Topics: 14
Hallo allemaal,
Ik heb nog niet echt iets onder de moterkap gezien wat echt los zit maar ik heb rijdend bij het gas loslaten (ongeveer 20-30 km/u) wel eens het geluid van trillend blik. Het enige wat ik me een beetje kan bedenken is het hitte schild(?) van het uitlaatspruitstuk.
Heeft iemand dat geluid wel eens meegemaakt en zo ja een oorzaak gevonden?
M.Vr.Gr.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Topics: 135
Dat kan. En het kan ook je uitlaat zelf zijn. De schotten intern in de dempers kunnen losroesten. (Zeker als het een WALKER uitlaat betreft :evil: )
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 31
Ik heb precies hetzelfde, maar ik heb ook geen oorzaak kunnen vinden. Ik hou me dus aanbevolen voor tips.
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 5
Los schot in de uitlaat kan goed, zowel in de eerste demper, als in de tweede.
Ook om na te kijken, bij een originele Volvo uitlaat is de buitenste mantel van de eerste demper dubbelwandig en die buitenste wil nog weleens losraken na een paar jaar. In het begin zie er niets, de demper is ook nog gewoon luchtdicht, maar het geheel kan wel gaan rammelen.
Topics: 41
gas onderbouw??
en trekhaak??
dan is het zeker en vast de laaste demper , ophangrubber is waarschijnlijk los aan 1 kant, tikt dan met demper tegen chassis/achteras
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Ik heb een diesel, dus gasinbouw zal het niet zijn. Waar het geluid vandaan komt is moeilijk te traceren, maar ik heb het gevoel dat het aan de voorkant zit. Het begint als je het gas loslaat en afremt, bij ongeveer 20/30 km per uur en stopt weer als je stapvoets rijdt. Het is inderdaad een blikkerig, hol geluid.
Kan het misschien in de remmen zitten?
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 11
Is het dat schokkerige geluid dat je hoort als je de auto in D zet en je je rempedaal langzaam loslaat als je weg rijd?
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Nee, dat geluid ken ik nou weer niet
Ik hoor het alleen bij het afremmen.
Mfellman, heb je ook een diesel en/of een automaat?
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 14
Bij mij lijkt het gewoon uit het vooronder te komen. Ik heb het niet bij het gas loslaten bij stilstand. Dat maakt het ook zo moeilijk. Ik denk niet dat het de remmen zijn en ik heb (helaas?) geen automaat. Ik denk dat het uitlaat gerelateerd is omdat ik soms bij volgas het idee heb dat de uitlaat het allemaal niet meer aan kan en ergens een klein beetje lekt. Ik denk dat ik maar eens ergens langs moet.
Marc
PS: moet natuurlijk niet afgeleid worden ;-)
en nee ik heb "gewoon" de B230F
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Dan hou ik het eerst ook maar bij de uitlaat. Toch fijn om te weten dat ik niet de enigste ben met dit probleem.
1980 GL Diesel (USA)