Topics: 2
Voor de restauratie van onze '78 265 GLe ben ik op zoek naar een lijstje waar ik de kleurcode van ons leer mee kan "ontleden".
Ik kan dan de juiste kleur bij Colour-lock bestellen.
Via google kom je ruimschoots aan de lakkkleuren, maar interieur ho-maar.
Iemand enig idee?
Gr,
Roelandt
Topics: 26
Hallo Kreukel,
Laat ik nah net ook mijn aangeschafte interieur met spullen van colourlock opgeknapt hebben.
Er is maar 1 volvo-zwart-leder-kleur.
Hier de Nederlandse contact-persoon van colour-lock:
Tiemen Bosman
0321-318490
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Maar laat ik nou geen zwart gemonteerd hebben zitten, maar een beige/verschoten geel.....
En daar kan, denk ik, nog wel wat verschil in zitten.
Daarnaast ben ik benieuwd of mijn leer wel "origineel af fabriek" was, en dan is het ontsleutelen van de code de enige mogelijkheid.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van het werken met, en resultaten van colour lock.
Gr,
Roelandt
Topics: 41
Kreukel schreef:Maar laat ik nou geen zwart gemonteerd hebben zitten, maar een beige/verschoten geel.....
En daar kan, denk ik, nog wel wat verschil in zitten.
Daarnaast ben ik benieuwd of mijn leer wel "origineel af fabriek" was, en dan is het ontsleutelen van de code de enige mogelijkheid.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van het werken met, en resultaten van colour lock.
Gr,
Roelandt
dat vale beige leer heb ik ook, zal toch echt wel af fabriek zijn, lijkt me
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 49
Kreukel schreef:Maar laat ik nou geen zwart gemonteerd hebben zitten, maar een beige/verschoten geel.....
Haha, die zag ik al aankomen, Filip!
Roelandt, ik heb een paar maanden terug een 79-er 265 GLE naar Polen gebracht voor carrosserierestauratie. Die auto had ook (origineel) beige leer, dus dat interieur van jou zal ook wel het originele zijn. Die 79-er was overigens wel een amerikaanse uitvoering.
Aan kleurcodes kan ik je helaas niet helpen. Succes!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 26
Sander van Buiten schreef:Kreukel schreef:Maar laat ik nou geen zwart gemonteerd hebben zitten, maar een beige/verschoten geel.....
Haha, die zag ik al aankomen, Filip!
ik ook eigenlijk :wink:
Maar volgens mij kan ik wel de code komen, mits deze origineel in de auto zit/zat. bij mijn 240 heb ik vanaf mijn registratieplaatje ooit de code kunnen aflezen. Moet wel even zoeken (of wachten tot mijn vriend Volvorider er weer is)
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Een code aflezen lukt me ook wel, als ik het plaatje eens ontdoe van allerlei vuil. Maar dat was de bedoeling niet (helemaal).
Uitvinden wat er "af fabriek" inzat is 1; mocht leer origineel zijn, dan kan die code me helpen. Zo niet, moet ik toch wat anders verzinnen.
Het zal wel aanpassen aan de deurpanelen worden, want die zijn van kunststof er verkleuren niet/nauwelijks. Een vierkante cm opsturen zou genoeg moeten zijn, is me verteld.
Kortom, het zal wel langer gaan duren, dan verwacht. Had ik maar geen restauratie willen starten......
Gr,
Roelandt
Topics: 1
@Kreukel ... ben je inmiddels geslaagd in het achterhalen van de originaliteit van je bekleding? Zelf ben ik ook op zoek naar informatie of de code van het interieur overeenkomt met het interieur zelf