Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B30 ins&outs
Hallo, ik ben nieuw op dit Forum maar ik heb al enkele bekende namen gezien die ik op andere fora volvo-forum.nl en volvo850forum.com heb gezien. Big Grin

Ik heb een wat vragen over de B30 motor die in een 164 zit. Ik weet dat deze (origineel) niet in een 200serie zit maar aangezien hier toch wel erg veel kennis is van de diverse volvo motoren stel ik de vraag hier maar even. Staat hij hier goed in algemeen (het is geen 200motor) of moet dit toch in het motoren hoekje?
Ik heb het plan om een 164 te kopen alleen is er een defect aan de motor. Er is een motorlager versleten of stuk. Ik weet niet welk lager (moet ik nog vragen), het kan een krukaslager zijn maar misschien is het er wel een in de kop.
Ik heb niet zo heel veel kennis van deze motoren misschien dat jullie er iets zinnigs over kunnen zeggen. Nu vraag ik me af wat er aan moet gebeuren indien er bijvoorbeeld een krukaslager stuk is. Hoe merk of zie je dit. Kom je er via de carterpan bij?
Nu wil ik niet gelijk opgeven maar heb wel alvast gekeken naar een ruil-blok, er staat er een bij een fries maar die durft er 750 voor te vragen, leek mij dat er goedkopere zijn... Wat ben je voor een redelijk goed blok kwijt, hoeft geen injectie te zijn ivm LPG, echter geen olieverbruiker...

Wie helpt mij even op weg in klassiek volvo land?
Antwoord
geen probleem hoor, 164 is ook veel volvo! :-) Dus ik heb m ff naar het motorenhoekje verplaatst. Dat staat netter. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)