Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Zo, na een lange vakantie javascript:emoticon('

')
Razz(docent en dan ook nog 6 weken weg), wil ik gaan beginnen om het gedemonteerde motorblok weer in elkaar te zetten.
Echter nu kan ik een 280 blok krijgen, met meer pk's, elect injectie enz.
Nu weet ik niet of deze zonder aanpassing in een 265 kan. Heb nl zelf het motorblok niet gezien.
Ergens op dit forum had ik gelezen dat iemand zijn 280 blok uit een 260 ging halen om een 2,7 ervoor terug te gaan leggen.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 33
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2006
bedoel je mij??
ik heb nu een 2.8 760 motor erin zonder kabelboom en ik zet er weer een 2.7i in..
Volvo 244 2.1 GL 1979
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
want?..... :?:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Nee Andre het gaat om een 280E en niet een 2,8. De 2,8 en de 2,7 zijn uitwisselbaar, echter een 280 ligt in een 780 en is ook een prv blok, maar dan met 175 pk, electr injectie, snelle krukas enz.
Als een 280 zonder al te veel moeite in een 260 past, wil ik hieraan beginnen. Maar als je nieuwe motorsteunen in een 260 moet maken, is mij dit te veel werk. Misschien kan het electr injectie enz om gebouwd worden naar een 2,8 of een 2.7.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
De B280 past in een 240/260, je kan de motorsteunen van de B27 gebruiken.
Waarschijnlijk komt er heel wat soldeerwerk bij kijken om de injectie aan de praat te krijgen.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Ik ben nu wel benieuwd wat je bedoeld met er komt heel wat soldeerwerk aan te pas. Veel kabeltjes maken? Kun je niet alles uit de 780 over zetten?
Heb je trouwens ervaring hiermee B280 in een 2 serie?
Zitten de motorsteunenbouten in het motorblok (280) op dezelfde plaats als bij een 2.8 of 2.7?
Heb je anders misschien een foto hiervan????
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Ik weet er zelf ook niet veel van, voer alleen de informatie door die ik op het zweedse forum heb gevonden, omdat het onderwerp mij ook wel intresseert
Linkje:
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=2403
Er was iemand die zich af vroeg of je een B27E zonder probleem kon vervangen door een B28E of een B280E.
Zal een deel van het antwoord even vertalen:
Citaat:De B280 is moeilijker [dan een B28] omdat die electronische injectie heeft. Het ziet er minder orgineel uit en bovendien je moet een gigantische berg kabels trekken naar stuurdozen etc.
De motor past wel, gewoon de motorsteunen van de B27 gebruiken.
Er zat ook nog een link bij naar een zweeds 7/900 forum, maar daar is alle informatie volgens mij verdwenen, ik vond er iig niets nuttigs over de PRV motoren.[/quote]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Bedankt nico.
Sweeds gaat mij niet goed af. Ga er nu wel erg goed over nadenken om het te doen. Zal eerst het motorblok eens bekijken en zien hoeveel draden er nu precies lopen.
Ik denk dat als je het vergelijkt met MS, dat er beslist niet meer draden lopen, alleen misschien anders.
Eens kijken op de kosten op wegen tegen over een aanschaf van een MS met VPI (LPG). Vooral het verbruik vind ik belangrijk. Gemiddeld haal ik 1:6, met een caravan erachter 1:4. Probeer het verbuik toch naar 1:7-8 te krijgen.
De hoeveelheid extra pk (30-35 meer) van een 280 (175)tov een 2.7 (145) is natuurlijk mooi meegenomen, maar aangezien ik toch niet scheur met de auto of really rijdt is 145 meer dan genoeg.
Helaas weet ik het verbruik van een 280 in een 780 niet. Misschien dat iemand anders dit wel weet.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Carlos Knaap schreef:Ik denk dat als je het vergelijkt met MS, dat er beslist niet meer draden lopen, alleen misschien anders.
Klopt, maar ik heb toch wel spijt dat ik naar mijn lpg boer geluisterd heb. Een motor, maar vooral de aansturing blijft een compromis in de ontwikkeling.
Bij een MS trek je dezelfde draden maar je kunt de boel precies op jouw situatie aanpassen.
Ontsteking, ontstekingscurve, kracht van de vonk (voor LPG), voorontsteking kan je bij de MS optimaal instellen voor jouw situatie...
Ikzelf hoop eigenlijknog steeds dat ik een 123ontsteking kan laten maken want dat scheelt heeeeeel veeeeel werk waar ik eigenlijk geen tijd voor heb...en verbeterd de meeste problemen op mijn b23e
[img][/img]
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Wordt de auto in NL goedgekeurd bij de APK als je Megasquirt hebt ipv de orginele injectie? Hier schijnen ze daar heel moeilijk over te doen, ze zien het als niet-toegestane veranderingen aan de motor.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98