Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Folie
Dat soort ruwe folie als gebruikt op de 'schouders' van de 240's, wordt volgens mij ook bij nieuwere auto's nog wel 'ns toegepast en moet dus bij firma's als Trimline e.d. wel bekend en 'namaakbaar' zijn!?
Antwoord
Het maakt niet zoveel uit denk ik wat je precies neemt. Je moet in ieder geval goede UV en weersbestendige folie hebben die je in ieder gewenste vorm kan knippen. In een matzwart finish. Daar kan een beletteraar je vast aan helpen. Die kopen dat met de rol in.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Kijk Divadi noemt Trimline

Dat bedoelde ik dus met mijn vorige verwijzing. Ik kon alleen niet op de naam komen.
Dat is het juiste spul. Heb ik ook toegepast bij een vorige Volvo ([size=9px][/size]440 :lol: )[size=12px][/size]

@Saint
Autobeletteraar gebruikt meestal gladde folies en niet de ruwere variant. Maar is idd een redelijk alternatief.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
480rider schreef:@Saint
Autobeletteraar gebruikt meestal gladde folies en niet de ruwere variant. Maar is idd een redelijk alternatief.

snap ik, maar misschien kan hij bij zn leverancier ff navraag doen. Het is maar een stukkie plestik. En trouwens...ik zou het gewoon spuiten verdorie! :-)
Antwoord
1. als je de b en c stijlen gaat bestellen zou ik eerst nog even onderzoeken of dat wel origineel is - ik heb nog geen 240 gezien waar het origineel geplakt ipv gespoten is (maar dat zegt lang niet alles, want ik let er niet echt op);

2. als je de gehele schouders gaat bestellen, dan zou ik ook wel een setje willen, daar wordt het een stuk goedkoper van denk ik (maar dan idd wel in uv bestendig matzwart). Misschien nog meer gegadigden?
Antwoord
Als ik het vernieuw spuit ik het liever. Kunststof gaat altijd op den duur wat krimpen waardoor de randen lelijk worden omdat de lijm daar achter blijft en er dus vuil op komt en blijft plakken. Of er bestaat in ieder geval een kans dat dat gaat gebeuren, laat ik het zo zeggen.

Mijn mening: Ik zie het nut er dus niet van in om er folie op te plakken, hoe origineel dat ook moge zijn. Ik verbeter mijn auto op dat punt dan gewoon op een zo origineel mogenlijk lijkende manier. (net als Koni's eronder zetten ipv de originele dempertjes)
Antwoord
Ticcie schreef:2. als je de gehele schouders gaat bestellen, dan zou ik ook wel een setje willen, daar wordt het een stuk goedkoper van denk ik (maar dan idd wel in uv bestendig matzwart). Misschien nog meer gegadigden?

Ja, leuk.... Collectieve inkoopactie, altijd goed =D>
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
Advies van The Saint opgevolgd (van 4 augustus, want daarna heeft hij een andere visie). Inmiddels een paar meter mat-zwarte folie besteld bij een beletteraar. Niet helemaal het originele ruwe spul maar wel een redelijk alternatief en kwalitatief zeker goed. Hij geeft zijn klanten 10 jaar garantie op loslaten van de folie en kleurverandering!
Overigens moet ik het gestelde in mijn vraag (helemaal bovenaan) rectificeren. Het betreft niet de deurstijl tussen de voordeur en de achterdeur maar de stijl tussen de achterdeur en het 'estate-gedeelte'. Polareigenaren zullen dit herkennen. Er is dus wel degelijk sprake van folie.
Voor de zekerheid ook nog even een drietal Volvodealers gebeld. De originele folie is niet meer leverbaar.
Overigens vind ik spuiten nog steeds geen optie. Ik kies derhalve voor de folie, hoewel niet helemaal origineel.

Tip: Bij het aanbrengen van de folie eerst supergoed ontvetten, bv. met thinner, daar het te beplakken onderdeel voorverwarmen met een fohn.
(wat is de code voor O-umlaut?)

Allen gegroet,

Jos Weltings
Antwoord
josweltings schreef:(wat is de code voor O-umlaut?)
eerst de umlaut en daarna direct de o :-) öööÖÖÖ
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
josweltings schreef:Advies van The Saint opgevolgd (van 4 augustus, want daarna heeft hij een andere visie

Ik geloof dat je me niet begrijpt. In eerste instantie probeerde ik je te helpen. jij->probleem->folie kwijt->ik zoek oplossing in vorm van folie. Dus ik droeg adviezen aan om aan dat folie te geraken. Maar later heb ik gezegd wat ik ZELF zou doen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zwarte folie rond de A-B-C en D stijlen Robert 6 3.770 20 August 2010, 11:25
Laatste bericht: 242-turbo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)