Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C70 op LPG
#1
een vriend van mij wil graag een C70 maar dan wel een 2.4T of T5 en hij moet op LPG/LPi. Zijn vraag is, gaat dat goed?

Volgens de dealer (Kallen, Geleen) is het niet aan te raden Volvo turbo's met LPG uit te voeren.

Ik weet alleen dat mijn pa ook een C70 2.0T heeft op LPi en dat dat prima samengaat. Iemand nog tips / tricks ??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#2
Saint,
Kijk eens op http://www.volvo-forum.nl. Daar is al heel wat geschreven over LPG en Turbomotoren.

Lees en huiver, maar ook goede verhalen.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
#3
http://www.volvo850forum.nl/ Kijken bij techniek algemeen onder kopje LPG/LPi.
Hier staat meer dan genoeg over turbo motoren die perfekt op LPi rijden. Standaard heb je overigens ook meer vermogen. Een specialist is:
http://www.mesman.nl/
Zit in Son, is echt toppie!

groetjes
Ruud

(die tegen het welgemeende advies van Kallen in toch zijn S70 op LPi liet leggen en die nog steeds in onderhoud heeft bij Kallen. Voor LPi problemen ga ik naar Mesman)
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#4
op de t5 zou ik het niet doen omdat deze nogal wat vermogen hebben de 2,4t gaat goed
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#5
Ik dacht dat het heel erg afhankelijk is van het bouwjaar.
Met name tot pakweg 2003 en zeker in de periode dat Volvo de Bi-Fuel zelf leverde moet het geen enkel probleem zijn.

In de jaren daarna is schijnbaar het motormanagement zodanig gewijzigd en ook de kleppen, dat een en ander voor problemen zou kunnen zorgen.
Antwoord
#6
eric vermeer schreef:op de t5 zou ik het niet doen omdat deze nogal wat vermogen hebben de 2,4t gaat goed

Deze stelling is niet van deze tijd. Binnen de 850 club is ver over de 250pk op gas geen uitzondering. Eentje zit nu net boven de 300pk.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#7
gas gaat perfect met hoog vermogen. De turbo motoren kunne het goed hebben.
de injectoren kunnen per stuk voor 50 pk gas leveren. let daar op, een t5 die goed is ingelopen en afgesteld wil wel eens boven de standaard 240/250 pk uitkomen...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
dat heb ik al eerder gehoord. Bozzma is toch ook wel voorstander van turbo en LPG zo te lezen. Dus ik zou zeggen..DOEN!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)