Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijne eerste 240 aanschaffen
via mobile.de en en en ? :wink:
importeren en BPM. hoe werkt dat dan ?
245 1993
Antwoord
mooie bak hoor! :-)

Veders heeft ook wel wat staan meestal. Maar ik vind de prijzen daar nogal aan de hoge kant. Wellicht zijn het richt/vraagprijzen maar dan nog.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
jos evers schreef:via mobile.de en en en ? :wink:
importeren en BPM. hoe werkt dat dan ?

Mensen denken vaak dat het omslachtig is maar het stelt eigenlijk weinig voor:

Heel simpel: je rijdt met de auto langs de RDW (tegenwoordig hoef je in de voormiddag geen afspraken meer te maken)
Als de auto niet meer op de Duitse kenetekenplaten verzekerd is,kun je bij de RDW tevoren telefonisch een eendagskenteken bestellen voor de dag waarop je naar de RDW rijdt (is gratis). Deze eendagskentekenplaten mag je zelf maken:witte ondergrond van karton of ander materiaal waarop je met een zwarte stift de nummers aanbrengt.

Bij de RDW aangekomen met de auto geef je de Duitse papieren af aan de balie. Ze controleren of de papieren in overeenstemming met het voertuig zijn . Vervolgens krijg je aan de balie een formulier waarmee je langs de douane gaat (zit vaak in hetzelfde kantoor) De rest BPM wordt vastgesteld (als je de nieuwprijs TOEN weet en de maand en bouwjaar van de auto kan ik je voorrekenen wat erbij komt).
Vervolgens rijd je met de auto naar huis en na enkele dagen ligt het nieuwe kenteken in de bus. Dan kun je bij een automaterialenzaak kentekenplaten laten drukken en op de auto schroeven en de auto bij een garage naar jouw keuze APK laten keuren.
En dan....... RIJDEN MAAR :lol:

Totale kosten (RDW en BPM) schat ik voor een 240 van 1990-1992 rond de 1000 euro.
Aankoop in het buitenland van een luxe 240 station 1000-1500 euro.

Vergeleken met de prijzen die bedrijven hier vragen voor de superpolar uitvoeringen is je voordeel minimaal 2000 euro en ( veel) meer.
Antwoord
met mijn amazon moest ik destijds een keuring ondergaan bij de RDW. Is dat nu niet zo met deze modernere voertuigen?
Antwoord
Vroeger kon de technische keuring (apk) bij invoer alleen door de RDW gedaan worden.
Maar de EU heeft daar een stokje voor gestoken en ieder is nu vrij om zijn invoerauto bij eender welke garage apk te laten keuren.
Wel is het kentekenonderzoek exclusief in handen van de RDW.

De RDW rekent het maximum toegestane tarief voor APK keuringen, bij de meeste andere garages ben je veel goedkoper uit.
Antwoord
Wel beter inderdaad dat de RDW dit niet meer persàhoeft te doen. Ik kan me herinneren dat dat best wel streng was altijd. En duur!
Antwoord
Inderdaad veel te duur.
Een enkele keer komt er daar uit Brussel ook wel eens een goed besluit vandaan :lol:
Antwoord
Van de RDW-site:
Citaat:Veelgestelde vragen In- & uitvoeren
Moet ik een gebruikte auto bij invoer technisch laten keuren?
Als u een gebruikte auto invoert vanuit een EU land, hoeft u dit voertuig niet technisch te laten keuren. U moet echter wel de voertuiggegevens die op het bijbehorende kentekenbewijs staan, laten controleren op een RDW-keuringsstation. De medewerker controleert of de gegevens overeenkomen met het voertuig. U moet dus behalve het voertuig ook het buitenlandse kentekenbewijs meenemen.

Misschien idd een prijsvoordeel, maar of ik dit nou echt een goede ontwikkeling vind........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Sander van Buiten schreef:Van de RDW-site:

Misschien idd een prijsvoordeel, maar of ik dit nou echt een goede ontwikkeling vind........

Hoezo? :o
Antwoord
Alhoewel ik een groot voorstander ben van eigen verantwoordelijkheid enzo, lijkt mij met het idee dat er ook technisch naar een auto wordt gekeken op het moment dat ie het land binnenkomt niet zo heel erg verkeerd.

Als je de documenten en technische keuring gaat splitsen, kan er alleen maar 'ruis' op de lijn komen.

Volgens mij hadden ze dus beter wat aan de prijzen kunnen doen. Maar gelukkig ga ik er niet over..... :roll:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 GLT uit 1988 aanschaffen Dennis1995 4 6.274 7 October 2017, 23:14
Laatste bericht: Dennis1995
  Mijn eerste 240 kopen? Koet 273 5 6.364 14 August 2016, 09:32
Laatste bericht: Arn02
  Volvo 240 als eerste auto Hanatarash 72 58.864 14 November 2015, 15:02
Laatste bericht: DeBroeze
  Volvo 240 2.0 Polar aanschaffen. Marcvh 52 30.470 8 May 2011, 19:39
Laatste bericht: Rob
  Overstap Saab naar Volvo, eerste adviezen voor aankoop 240 Jed 3 3.726 29 April 2011, 14:10
Laatste bericht: Bazis
  vervaagde lak / evt aanschaffen shineslikesun 17 7.461 24 February 2010, 20:28
Laatste bericht: jos245
  Mijn eerste 240 aanschaffen: bijna ... jos evers 15 9.190 28 August 2006, 10:26
Laatste bericht: jos evers

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)