Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitlaten en Remmen verbeteren
ja klopt een simons heeft absorbtiedempers
en kan ik goed aanbevelen
ik heb hem er zelf ook onder zitten

de simons geeft een dieper geluid maar absoluut geen vw gti gegrom
als je snapt wat ik bedoel
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik had er ook ÃÂÃÂn onder de GLT mèt een zelfgemaakte katvervanger 8)
Antwoord
ok, als Simons al absorptie dempers toepast, dan ben ik redelijk gerustgesteld. Beiden (Simons en Ferrita) zijn te verkrijgen via european tuning. Ferrita uiteraard een stukkie duurder, maar wel 3 inch voor minder tegendruk EN RVS!
Antwoord
leuke jongens he die woermeijers

kijk wel uit met die 5.0 want als je al een verouderd remsysteem hebt kunnen de cupjes in bijv. de hoofdrem cil. het begeven.

en die uitlaat van de turbs altijd met absorbsiedempers nemen

je kan door de dempers heen kijken en geeft geen weerstand dit is absoluut nodig voor een turbo.

deze moet zo goed mogelijk kunnen ademen dus absoluut geen tegendruk hebben aan de uitlaatzijde.

dan komt je turbo heel snel op toeren dit merk je vooral met optrekken.
Antwoord
Ticcie schreef:ok, als Simons al absorptie dempers toepast, dan ben ik redelijk gerustgesteld...
Kun je wel zijn; de standaard turbo uitlaat is al voorzien van absorbtie dempers...
Antwoord
Hee J-W, nice to see you here! Kom wat vaker langs zou ik zeggen!

Dit verhaal had je ook al een tijd geleden ge-maild naar mij, maar toch fijn dat je het even uiteenzet op het forum zodat iedereen ervan kan profiteren. Heel handig! Dus =D> bedankt!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
oftewel: voor een Turbo voor normaal straatgebruik zouden de standaard remmen ruim voldoende moeten zijn. Ik zat te denken om achter sowieso nwe standaardset te monteren voor wellicht een stel Zimmermann geperforeerde schijven (ooit wel es wat goede dingen over gelezen en 't staat wel cool) Set is iets van E150, maar staat niet enorm hoog op mijn Prio-lijst....

Zo'n setje Goodridge remslangen, wat kost dat ongeveer?Want dat staat dan weer niet op de site... ik neem aan dat een set 4 remslangen inhoudt? Bij Europeantuning leveren ze zo'n set voor E114 (merk niet bekend).

Dan nog ergens gelezen dat stalen remleidingen ook beter zouden zijn dan de standaard koperen leidingen (die meer uitzetten). Ervaring mee??

Overigens ben ik best tevreden over de standaard remmen en ga ik zeker eea niet verbouwen om DOT 5.1 vloeistof te gebruiken! Alleen heb ik wat last van kromme schijven voor, maar dat kan aan het merk liggen (ABS geloof ik).
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TIPS: HOE KUNNEN WE ONZE BENZINEVERBRUIK VERBETEREN cooper 54 31.937 14 March 2008, 14:07
Laatste bericht: Bossie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)