Berichten: 37
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb 50L onderbouw, geen Vialle. Merk moet ik even schuldig blijven :?: .
Maar wel netto 45L. Begreep toen ik mijn auto op ging halen bij van Orsouw
dat fabriek af (90%) geleverd was.
Actieradius neemt dan toe, afhankelijk rijstijl en waar ik LPG tank tot zo'n
370 km. Is net weer een ritje woon-werk verkeer.
Er is wel een belgische estate met LPG onderbouw en een normale trekhaak.
Daar zit een custom made uitlaat onder. Op zich als je uitzoekt hoe de
weerstand in de uitlaat zich opbouwd en hoeveel demping er nodig is. Dan
zou je denken dat er mogelijkheden moeten zijn. Dit is mijn eerste gevoel...
Mustang '66<br />Volvo 240 GL Grand Luxe '86 (Aut.)
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
kwestie van uitproberen en expirimenteren.
volgens mij komt het niet zo nauw met de uitlaat :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
TheSaint77 schreef:ja, wat kan je gebeuren als je die eruit trekt? Wie doet je wat??
Gastank vol, hoge druk, auto in de zon....
Jij liever dan ik :twisted:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
nou, hoe vaak gebeurt dat???30 graden+???
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
hmm, deze zomer toch wel aardig vaak!
Maar de mijne heeft een 100% vulling en dat zorgt voor 300km rijplezier per tank. Enige is dat ik 'm met dit soort dagen NOOIT vol wegzet!
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
vergeet niet dat het ook nog eens ONDERBOUW is, dus nooit in de volle zon staat :o 8) 8)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
temperatuur in de auto is wel een aantal graden hoger dan buiten de auto.
Maar dat afblaasventiel met die slang naar buiten zit er toch niet voor niets op? Het enige is dan dat je duurbetaalde brandstof als sneew (gas) voor de zon verdwijnt
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
precies, alleen......parkeer dus niet in een parkeergarage waar het net zo warm is als buiten.....
In Frankrijk mag je soms met LPG tank niet eens in een parkeergarage :roll:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
Ja, maar dat is natuurlijk allemaal onnodige paniekzaaierij van de anti-lpg lobby.Het gas is in vloeibare toestand en het zijn natuurlijk heel veilige tanks in vergelijking met de meeste benzinetanks, volgens mij heb je juist bij een lege tank meer gas, ook bij een benzinetank.Met alles wat vloeibaar is gebeurt niets lijkt mij.
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Volgens mij zet alles wat vloeibaar is uit als het warmer word. Gas ook wel, maar gas is samendrukbaar en vloeistof niet. Dus vloeistof die warm word en uitzet, waar moet dat naartoe??
Juist, naar de ruimte die overblijft na een 80% vulling (die ruimte is gevuld met gas en dat is samendrukbaar)
Heb je nu 100% vulling, dan kan de vloeistof alleen maar door je overdrukventiel weg (als dat werkt) en dan loopt het dus over de straat
Hetzelfde geld ook voor flessen Cola ed. Die zitten ook nooit 100% vol.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986