweest van een leraar autotechniek vroeger aan de LTS. De auto staat inmiddels twee jaar stil, de eigenaar is de 80 gepasseerd en mag vanwege gezondheidsredenen niet meer rijden.
De auto is hard, bekleding is netjes te noemen maar de carrosserie behoeft aandacht. De auto is rondom bijgewerkt, rondom de ramen, onderzijde portieren maar heeft geen rot. De auto is voorzien van nieuwe banden.
Ik heb er dus mee gereden en ik moet zeggen dat ik qua rijden verkocht ben. Het schakelt heel erg soepel, stuurt zeer licht maar dan .. de prijs...

Kan iemand me vertellen wat een mooie richtprijs is voor dit exemplaar en waar ik evt. nog specifiek op moet letten? De vraagprijs is € 2900
Tijdens het rijden bijv. hoorde ik bij gas geven en gas loslaten een geluid en ik heb het idee dat dat bij het cardan wegkomt maar weet het niet zeker

In ieder geval vast bedankt voor de info. Hieronder een paar foto's maar heb er evt. bij interesse nog meer

[Afbeelding: dscf0473vh1.th.jpg][Afbeelding: dscf0482ao7.th.jpg][Afbeelding: dscf0486ci4.th.jpg][Afbeelding: dscf0488nh6.th.jpg][Afbeelding: dscf0490nq2.th.jpg]
Antwoord
#2
Ziet er op het eerste gezicht leuk uit.
Is belastingvrij met nieuwe LPG installatie begrijp ik.
Voor 2900 euro kan je zo'n gok misschien wel nemen.

Verkijk je niet op roest, kan vaak best prijzig worden om dat te op te (laten) knappen.
Rechterachterdeur ziet er een beetje wazig uit op de foto, staat hij nou helemaal bol van de roest aan de onderkant :?:

Interieur ziet er wel een beetje vreemd uit met die stoelhoezen.
Hoort bij zo'n zwart dashboard eigenlijk wel een bruin interieur :?:

Motorisch kan ik je niet wijzer maken, wacht maar even af, meerdere reacties gaan vast volgen 8)
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#3
deusjevo schreef:Rechterachterdeur ziet er een beetje wazig uit op de foto, staat hij nou helemaal bol van de roest aan de onderkant :?:

Nee, dat lijkt zo. De onderkant van de portieren zijn gewoon glad maar met een spuitbus bijgewerkt. Datzelfde geldt helemaal rond de voorruit, onder de achterlichten en verder wat plekjes op de carrosserie. Hij lijkt me vrij hard en denk dat het een kwestie is van overspuiten. Afgezien van onbalans in de voorwielen, geluid in de aandrijflijn en waarschijnlijk de achterwillagers lijkt mij de auto in een goede technische staat te verkeren.
Er werd me al op geattendeert dat - omdat de auto al twee jaar stil staat - dit het blok en de bak niet ten goede komt
Antwoord
#4
Misschien drammerig:
Kijk goed uit voor roest! Die spuitplekken kunnen heel goed ellende verstoppen.
Kijk ook goed in de kofferbak, onder de mat en rondom de wielkasten. Een niet gegalvaniseerde 200 kan enorm roesten. Feitelijk kan de gehele koets erg krokant worden. Alleen de idiote plekken, zoals bij Italianen uit de jaren '70 komen niet voor. Een 200 roest beter dan een Japanner.

Groeten uit Wierden,
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#5
scimitar schreef:Kijk goed uit voor roest! Die spuitplekken kunnen heel goed ellende verstoppen.
Kijk ook goed in de kofferbak, onder de mat en rondom de wielkasten.

Done ... rondom de wielkasten 1 plekje verder ziet het er goed uit, evenals onder de matten en in de kofferbak. 't zit hem echt rond de ramen en de verlichting
Antwoord
#6
loopt de motor nog??

natuurlijk heel belangrijk
Volvo 244 2.1 GL 1979
Antwoord
#7
Ja, loopt als een zonnetje naar mijn idee. Heb er een uitgebreide proefrit mee gemaakt en het schakelt ook zeer soepel en zonder horten en stoten.

De opmerkingen over dat de stilstand van twee jaar wel eens niet goed voor de auto kunnen zijn geweest, dat de bak vaak bij 300.000 aan revisie toe is en dat het een B27 is ipv een B28 maken me wel een beetje huiverig.
Het rijdt fantastisch maar dan heb ik wel zoiets van .. kan ik dan voor dat geld niet beter een in goede staat verkerende 142 kopen bijv. Meer mechanisch, minder electrisch of electronisch
Antwoord
#8
Ik vind het voor 2900 wel een beetje shabby auto.Het is wel direct duidelijk dat je in een oude bak rijdt.Als je er dan uiteindelijk in totaal 6000 aan heb uitgegeven is ie behoorlijk goed en rij je nog steeds in een ouwe bak,maar dan een hele nette.Stap je per ongeluk een keer in een 740 die te koop stond voor 1500 met airco en de hele rambam, gaan ineens je ogen open.Tja, minder hip natuurlijk , die 740
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
#9
Ja, voor € 1500 koop ik een 740 GL estate op lpg ... echter, dan komt er wel ruim € 1200 aan houderschapsbelasting bij. En een jaar later weer...
Antwoord
#10
Ja krom he, terwijl die 264 de lucht 2 x zoveel vervuilt als een 740 op LPG!

Overigens denk ik dat "jou" 264 minstens 1000 e te duur is.
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: