Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2x dezelde beschikking in 1 minuut?
Helaas kwam er van het weekend 2x post van CJIB. En wel hele vreemde. Ik zou op 5 juni 2005 feitcode R616A gepleegd hebben. Dus ik maak de andere brief open. Weer hetzelfde verhaal, alleen ÃÂÃÂn minuut later!!

Citaat:Omschrijving overtreding:
De doorgetrokken streep overschrijden tussen rijstroken/op paden met verkeer in beide richtingen naar links.

feitcode:
R161A

oftewel; of ik ff 2x €130,- wil ophoesten.

Na even na te gaan wat er die dag allemaal gebeurd zou kunnen zijn, kwam ik tot de conclusie dat niet ik maar eventueel iem anders de overtreding zou kunnen hebben begaan. Ik was immers op Pinkpop. Zelf weet ik niet eens waar de weg ligt waar het feit zou hebben voorgevallen.

Van hem vernam ik dat hij niet was staande gehouden.

Nu zijn mijn vragen;

1. waarom krijg ik 2x dezelfde bekeuring binnen ÃÂÃÂn minuut? Dacht meneer Spee dat ÃÂÃÂn niet voldoende zou zijn om erop te wijzen dat er een verkeersovertreding was begaan? Of moest meneer zn quota even snel aanvullen?

2. kan ik aan in mijn beroep aannemelijk maken dat ik de fout niet gemaakt kan hebben, ik was immers op Pinkpop op dat moment. Helaas staan er geen namen op de toegangskaartjes.

3. kan iemand me een voorzetje geven hoe we hier nu even gericht doch doeltreffend tegen in kunnen gaan? Zijn er mensen die vergelijkbare omstandigheden hebben gekend?

(deze post heb ik ook op flitsservice gezet. Maar ik ben benieuwd of hier ook mensen kunnen helpen)

Is het nu handig om ten eerste te beweren dat ik het nooit kon zijn geweest, aangezien ik op Pinkpop was. En vervolgens te constateren dat het hier om een fout gaat aangezien de beschikking twee maal binnen ÃÂÃÂn minuut is gestuurd. Of zou je het alleen op het laatste gooien en indien dat verworpen wordt het over de andere boeg te gooien, namelijk dat ik daar nooit gereden kan hebben. Dit omdat ik net via de zoekfunctie hier op uitkwam. Welliswaar niet geheel dezelfde actie maar toch zie ik wat gelijkenissen. (niet staandegehouden, auto op naam van ander, meerdere bekeuringen in hele korte tijd)

De auto staat niet op mn eigen naam. Misschien dat dat dat nog wat uitmaakt voor je adviezen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Saint, ten eerste is het een Wet Mulder beschikking. (Op kenteken gegeven) Dan maakt het dus niet uit of jij of je broer gereden heeft. (zie ook elders het verhaal van Jeroen.) Jij bent verantwoordelijk voor de overtredingen die met jou auto (ook al is die van de Leasmij) gemaakt zijn. Wel kan het zo zijn dat je broer niet bevoegd is om in de auto te rijden op basis van het contract met de Leasemij. (meestal wordt dat beperkt tot directe huisgenoten (dus jijzelf, je vriendin en eventueel meerderjarige kinderen)

Daarnaast is er dus een kennelijke fout gemaakt. Want je kan niet binnen korte termijn voor twee keer hetzelfde feit beboet worden. (Tenzij er 2x gevaarlijk is ingehaald)
Ik zou in ieder geval het P-V opvragen dat de verbalisanten hebben opgesteld. Want alleen van die brief en de reactie van je broer wordt je niet wijzer.

Edit.
Ook het overschrijden van de lijn met alleen je linkerwielen is verboden. (je plaats op de weg is zo veel mogelijk rechts). Maar daar kan je dus, zoals gezegd maar 1 x voor bekeurd worden.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
thanks 480rider. Ik ga het even tot mij laten komen. Ik krijg net ook tips op het andere forom. o.a. om ff te bellen. Maar dat doe ik straks wel even. Ik hou jullie op de hoogte
Antwoord
lijkt erop dat je broer (of wie dan ook) 1 minuut op de linkerbaan gereden heeft... Ik bedoel, ze bekeuren het oversteken naar links en het weer terug naar de rechterstrook gaan apart lijkt het wel...

Ongeveer hetzelfde wanneer je een bekeuring krijgt voor te hard rijden en direct erna een bekeuring voor onnodig remmen oid...

overigens heb ik echt geen idee wat voor advies ik je mee kan geven in deze.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
Als het 2x te hard was zou ik zeggen is maar 1 overtreding, je hoeft er maar 1 te betalen. Maar in dit geval twijfel ik ook.

Verder: laat je broer het maar oplossen!

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
@Saint,
Tjeemig wat een waardevolle adviezen krijg je daar op FS.
Ik had het niet beter kunnen doen. Aardige lui.

BTW idd keurige brief.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
Je moet eerst altijd betalen voor je in beroep kunt gaan. Je kunt altijd de foto's opvragen bij het CJIB. Dan kun je zien of het type auto klopt, of het kenteken klopt etc.

Heb je op pinkpop niet gepind, of in de buurt rond die tijd? Kun je aangeven dat je wel erg hard heb moeten rijden.

En wat je altijd kan doen is in beroep gaan. Kost je een dag maar is opzich wel lachen om voor de rechter te komen.
Succes!
Michiel
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
480rider schreef:@Saint,
Tjeemig wat een waardevolle adviezen krijg je daar op FS.
Ik had het niet beter kunnen doen. Aardige lui.

BTW idd keurige brief.

Dankje dankje! Leuk dat je meeleest!! Kijk nog maar even verder zou ik zeggen. Ik ga er ook mee door.

En dan alleen omdat ik het onterecht vind dat in dit geval geen staandehouding plaatsvond en dat ik dan automatisch de 'dader' zou zijn volgens wet Mulder. Ik vind dat we het de heren politieagentjes wel heel makkelijk maken zo in dit land. Had de beamte dat namelijk wel gedaan had hij direct de juiste persoon kunnen bekeuren. Had ik het niet op mn bord gekregen. En daarnaast betalen kan altijd nog.

michiel schreef:Je moet eerst altijd betalen voor je in beroep kunt gaan. Je kunt altijd de foto's opvragen bij het CJIB. Dan kun je zien of het type auto klopt, of het kenteken klopt etc.

Heb je op pinkpop niet gepind, of in de buurt rond die tijd? Kun je aangeven dat je wel erg hard heb moeten rijden.

En wat je altijd kan doen is in beroep gaan. Kost je een dag maar is opzich wel lachen om voor de rechter te komen.
Succes!
Michiel

Dat is niet het geval. Door bezwaar aan te tekenen bevries je het geheel. De actie is dan weer aan de Officier van Justitie om door te gaan. Hij wijst het af of hij willigt het in. Daarna moet je weer betalen of bezwaar maken.

Ik ben nog op zoek naar mijn parkeerticket van Pinkpop. Heeft iemand dat thuis misschien zien liggen?? Ik kan m namelijk niet vinden... :badgrin: :badgrin: :badgrin:

En wie kwam ik ook al weer nog meer tegen op Pinkpop? Ik ben het namelijk even vergeten. Want dan kun je even een bezwaarschrift invullen Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord
TheSaint77 schreef:En wie kwam ik ook al weer nog meer tegen op Pinkpop? Ik ben het namelijk even vergeten. Want dan kun je even een bezwaarschrift invullen Big Grin Big Grin Big Grin

Heb nog wel een backstage pas liggen....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
2006? Big Grin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  7½ minuut puur genieten.... Wijnand 11 9.667 7 September 2016, 09:08
Laatste bericht: v700r

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)