Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG inbouw ervaring in een 200-serie
Hoi Allemaal,

Nadat mijn huidige 245 ongeveer 725.000 km onder de wielen heeft gehad ben ik op zoek gegaan naar een minder ervaren exemplaar. Gelukkig heb ik er een gevonden van het bouwjaar 1981 die met 57.000 net ingereden is. Komend najaar zal ik deze toch nog even helemaal nazien en voorzien van een Fluid Film bescherming. Ook wil ik graag een nieuwe LPG installatie laten inbouwen. Dit moet echter wel goed en netjes gebeuren. (onderbouw)Wie kan mij helpen aan een goed adres met veel ervaring met 245 en 240 types?

Vriendelijke groet,
De Veertjes
Antwoord
bij ons, garage Carbalt in A'dam :lol: :lol: :lol:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
ja,die zijn wel goed geloof ik. Hetgene wat mij altijd van lpg heeft weerhouden is de aanblik van die uitlaat vanaf de achterkant,en zo'n vuldop.Elke auto is met die vuldop meteen minder, vind ik.Zou er een mogelijkheid bestaan om het echt netjes te doen?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
kan de vuldop overal in/op/achter zetten,
maakt niet uit, zelfs onder je auto, wel lastig tanken Big Grin
bij m'n 404 zat de vuldop achter de kentekenplaat, met een scharnier :lol:
en uitlaat valt wel mee, wat je stoort is die demper overdwars als je een trekhaak hebt :lol:
gooi binnenkort in mijn 245 een 55 litertank op plaats van het reservewiel, dus geen onderbouw, en ik kan gewoon mijn 2-de bankje behouden, en uitlaat + trekhaak blijven ook gewoon zoals het is
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Mijn vuldop zit onderaan de bumper, zodat de tankkraan er vertikaal in plaats van horizontaal opgeschroeft is.
Je moet dus echt van heel dichtbij gaan kijken voor je iets ziet.
aab 99 bj 81 (opgeroest)<br />Saab 900 bj 93 (verkocht)<br />Volvo 240 GLT bj 89 (Estate)
Antwoord
He PP,

Heb jij ervaring met het plaatsen van de tank op de plaats van het reservewiel? En heeft dit geen nadelige gevolgen voor de gewichtsverdeling. Op zich lijkt het mij een uitstekende oplossing, een spuitbus i.p.v. een reservewiel gaat ook uitstekend.
by the way, heb je enig idee wat jou oplossing gaat kosten?

Veertje
Antwoord
Omdat onderbouw in België niet meer mag, heb ik ook gekeken voor die reservewiel-oplossing. Dit is een goeie oplossing om plaats te besparen, maar met een verbruik van 1 op 7 geraak je maar 300 km ver. Omdat ik nogal veel km's doe heb ik dan toch gekozen om een cylinder van 90l. in de koffer te leggen in de lengterichting. Echt mooi is dit wel niet, maar wel praktisch. 't is een keuze dat je moet maken, als je natuurlijk niet al te veel km's doet zou mijn keuze snel gemaakt zijn en zou ik gaan voor de reservewiel-oplossing.
Natuurlijk is de wegligging niet meer ideaal als de tank langs ÃÂÃÂn kant in de koffer ligt, maar aangezien mijn hond die ongeveer het gewicht heeft van een volle tank lpg, meestal aan de andere kant zit is dit geen probleem.
aab 99 bj 81 (opgeroest)<br />Saab 900 bj 93 (verkocht)<br />Volvo 240 GLT bj 89 (Estate)
Antwoord
55 liter tank is ( 80% eruit) ook daadwerkelijk 55 liter, dus 1 op 8 is ruim 400km.
doet ie op benzine ook :lol:
kost zo rond de 900.- EURO ex.( onder voorbehoud :lol: )
maar met de huidige benzineprijzen heb je er het in een klein 1/2 jaar al eruit!
Antwoord
Hoe doen jullie dit dan met de APK-keuring als je die 80%-begrenzer eruit haalt?
Blijkbaar doen velen dit in Nederland, want ik heb dit hier al verschillende keren gelezen.
Antwoord
kunnen ze niet zien, tenzij je de vlotter eruit haalt, maar dan moet je tank geheel leeg zijn Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  LPG inbouw in de buurt van Amsterdam heinscheffer 4 3.269 8 July 2009, 23:03
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)