Topics: 0
tja, dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze
Als je niet zo'n zin hebt in een keer een backfire zou ik voor het LPI systeem gaan, haal je waarschijnlijk ook een iets zuiniger brandstofverbruik uit, en waarschijnlijk ook een wat betere koude start / koud stationair lopen.
Ben je niet bang om incidenteel een keer een backfire te krijgen (gaat bij mij nu al weer heel lang goed) dan kun je ook net zo goed het conventionele systeem kopen, is natuurlijk door geen elektronica weer iets minder storingsgevoelig.
Ligt er ook helemaal aan hoe lang de auto wilt houden en hoeveel kilometers je ermee gaat rijden.
Ik denk zeker wel een jaar of 10 deze auto te houden, zit nu pas rond de 200.000 km en is in prima staat.
Met een incidentele backfire zou ik op zich in NL niet zo'n probleem hebben, echter hij is minstens 2 maanden per jaar op reis door Europa en dan heb ik het liefst een zo betrouwbaar mogelijk systeem.
Ik ging er eigenlijk van uit dat omdat deze Volvo voor rijden op benzine al gebruik maakt van al die elektronica (Lambda Sond en LH Jetronic) dat als ik dan een gas inspuit systeem neem dat er niet veel verschil is in de storingsgevoeligheid van de elektronica of komt er nog veel meer elektronica bij kijken (naast de gas pomp) als je een gas inspuitinstallatie toevoegt?
Misschien zijn er hier nog enkelen die wat kunnen vertellen over ervaringen met de storingsgevoeligheid van de elektronica van een gas inspuit installatie evt. in vergelijk met een meer conventioneel systeem.
Topics: 3
Heb je inmiddels al een keuze gemaakt voor type inbouw? Ben benieuwd... Sta op het punt om gas in mijn 240 2.3 in te laten bouwen en mijn garage tipte HPO.
Topics: 135
HPO hoor ik goede verhalen over. Maar
DIT is toch echt net ff wat meer 'bang-for-the-buck' denk ik.
[size=9px](sorry, ik kan het niet laten er wat reclame voor te maken, zo VET is het!!)[/size]
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
HPO gaat als het goed is ook Megasquirt-LPG leveren over een tijdje.
1x raden wie daarvoor de computers e.d. aan HPO gaat leveren :wink: :wink:
Mijn volgende gasinstallatie wordt gratis denk ik
Topics: 49
:lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km